Es esmu nopircis Mazdu 626,1995.g. dīzeli.Iepriekš bijuši tikai benzīnmotoru braucamie...Ko ieliet,pieliet,lai motors nečakarētos ziemā?Un kas vēl jāņem vērā?
ponytail
Pieliet vajag pilnu (pēc iespējas) bāku, lai taja mazāk veidojas kondensāts. Jau n (neatceros cik) gadus braucu tikai ar dīzeliem un ievērojot 2 noteikumus - pilna degvaielas bāka pirms sala un NORMĀLS akumulators - man vēl nekad nav bijis problēmu no rīta auto pielaist. Arī 10 gadus vecu - 28C salā. Protams, japasilda sveces, braukt ar aukstu arī nevajag, pacietīgi kādas pāris minūtes jāļauj viņam parūkt. I viss.
P.S. Protams, ja tam motoram ir tieksme čakarēties, labāk vērsties pēc palīdzības "Tolmet", liet tur kaut ko iekšā vairs nav jēgas.
Lucy 95.g mašīna/ui paceca tā meitene Tev/lei ko gribi,tāpat neleks,ja nav lecēja:))
strangers
Patiesībā: kvalitatīva degviela + rūpīga auto kopšana.
Nav vēlams liet "kaktu" degvielu.
Regulāri maini degvielas filtru un kvēlsveces.
Salā - 2x uzsildi sveces. Tobiš, pagriez atslēgu, līdz iedegas lampiņas, pagaidi, kamēr nodziest kvēlsveču lampa. Tad izslēdz auto un vēlreiz pagriez atslēgu. Kad otro reizi uzsilst kvēlsveces - darbini.
Un, pats par sevi saprotams, uz ziemu nopērc jaunu akmulātoru. Drošības pēc vadā auto līdzi vilkšanas virvi un aizdedzes vadus (pašlaik Maksimā un Rimi pa lēto var nopirkt).
RiebigaisVecis
kolegis kam bij diizelis, ziemaa parasti pirms pilnas baakas pildishanas leeja kaut kadu pretzhelejas dizeljspeclidzekli.
protams citi ieteikumi paliek speekaa: pilnu baaku pec iespejas, lai nav kur parafinam veidoties, labs akumulators, parbaudiit/nomainit sveces lai visas labi silda. liela aukstumaa dveseles nomierinashanai sveces var pasildit divreiz. ja dizeliits nav nokauts - i 30 graados piestarteesi.
par ieteikumu nebraukt aukstumaa bet ruucinaat uz vietas - nav pareizi!
motors vislabaak silst pie nelielas slodzes, piem, mierigi braucot, tapat ari atrumkaste. staavot ruucinot vairak izdilst cilindri, a atdzisusii motorelja nespej labi siltumu nodot paarejaam dzineja daljaam.
(protams, citus satiksmes dalibniekus var besit aaraa, kaa viens te pa priekshu suukaa, bet ko var darit ka man automats vel isti nav pamodies?)
JurisK Ljoti aukstaa laikaa taalaa celjaa njem liidzi degvielas filtru - tas maita parafiins izgulsneejaas, pareizaak sastingst un aizkjepee filtru. Pazinja leeja ziemaa diizeljdegvielai domaato pieshprici un beedu nezinaaja.
ponytail A vot Rveci, man ka reiz dīzeļu ūbersuperduperspeciālisinženieris pa dīzeļu līniju karsti to sildīšanu ieteica! Nu, kā lai netic cilvēkam, kam tie dīzeļmotori maizesdarbs?:) (Ne jau kaut kāds servisa žoriks, bet augstimācīts profesionālis). :))
edmunds
pie katriem -10 graadiem atbilstosho procentu a76 benzina - veciem dizeljiem darbojas lieliski! to pastastija viens vaacu servisa meistars apm 15 gadus atpakalj. taa vinji darot vecajiem MB240 123 kuzova.
piemeeram pie -20 graadiem 20% benzina.
RiebigaisVecis
ponytail: isteniibaa jau nekadas pretrunas nav - ierubii diizeliiti, tad saak skraapeet logus no sniega. kamer noskraapee - paris minutes ir pagajushas. ;))))
bet taa, rtu shnepsta viedoklis savulaik bija - brivgajienaa motoru nedeldeet un lieki apkartejo vidi nepiersaanjot.
ponytailPA
Par vidi - taisnība, man arī nepatīk, kaut arī dīzelītis jauns un pat nesmird neko.
A vot par logiem... NEDRĪKST skrāpēt stiklus!!! TO nav pelnījis neviens auto, lai cik vecs būtu - pareizāks sakot, nokašņātos stiklus nav pelnījis neviens braucējs.
JurisK Kur tie laiki, kad taa sildiishana bij vajadziiga - lielaakoties elljas uzsildei. Tagadeejaas labas(ne vecas) elljas pietiekoshi shkjidras arii aukstam motoram. Un uzsildaas labaak pie nelielas slodzes, nevis briivgaitaa. Par briivgaitu - aukstaa laikaa iesaka neizsleegt motoru pie iisas apstaashanaas, tipa veikalaa ieskriet. Bet principaa viss taapat kaa benzinniekam, tikai jaanjem veeraa, ka vecs diizelis ir krietni juutiigaaks pret salu.
Archijs 1 Ar dizeli kopuma problemu ir maz! Nu protams normalu nenodzitu lidz pedejam! Ir ta ja vasara svaki lec tad ir iespejams ka ziema neleks vispar! Ja ziemas degviela tad vispar neizjut starpibu vai ziema, vai vasara!
jancis74 NU japāņu dīzeļi parasti nav tik kaprīzi, lec normāli. Man 250D, 20 gadus vecs mersis tā pagrūtāk, bet vienalga lec pie -25. Pats galvenais priekšnosacījums-kvēlsveces, aķis un puslīdz kompresija lai laba ir. 2009-11-25
Kimko
Mazda 626 dīzelis ir ļoti kaprīza manta. Ņemot vērā to, ka viņam ir tā saucamā "gliemežavāka" turbīna, kura ir ļoti sarežģīta un nemīl pārkarst, kā arī nekvalitatīvu eļļu. Ja noklāsies tad patiešām palīdzēs tikai "Tolmet"...
Kā dīzelists dīzelistam varu ieteikt;
1. Labs akumulātors, ne mazāks par 74 Ah
2. Sintētiskā eļļa - vēlams 0W 30 vai 5W 40
3. Nomainīt degvielas filtru ziemas sezonas sākumā
4. PIlna bāka un ziemā tikai ziemas degviela, ne piliena vasaras dīzeļa!
5. Lielā aukstumā kvēlsveces uzsildīšana, bet ar nelielu niansi: nevis skatīties mērinstrumentu panelī uz nodziestoši dzelteno spirāli, bet gan ieklausīties kvēlsveču uzkarsēšanas atslēdzējrelejā, kurš noklikšķ pēc kāda brīža, kad nodziest mērinstrumentu dzeltenā spirāle. Un tā reizes trīs.
6. Braukt pēc kādas minūtes, neko nesildot, jo dīzelim brīvgaitā ir dziļi pofig - ir jābūt slodzei.
7. Degvielas piedevas... ir tikai pāris, kuras reāli darbojās, bet ja ir liela vēlme, tad vienkārši tīru petroleju 100 grami uz pilnu bāku pirms uzpildes... tas gan nav ieteicams jaunās paaudzes dīzeļiem ar augstspiediena sūkņiem.
2011-01-20