Autogāze

Ko stiprais dzimums saka par autogāzes sistēmas uzstādīšanu pie mūsdienu cenu atšķirības starp gāzi un benzīnu? Kādi Jūsuprāt ieguvumi/ zaudējumi?

DKW (2011-04-05 10:48)      Sašķidrinātā naftas gāze visos laikos, pateicoties ieguves tehnoloģiskā procesa īpatnībām un nodokļu politikai, būs ~2 reizes lētāka par benzīnu.
Plusi - naudas ekonomija degvielā ~35-40%. 50% nesanāk jo pateriņš l/100km būs lielāks.
Mīnusi - ļoti samazinās bagažnieka telpa, kurā islānās 50 litrīgais balons. Uzskatu, ka mazāku nav vērts ņemt, jo tad būs pārāk bieži jāuzpildās. Ar laiku (~ik pēc 2 gadiem) paliek cieta gāzes reduktora membrāna un sākas nepareiza spiediena sagatavošana, smirdēšana, jaudas krišana. Ja laicīgi mainā membrānu - viss ir OK. Pastāv versija, ka samazinās motora resurss - nezinu, nēesmu novērojis.

iterators (2011-04-05 10:55)      viss tik ilgi ir/ būs labi, kamēr akcīze nodoklis 4 santīmi litrā, ja 100 gudrās galvas izdomās pacelt- domājiet paši:)

2.kārt- gāze atmaksājās tikai pie liela nobraukuma- sākot ar 30 tūkst.km gadā

kedessuns (2011-04-05 10:56)      Es nebut licis labai mašinai gazi iekša :) Pastav variants,ka var iegadaties leto ikdenišķo variantu,kura var iebazt to gazes iekartu un dragat lidz norakstišanai.Tak pilns SS ar leto hlamu uz pardošanu,kam ir skate uz gadu.

cackin (2011-04-05 11:40)      1. ekonomisks ( šeit gan jaskatās uz starpību starp benzīna cenu un gāzi - ja paliek apm 50% apmērā, tad vienozīmīgi gāze izdevīgi...)
2. jaudas zudums
3. ja ie finasiālas iespējas, viennozīmīgi iesaku likt gāzes inžektoru...
4. tomēr nav jāzismirst izbraukt arī uz benžas ( ar laiku`benzinas slikta kavlitātes plus kondesāta dēļ bāka būs atvainojos - piedirsta, kas čakarēs dzinēju, jo tā vai tā, dzinējs būs japalaiž uz benzīna, it īpaši ziemas laikā)

garaamejoshais (2011-04-05 12:20)      Var piekrist pirmajam komentaaram... Arii tam, ka dzineejs aatraak kaujaas, jo benziins deg ar treknu liesmu, bet gaaze ar sausu, kaads kjiimikjis vareetu izskaidrot saprotamaak...

cackin (2011-04-05 12:25)      jā, dzinējs ātrāk kaujas, jo, kā jau minēja garāmejoshais - gāzes liesma ir sausa un degšanas temperatūra ir augtāka. Ir dzirdēti varinati, ka nepa`trūkti gasējot audikiem ( laikam gāja runa par 2.3 motoriem, viekārši izdega caurumi virzuļu sienās). Jebkurā gadījuma, gāzes uzparikte, tā ir motora adoptēšana un ja tiešām ir velme braukt uz gāzes, tad jāpērk auto ar jau gāzei paredzēto engine.

typhoo (2011-04-05 12:51)      Pareizi un kvalitatiivi uzstaadiita iekaarta un motora darbamuuzhs absoluuti nemainaas.
Manaas rokaas bija nonaacis auto, kam gaazes iekaarta tikusi uzstaadiita Francijaa, menesi jaunam auto (visi dokumenti naaca liidzi). Auto noskreejiens pirkshanas briidii bija 220 000 km, kas bija dokumentaali pieraadaams ar auto un gaazes iekaartas apkalpeem.
Auto ellju neeeda (kas esot raksturiigi 2.2l 16v motoriem) ellja starp mainjaam nebija jaapapildina, kraasa nemainiijaas uz tumshaaku.
Protams, ir jaalieto kvalitatiivas elljas, (esleitoju Castrol)Polijaa Lotos grupa pat piedaavaa ellju speciaali auto ar gaazes iekaartaam.
Miits par gaazes ietekmi uz ilgmuuzhiibu ir visticamaak radies, kad pie mums iegaadaajaas jau pusbeigtu auto pa leeto un tad uz nojaata motora uzsteelee gaazi. Un tad briinaas, ka motoram driiz iestaajaas finissh. Kaut gan finissh buutu iestaajies taapaat. :D Ar vai bez gaazes.

kritejs (2011-04-05 12:55)      Tā vien šķiet, ka daži komentētāji neko nesajēdz no gāzes, bet tas ir normāli.
Uzklabināt googles tantei un pajautājiet. Gaze saudzē dzinēju visās jomā un tā nav sausa. Jaudas trūkums hmm, ja grib skrieties tad jāpērk auto ar 6 litru turbo pūti. Man ir bijuši kādi 20 auto ar gāzi un viss čiki piki, lai gan šeit uzstādītās gāzes iekārtas ir sū..., smird. Pārsvarā visi gazes auto man bija no holandes. Pēdējais auto man arī bija no Holandes ar G3 gāzes sistēmu. Jaudas trūkums netika manīts, pilnīgi nekādas smakas un nav jāmaina nekādi reduktori jo tādu nav. Lai gan ir augstspiediena sūknis gāzes bākā kuram jāveic apkopes. Piekrītu tekstam, kad ielikšana atpelnās tik pie lieliem nobraukumiem, bet prieks ko sagādā uzpildīt baku par 22Ls pilnīgi atmaksājās :) Gāzes auto ir izdevīgāks nekā līdzvērtīgs auto ar dīzeļa dzinēju.

slaids (2011-04-05 13:07)      1. Ekonomija - Sašķidrinātās naftas gāzes cena ir vidēji par 40% zemāka par Ai-95 markas benzīna vērtību. Neskatoties uz to, ka gāzes patēriņš par 5,7% pārsniedz benzīna patēriņu, ekonomija ir līdz 36% naudas līdzekļu, kas tiek patērēti degvielai.

2. Dzinēja resursu palielināšana - Gāze neaizskalo eļļu kārtiņu no cilindru sieniņām un neatšķaida eļļu karterī. Gāze nesatur kaitīgos piemaisījumus (svinu, sēru), kuri ķīmijas līmenī ārda sadegšanas kameras detaļas, neitralizētāju un skābekļa devēju (lambda zonde).

3. Ekoloģiskums - Gāze nesatur kaitīgos piemaisījumus (svinu, sēru), kādi ir benzīnā. Tāpēc toksisko izmešu daudzums samazinās par 40%.

4. Antidetonācijas stabilitāte - sašķidrinātās naftas gāzes oktānskaitlis ir 102-104, tas izslēdz detonācijas režīmu dzinēja darbībā pie jebkuras slodzes. Šī gāzes īpašība var būt īpašs aktuāla dzinējiem ar augstu kompresijas pakāpi, kuri patērē augsta oktānskaitļa (un dārgu) benzīnu.

5. Difūzija - Gāze viegli sajaucas ar gaisu un vienmērīgāk piepilda cilindrus ar viendabīgu maisījumu, tādēļ dzinējs strādā līdzenāk un klusāk. Gāzes maisījums sadeg pilnībā, tādēļ neizveidojas uzdegums uz virzuļiem, vārstuļiem un aizdedzes svecēm.

6. Sadegšanas ātrums - Gāze sadeg lēnāk nekā benzīns, tas pazemina slodzi uz virzuļu grupu un kloķvārpstu, dzinējs strādā «mīkstāk». Tādēļ notiek dinamisko rādītāju pazemināšana par 2-5% atkarībā no dzinēja kompresijas pakāpes.

slaids (2011-04-05 13:09)      http://www.lpg.lv/lv/intro/autogas/advances/arguments/

prikshniece (2011-04-05 13:11)      Piedod, neesmu vīrietis, be braucu jau 2 gadus ar gāze - benzīns...Iepildu pa 16 Ls pilnu bāku un braucu laimīga....
Ir jau tur kaut kādas figņas - bet kamēr iet - man pofig,,,,;)

acccept (2011-04-05 15:39)      laicīgas gāzes iekārtas apkopes un viss būs okei.

vilks28 (2011-04-05 17:59)      Bāz iekšā un brauc,un būs labi,tik normālu iekārtu ieliec.Ziemā pasildot nedadz benzīna ņems.

northman (2011-04-05 19:08)      es tomēr dodu priekšroku modernam dīzelim - ar astru pikapu izbraukāju igaunijas salas - iekšā 4 pieaugušie + bagāža, nu drusku virs 5 litriem ēda. ja brauc ar apdomu un izripināšanu, uz šosejas ar 2 cilvēkiem var brīvi palīst zem 5 litriem. jaunā škoda oktāvija uz šosejas ēd 3,5 litrus dīzeļa, nu kur vēl elegantāk! Un nekas nav jāiekrauj bagāžniekā, liec tur ko gribi.

marekst (2011-04-05 23:53)      arī tie auto, kas no Holandes nāk ar LPG kādreiz mēdz sākt smirdēt :) vēl arī tas, ka ārzemēs uzstādītu gāzes iekārtu var nemācēt saregulēt, apkopt vai salabot vietējos kantoros, kamēr pašu stādītās iekārtas tomēr ir pazīstamas, lielākas izredzes veiksmīgam risinājumam.
arī taisnība par to, ka nojāts auto ir nojāts auto, gāze nav pats lielākais posts dzinējam :D

vilks28 gan jau ka bija domājis gāzes iešprici

northman, moderns dīzelis protams ir laba lieta, ja pērk gana svaigu auto, taču ja rocība pietiek 10..15gadīgam auto, tad stipri vien jāapdomā par dīzeļa iegādi vai arī ja ir jau auto ar benzīna motoru :)

FunnyBunny, vai tev maz vajag tik dikti braukt ar auto? tagad modē velo :D par 400Ls var nopirkt tīri labu velo un ar auto braukt tad kad tiešām tas nepieciešams :)

esmu braucis ar auto uz gāzi, nekāda vaina .. tagadējam auto nav gāzes, jo nav jēgas likt gāzi, ja mēnesī nobrauc 20Ls benžā :D

lauda (2011-04-06 00:05)      nezinu kapeec,bet kad es tankshtellees redzu tos auto kuri tiek pildiiti ar gaazi,taas mashiiniites kaut kaa nedziivas izskataas :(

marekst (2011-04-06 23:58)      sabiedriskais jau mežonīgi lēns, kā arī neiet vajadzīgajos laikos un arī pa taisno neiet vienmēr ... ar velo var tik pat ātri kā ar sabiedrisko ja ne vēl ātrāk un nav jāgaida pieturā :) 20..30km dienā ar velo jau nekas nav ... ar sabiedrisko tās ir varbūt pat 2..3 stundas :D

minkins (2011-04-07 12:31)      Pilniigi piekriitu tiem, kas pargaazi izsakaas pozitiivi. Tikai japarekjina, vai taa gaazes iekaartas cena atpirksies, un mazas litraazhas mashiinaam ar motoriem liidz 1,6 nav veerts likt taa ekonomija buus ljoti maza. Mazam motoram tas buus juutams jaudas samazinaajums ko kompensees dziljaak nospiests pedaalis ar lielaaku gaazes pateerinju.

viesiss (2011-05-08 12:10)      Nav nekāda problēma ar LPG. Reduktors iet jau 4 gadu, 100000 km nobraukti un ir ok. Braucu ar gāzi no 1998. gada, neredzu problēmas!

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu