Kas ir ekonomisks auto?

Labprāt uzklausītu te gudro un pieredzējušo viedokli par to, kas ir ekonomisks auto. Ja es pērku lētā gala (tātad gana vecu) auto, kādi rādītāji atspoguļo auto ekonomisku degvielas patēriņu? Kādreiz domāju, ka motora tilpums ir noteicošs, laikam tomēr nē. degviela benzīns/gāze vecām mašīnām neesot laba lieta, ja nav bijis oriģināli, bet uzstādīta pēc tam utt. Help!

Dvinsky    2 "Rule of thumb" - mazāks auto auto ar mazāku dzinēju patērēs mazāk degvielas. Degvielas ziņā dīzelis būs ekonomiskāks par benzīna auto (bez gāzes). Bet dīzelis būs dārgāks remontos un apkopēs, kā arī nederēs, ja braukšana pārsvarā pa pilsētu, nelielos attālumos. Protams, arī braukšanas stils ienes savas korekcijas.
Par gāzi - nezinu no kurienes tas mīts, ka nav laba lieta. Daudzi brauc un nesūdzas. Bet nu pašam nav bijis auto ar gāzi, tāpēc neko daudz nepateikšu. Zinu tikai to, ka gāzes iekārtai arī vajag veikt apkopes, kas maksā $$
2022-08-29 11:17

av2    8 Autinni ir visaadi. Bija man man draugs bija leissos nopircis Opeli, taada normaala izmeeru, neatceros modeli. Jaa, biku antiiks ieksspusee, radio "pirmskara"u ut, bet tas diizelis bija super ekanomisks. Nobrauca paaris gadu, nulle probleemu. Ar baaku paari par 1000 km , vienkaarssi ideaali. Bet nee, sagribejaas jaunaaku, un ggipveidiiko, jo redz cope utt. Nu panneema, un jau gadu chakarejas, ta tas, ta tas. Turbiina, motors , eed degvielu 2x vairaak , , ta saaka elektriiba chakareeties, ta nevar robaa ielikt. Karoche, ja traapas labs autinns, vajag turteeties pie taa. 2022-08-29 11:29

Sigvarts60  1 1 Tā ir elementārā fizika.
Dinamiskajā braukšanas režīmā (pilsēta) galvenais noteicošais faktors ir automašīnas masa. Jo lielāka masa, jo vairāk jaudas vajag paātrinājumam.
Normālā braukšanas režīmā (Vidzemes šoseja ar pastāvīgu ātrumu) degvielas patēriņu ietekmē rites berzes pretestība un airodinamiskās pretestības koeficients. Ja ir šaurāki, cietāki (uzpumpēti) riteņi, mašīna vieglāk ripos, tērēs mazāk degvielas, bet saķere ar ceļu būs vājāka, būs grūtāk vadāma - tas ir kompromiss starp ekonomiju un drošību. Jo mašīna zemāka, slaidāka, jo mazāks ātrums, jo mazāka gaisa pretestība, līdz ar to arī degvielas patēriņš mazāks.
Rezumējums - zema slaida viegla mašīna, bez jumta bagāžniekiem un citiem līdzīgiem papildelementiem, ar pareizi uzpumpētām, pēc izmēra atbilstošām riepām, braucot nepārsniedzot atļauto ātrumu. Pēc tam var sākt skatīties dažādus motorus, dažādas degvielas. Nav nevienā mašīnā ražotājs ielicis neatbilstošu motoru.
2022-08-29 17:07

Brivaisvilnis  1 3 Vai... tēma protams par kuru var runāt ilgi un dikti un katram būs sava taisnība.... nepiekritīšu Sigvarts60 viedoklim : Nav nevienā mašīnā ražotājs ielicis neatbilstošu motoru. Diemžēl pēdējā laikā tā ir diezgan izteikta tendence ...likt neadekvāti mazus dzinējus salīdzinoši lieliem auto... Viss jau ir labi, bet ekonomijas nosacīta, dzinēja resurss nekāds, jo lai to kasti kustinātu -pedālis visu laiku grīdā. Bet atgriežoties pie tēmas: noteikti dīzelis, jo gāze ko it kā ietaupīsi , samaksāsi par apkopēm un citām lietām... Un nevajag baidīt ar dīzeļa remontiem... ar lietotiem auto vienmēr ir loterija un "kaķis maisā". Kā paveiksies...Zinu Toyota Corolla ar 2.0 (2003 g.) dīzeli , nobraukums 420K mainīta gan turbīna un iet ļoti ok, patēriņš 4.5 L/100 km, salīdzinot mans mazais Ford fiesta ar 1,4 D) pussprāgonis) ar tikai 160K rij, 5,1L /100km.... viss ir relatīvs. Veiksmi izvēlē! 2022-08-29 18:58

tracer  4 1 Pajautaa taxistiem..tie konkreeti pateiks kuri auto ir luetojami kuri kraanjnja garinaashanai..autorei..esi redzeejusi kaut vienu taxi kaa audi bmw?arii volvo ljoti reti..taatad secinaajums?izdarisi pati..tie auddi un bmw un volvo ir kabas mashiinas.kaneer haunas..kaa vecas taa naudas pumpji.nekas vairaak..bet stukbenju un sho marku auto katvijaa paarpaareem..tas liecina par naacijas debiilismu..un debilis vajag maaciit ar autiservusu rekjniem tuujstoshos.lol.peerciet audi:D 2022-08-29 19:00

inge  2   Visletakais ,ir auto ar gazi. 2022-08-29 20:31

Alisa      Varētu būt ekonomisks tas, kas 2010+, neliela pašmasa. Lai dīzeļmotors būtu ekonomisks, auto jābūt pajaunam. Ļoti piekrītu tam, kurš iepriekš te jau teica, ka tagad modē ražot lielas tačkas ar relatīvi maza tilpuma motoriņu, un rezultāts ir gāze grīdā, neskaitot vēl bremzēšanas ceļa garumu. 2022-08-29 20:46

Alisa      es visu laiku priecājos par sava mazā autiņa kvalitatīvajām bremzēm, re, visi kaķi un knēveļi uz skrejriteņiem izglābjas, līdz piedzīvoju blīkšķi no mugurpuses, no pusaizmiguša seniora puses😆
Uz ceļa viss ir relatīvs, runājot gan par ekonomiju, gan drošību.
2022-08-29 20:50

Freddy Krueger    3 Bērni, mācieties fiziku! /Normunds Bergs
Lai pārvietotu noteiktu masu noteikta attālumā, ir nepieciešams KONSTANTS enerģijas daudzums. Un no iepriekšrakstītā tieši izriet, ka galvenā problēma ir blīve starp stūri un sēdekli... Savulaik, laiku atpakaļ, kolēģis nespēja noticēt, ka mans S70 ar ~170 lopu 2.4 atmosfērisko matorīti iztiek ar ~8l uz sotaku, kad viņa A4 ar 1.6l automāts rij tur pat 12l... Fizika jāmācās, un vēlams - arī mehānika...
2022-08-30 07:49

joens  1 1 Maziņš benzīnnieks (iespējams, pat 3-cilindrinieks) vai elegants "guļamvāģis" (MB S-klase un līdzīgie) ar gāzes iekārtu. Abi lietoti dabūjami apmēram vienādās cenās. 2022-08-30 11:23

zebs    1 Liela nozīme ekonomiskumam ir auto komplektācijai - svars, motora tilpums un jauda. Tomēr, kā te jau minēja iepriekš - ļoooti daudz ietekmē braukšanas stils. Gan pilsētā, gan ārpus tās. Pilsētā, ja gribēs pie krustojuma ātrā ieskrieties vai arī ārpus pilsētas virs 100 kmh, "ēdīs" vairāk. Bieži nākas braukt cauri Jūrmalai no viena galā līdz otram ... patērē nedaudz virs 4 l uz 100 km.
Šovasar, gan ārpus pilsētas, kad laukā bija siltums 30 un vairāk, ar 1,6 dīzeli (GOLF 6) nobraucu dienā ap 800 km un faktiskais patēriņs bija 3,89 l/100 km. Ātrumu gan turēju tikai līdz 100 kmh.
Nevajag baidīties no dīzeļiem. Ja degvielu lej kvalitatīvu (personīgi cik vien var - NESTE) un regulāri veic apkopes - motoru remonts ir reta parādība. Braucu ar dīzeļiem jau sen. Un tie "nejūk" biežāk par benzīnniekiem.
2022-08-30 18:27

inge  1   Dizelauto sakas ar businu,nevis vieglo,auto. 2022-08-30 21:04

AivarsN    1 Jo vecāks auto, jo mazāk tajā ir ko labot, rezerves daļas lētākas un gandrīz visu pats var nomainīt. Tikai tādi 30+ gadīgi, nesarūsējuši auto ir jau kļuvuši par lielu retumu un tāpēc iet uz izķeršanu. Jo jaunāks un prestižāka brenda auto, jo dārgāka tā uzturēšana, par cik izturīgus auto vairs nemaz nedrīkst ražot. Tāpēc ļoti iespējams, ka kāds mazpazīstamas ķīniešu firmas auto, tagad tiek izgatavots daudz kvalitatīvāks un izturīgāks par Japānas, vai Eiropas labāko brendu šedevriem. Piedevām, par daudz pieticīgāku cenu. Tikai atrašanās ES sastāvā, mūs droši pasargā no lēto ķīniešu auto invāzijas par dempinga cenām. 2022-08-31 00:17

Ljekainiitis  1   Un tas, ka degvielas patēriņš pie tiem pašiem motora tilpumiem ir samazinājies ~ 2 reizes, ka degvielu labāk sadedzina un gaisā mazāk nonāk kaitīgo izmešu, ka auto pilns tagad ar drošības sistēmām, kas palīdz izdzīvot - tas protams ir sīkums ... :)

Par ķīniešu brīnumu rezultātiem drošības testos - tur katrs pats var atrast rezultātus.
2022-09-02 09:46

AivarsN  1   Nu divreiz mazāk degvielas jau nu netērē. Toties vecajiem dzinējiem resurss gan 2 līdz pat 3 reizes lielāks. Par tām drošības sistēmām gan var tikai pasmaidīt. Ko tik tajās mašīnās tagad nesabāž, lai izvilktu cilvēkiem naudu un lai nesaprastu no kura gala ķerties klāt, kad visi tie brīnumi viens pēc otra sāk iziet no ierindas. Agrāk šoferis pilnībā pats kontrolēja mašīnu un arī lieliski orientējās uz ceļiem. Tagad bez navigācijas un visādām gudrām palīgierīcēm, viņš ir pilnīgi bezpalīdzīgs. Un kas notiek tad, ja kāda no tām drošības sistēmām iziet no ierindas? Tā ir daudz lielāka avārijas iespējamība, nekā kad šoferis pats visu kontrolē. Un cilvēka kvantu dators nemēdz uzkārties, atšķirībā no viena uz ātru roku izgatavota primitīva dzelža.
Vai kāds ir ieskatījies pēdējo gadu Ķīnas auto tirgū? Pat japāņi ar saviem ražojumiem nespēj tik ļoti piesaistīt pircēju uzmanību, kā jaunākie ķīniešu modeļi, kuri ir ne tikai ievērojami lētāki, bet arī kvalitatīvāki un funkcionālāki. Ķīnai ir milzīgi līdzekļi, kurus tā tagad izmanto, lai ar dempinga cenām izkonkurētu citu valstu auto ražotājus un arī pārpirktu tos. Drīz jau visa rūpniecība būs pārcēlusies uz Ķīnu, ne tikai dēļ lētā darbaspēka, bet arī dēļ tā, ka tur vēl pagaidām nevienu neinteresē ne darba drošība, ne ekoloģija. Globālistu projekts.
2022-09-02 23:44

Pearl      Ja ir angļu valodas prasmes, var pameklēt netā best budget cars. Tīri no radu, draugu, paziņu stāstītā izkristalizējušās 2 markas - Volvo un Honda. Pati ar Hondu braucu jau n-tos gadus. Ja vajadzēs jaunu kādreiz gādāt, arī laikam Hondiņas virzienā skatīšos. 2022-09-03 08:11

Ljekainiitis      Kārtējo reizi kāds te ir auzās - neatšķir, kas ir DROŠĪBAS sistēmas un kas - komforta aprīkojums.
Skaidrot tāpat nav vērts. Vēdās par to jau nav raxtīts un tas ir parazītu izdomājums .
2022-09-03 20:50

AivarsN  1   Bļin, bet vai tad tas drošības sistēmas neiziet no ierindas? Un vai šoferis, kurš jau pieradināts ka viņa vietā visu dara mašīna, spēs pieņemt adekvātu lēmumu? Tas būs līdzīgi kā pilsētnieku izmest neskartā dabā un vēl cerēt ka viņš izdzīvos bez lielveikala un Googles padoma.🤣 2022-09-03 23:44

Ljekainiitis      Auto joprojām būtu jābūt bez stūres pastiprinātāja, jādarbina ar kurbuli un ātrumi jāslēdz ar starpgāzīti ? 2022-09-04 00:44

AivarsN  1   Visi noderīgie uzlabojumi tika ieviesti jau pirms pus gadsimta. Nu jau sen kā visi uzlabojumi tiek ieviesti lai tikai sarežģītu vienkāršas lietas, padarot auto sarežģītāku, dārgāku ekspluotācijā, katastrofāli samazinot tā ekspluatācijas laiku un liegtu iespējas pašam remontēt. Tikai naudas kāšana, nekas vairāk. Tieši tāpēc auto, līdzīgi kā smartfoni, ne ar ko noderīgu nav papildināti. Uzlabojoties ražošanas tehnoloģijām un palielinoties jaudai, jauni 90-to gadu modeļi tagad varētu tikt pārdoti par ļoti pieticīgu cenu
Un kādi tagad varētu būt auto, ja pirms vairāk kā 100 gadiem, parazīti nebūtu likvidējuši elektrisko auto un slēgtā tipa tvaika dzinējus? Nemaz jau nerunājot par Teslas izgudroto ģeneratoru, kurš nodrošinātu auto ilgu, jeb faktiski neierobežotu nobraukums bez uzpildes, vai uzlādes
2022-09-04 01:55

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu