Start Genie

Start GenieVai vispār (pat tikai teorētiski) var caur piepīpētāju (max.15A x 30V x 5min) iekustināt auto dzinēju ar starteri(200A x 12V x 5sek)!??

janisb (2012-10-26 21:47)      Reāli ir nokurināt piepīpētāja drošinātāju vai automašīnas elektroinstalāciju (kas neiztur pirmais)...

Mezhavecis (2012-10-26 22:00)      A Tu ziloni ar nagu vīlīti negribi gadījumā nomedīt?

Apriori (2012-10-26 22:01)      Kapēc ne? Jāieslēdz jau tikai relejs, tur lielu strāvu nevajag.

dzelzsduure (2012-10-27 09:50)      kas Tev tā par iekārtu ar 30 Voltu piepīpētāju? Vienkārši paņem otru drusku jaudīgāku akumulatoru pārmet vadus uz savu auto un griez, nespokojies ar kaut kādu citu piepīpētāju.
No tā mehanīsma kam tas 30 Voltu ppīpmanis arī pārmet vadus.
Vispār šis atgādina reklāmu ´´ Jūsu auto akumulatora lādētājs no Jūsu auto piepīpētāja´´, auto elektriķi parasti vairākas minūtes nevar atgūties no smieklu radītiem vēderkrampjiem.

janisb (2012-10-27 16:03)      Labāk iepērc sev "jump starter" tas tāds koferīts ar nelielu aķi iekšā, vieglāk pārnēsājams par lielo akumulatoru un piepīpētaja vadi jau iebūvēti :D

jollyroger (2012-10-27 19:36)      teorētiski- ja tas sūds spējīgs dot kādus 10 ampērus- pieņemsim, stundu, tad stundas laikā spējīgs uzlādēt akkumulatoru par aptuveni 1/5. Bet labāk tad uzreiz pirkt jaunu akkumulatoru.

Edg (2012-10-27 19:44)      Starteri caur piepītēju neiekustināsi, kautkas tur nodegs ar 150% garantiju. Visdrīzāk jau drošinātājs.
Bet vislabāk jau ir visādus reklāmu fufeļus nelasīt un neskatīties. Par to krievu reklāmu atceries vienu- kas der visam, tas neder nekam. Čists lohatrons un nekas vairāk. Ne fiziku, ne ķīmiju nekādi tur elektriskie zīmuļi nekad neatcels. Laikam jau vienkāršāk ir uzturēt autiņu kārtībā un laikus aķi nomainīt. Arī tas nav mūžīgs. Kad jūti kad sāk mirt nost, daudz nedomā un nomaini pret jaunu. Citādi kautkur paliksi ceļā un bez piepēšanas iespējām. Ne jau visiem autiņos ir tie štrunta vadi līdzi. Ta tos arī pēdēja laikā taisa tādus ka tikai sūdu caur tiem var izlaist cauri. Kautkas lielāks nodedzina krokodīlus, jo tie ir švaki.
Piemērs iz dzīves, paskaties šodien pie pirmā sniega rindas pie riepu maiņas kantoriem? Vai tas normāli? Tie kas domā ka līdz ziemassvētkiem ietaupīs kapeiku nedomā ka pie pirmā sniega vāģi salikt rasolā vai kādam citam pakaļu nobučot. Kāda tur vēl ekonomija? Riebjās tādi santīmu pi*sēji. Vakar biju Tallinā, tur totāla atkala un šitādu vasaras riepu varoņu dēļ visa pilsēta paralizēta. No prāmja kad nobraucu līdz tik laukā no pilsēta pagāja gandrīz divas stundas.

Edg (2012-10-27 20:56)      Kāpēc neesi pieteicies Nobela prēmijai Fizikā? Domāju ka tur Stokholmā šito tavu murgojumu izlasot tev uzreiz bezkonkursa kārtībā to piešķirtu. Laikam jau esi tāds losis kam tas sūds domāts. Tad neparsi te nevienam un nopērc. Tiesa es tev teikšu ka pēc tam ne tikai to sūdu pats izmetīsi bet arī pašu akumulatoru. Nevienam akkumulatoram lādējot nedrīt pieslēgt 2,5 reizes lielāku spriegumu nekā nomināls. konkrēti 12V svina autoakumulators jau tiek nopieni un neatgriezeniski bojāts pie 18V.
Un par tiem mobiļņiku akumulariem tavi murgi tiešām ir iepriekšminētās prēmijas vērti. Man ir tev jautājums vai tev vispār ir kautgkāda jēga no fizikas un elektrības. Jā spriegumu tur var dabūt cik vien vēlies kopā saslēdzot baterijas, bet uzlādes strāva ir tik noecīga ka neko tur neuzlādēs. Tas viens. Otrs mobiļņika baterijai ir citi pilnīgi ar startera bateriju nesavietojami iekšējie parametri. LAbāk aizej uz skolu un fiziku pamācies un nedzejo te visādus sūdus.
P.S. Viens padoms ziemā, pirms griez starteri idedz uz 15 sekundēm gaismas lukturiem. Tas uzsildīs akumulatoru un viņš labāk darbosies. Kad griez starteri slēdz laukā to CD atskaņotāju kurš sēdina aķi.

jollyroger (2012-10-28 09:47)      gan jau, ka tur ir iebūvēts kāds DC/DC pārveidotājs ar stabilu uzejas strāvu. Tāpēc tai baterijai vienalga kāds spriegums nāk laukā

Edg (2012-10-28 10:58)      Hmm, ko es te varētu piebilst? Tik tiešām!
Paskatījos YouTubā šitā mēsla reklāmas rullīti. Nudien kur šogad Nobeļa prēmijas vētītāji šogad skatījušies?
1) Pirmkārt skatoties šito rullīti un padomājot līdzi nonākam pie secinājuma ka šitais, visticamāk Ķīnā, radītais brīnums atceļ eletrotehnikas paamtlikumu - Oma likumu.
2) Tāpat arī citi saistītie parametri ir atcelti. Piemēram beterijas iekšējā pretestība, EDS (eletrodzinējspēks). Kā arī beidzot ir izgudroti vadi pa kuriem normālā temperatūrā ir iespējama supervadītspēja. Konkrētā sižeta daļa kad pie nosēdināta aķa tas dzeltenais brīnums caur aptuveni 1mm3 resnu vadu ir spējīgs padot starterim nepieciešamo 200-300A strāvu pa ceļam neizsitot piepīpētāja max. 15A drošinātāju. Un te galīgi nav nekāda sakara ar to par cik 30V spriegums nokritīsies tādu vai citādu iemeslu dēļ.
3) par supervadītspēju arī liecina ka caur to tievo vadiņu tiek izlaista strāva ar blīvumu vismaz 200A uz kvadrātmilimetru. Līdz šim bij tikai zināms ka caur vara vadiem var iziet 15A un alumīnija vadiem 17A uz kvadrātmilimetru.
4) nedomāju ka visi autoražotāji ir tādi loši (kuriem šitais brīnums domāts), citādi jau sen kā tas būtu ieviests sērijveida ražošanā. Un šodien pa ielām jau sen kā ripotu eletromobiļi kuri ar vienu uzlādi spētu nobraukt vismaz 1000 Km. ja ne vairāk.
5) ja punkts 5 būtu reāls, naftas magnāti jau sen šito būtu nogremdējuši. Jo eletromobīlis pašreizējā variantā viņu biznesu nespēj reāli apdraudēt un hibrīdi vēljoprojām pa lielam ir no naftas atkarīgi. Un arī pašlaik visu pasaules eletrostaciju jauda ir nepietiekama lai vienlaicīgi uzlādētu visai pasaulei nepieciešamā elektrotransporta akumulatorus. Juadas disproporcija ir apmēram 80-100 reižu robežās par sliktu elektrostacijām.
6) ja vēljoprojām nepārliecināju, ņem un nopērc to dzelteno sūdu, ķīniši to pat savā feisa krāsā nokrāsojuši, UN ARĪ TAVA MISKASTE būs tev pateicīga par kārtējo varen dārgo papildinājumu.
7) p

Edg (2012-10-28 10:59)      7) principā jau litija beterijai nav nekādas vainas, tikai pirmajos divos punktos minēto iemeslu dēļ viņai ir pilnīgi cits pielietojuma profils tajā skaitā arī transportā viņas tiek pielietotas uz pilnīgi citādākas bāzes nekā startera akumulatori un starteri.

Ibio es netaisos nolaisties līdz tavam līmenim tāpēc silti iesaku atvērt kādu piemērotāku mācību grāmatu un palasīties.

Edg (2012-10-29 08:10)      Nevarēs konvertēt minēto jaudu īsākā periodā no garāka. Visam ir prozaisks iemesls. Un proti Elektrotehnikas slepenais likums, kurš tautas valoda saucas Oma likums to neļauj darīt. Proti tavu mobiļņiku akumulatoru slēgumam ir daudzreiz lielāka iekšējā pretestība nekā svina startera akumulatoram. Tāpēc izejot no lielākas iekšējās pretestības attiecīgi ari amperi nav iespējami, tur tā sāls. Saliec kautvai uz īso, nobeigsi baterijas, bet ampērus nedabūsi. Jaunai svina baterijai tā pretestība ir 0,02-0,03 omu robežās, un tas ļauj izdalīt lielu enerģiju īsā laika sprīdī. Litija jonu akumulatoram nepateikšu cik ir ta pretestība, bet pietiek ja ir kaut vai 500 omi un enerģija nekādīgi negribēs nākt lauka īsā slaika sprīdī. Tas par ko tu cepies ir varbūt kopējā uzkrātā enerģija, bet tas nu galīgi nav tas pats kas izdalītā enerģija laika vienībā. Tāpēc arī katrs akumulatoru tips ir radīts kādam konkrētam mērķim. Un šis ir tas iemesls kāpēc ir dikti apšauāms jau minetais sarunas objekts. Tīri praktiski caur piepīpetāju var padot tikai strāvu kas nepārnsniedz drošinātaja iespējas, līdz ar to piestartēšana caur to ir neiespējama. Un lai startētu auto resnais vads uz starteri iet bez drošinātāja tā ka domā nu pats.
A kas attiecas uz to bateriju iekšējo pretestību, ja iemācīsi jamās mainīt to pretestību pēc vajadzības, tad es tev garantēju braucienu uz Stokholmu nākamā gada oktobra nogalē. Līdz šim nevienam nav izdevies šādā jautājumā fiziku uzmest. Tā ka novēlu veiksmi.

Edg (2012-10-29 08:19)      Sorry, tevis minētie aprēķini par kopējo uzkrāto jaudu nav korekti. Tāpēc nevar salīdzināt un šādi aprēķinat kautkādas kilowatsundas. Pārējais un it īpaši AKB iekšējā pretestība un ar to saistītā izlādes strāva paliek spēkā.

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu