ABS nenostrādā
Ar dažādiem autiņiem diezgan intensīvi esmu braucis gadus trīsdesmit bet šodien piedzīvoju ko vēl nebijušu ... pilsētā iela ar nelielu slīpumu uz leju , brauktuve protams nopulēta kā spogulis un pa virsu viegls sniedziņš ... saprotu ka slīdēs un lēnām spiežu bremzi , bet manas ABS nenostrādā un uzreiz visi riteņi slīd ... sajūta sen nebijusi jo parasti tak riteņus atbloķē ... domāju ka defekts bet tālāk kur nedaudz saķere ir ABS nostrādā labi ... vai ABS tiešām nestrādā ja saķere tuva nullei vai tas kāds noslēpts defekts ??nesasprinkt (2009-12-27 20:43) Notiek tas tad ,kad devejs ir netirs.
Maverick (2009-12-27 20:54) ABS kompjūtera darbības princips - viņš "ķer" to brīdi, kad riteņi sāk griezties dažādā ātrumā - tas tiek uzskatīts par slīdēšanu. Iespējams, ka Tavā gadījumā sanācis tā, ka visi riteņi griezušies vienādā ātrumā.
gultaskaraliene (2009-12-27 20:58) Man tieši tāpat bija. Pat nebija nekāds slīpums - līdzena virsma. Juglā Pie Fizkultūras Institūta. Visa iela bija viens vienīgs ledus spogulis. ABS neko nelīdzēja. Mans autiņš ar lielo massu aizslīdēja vismaz 30-50 m. Kamēr atdūrās pret vienu stāvošu autiņu.
kloss (2009-12-27 21:02) tātad uz ideāla ledus visi riteņi momentā tiek bloķēti un kompis to neuzskata par slīdēšanu ??
melnss (2009-12-27 21:16) Jāskatās cik jauns vai vecs auto,pirmajiem kam ABS bija,tas tik nosaukums!
Maverick (2009-12-27 21:22) Nu tā laikam sanāk. Tu nospied bremžu pedāli, visi riteņi vienlaicīgi apstājās, bet auto "ideāli slīd". Kompim liekās, ka mašīna ir bez problēmām apstājusies. Nav no kurienes nākt informācijai par to, ka patiesībā mašīna turpina šļūkt. Ja būtu kāds pārvietošanās devējs, GPS vai taml - tad būtu informācija, ka mašīna patiesībā turpina pārvietoties. Iespējams, ka ir tā, kā saka melnss - vecākajām ABS sistēmām ar to arī visa loģika aprobežojās, jaunajiem nāk vēl kaut kādas fīčas.
barans35 (2009-12-27 21:29) ABS-anti blokjeeshanas sisteema,ja kaut viena ritenja grieshanaas aatrums buus lielaaks,tad vinja saaks straadaat... Jauns ritenis uz doto briidi veel nebija atklaats.
melnss (2009-12-27 21:32) Maverick tā ir,man paziņa brauc autosportā un saka ka nav nekas labāks par bremžu pedāļa pumpēšanu,protams jaizjūt ir auto!
gultaskaraliene (2009-12-27 21:49) melnss, man jau arī bija šito draugi pamācījuši pirms to manu gadījumu. Redz, ka nenostrādāja arī pedāļa atkārtota spaidīšana. Sajūta sireāla - vienkārši bremžu nav un neko izdarīt nevari!
falko_1967 (2009-12-27 22:32) nezinu gan,ka ar tiem jauniem abs,WW crafter vispaar bremzu pedali negribeeja saprast. tas gan esot chainiizeru produkts,Polija sakraamets....
Edg (2009-12-28 01:02) 1 Sen zināma patiesība- visi tie elektronikas sūdi der tikai iesācējiem un braukt nejēgām. Labi bazuda ABS, bet tas nenozīmē ka pazūd brmezes, apturēt var, bet tā māka nāk ar gadiem un ne jau braucot ar tādiem transporta līdzekļiem kuri pārbāzti ar elektroniku. Visi šitie sūdi noved pie tā ka jauniem vairs nav iespēju normāli iemācīties braukt. Man jautājums ko darīsiet ja pašas bremzes pazudīs braukšanas laikā? Laikam retais spēs transporta līdzekli apturēt. Lielakā daļa liks kādam dupsī vai tuvējā stabā. Nesen delfos (nav tas labākais portāls) bij klips no Austrālijas, ķipa dzēkam ieklemēja motora vadība. Kautkas tik stulbs var būt tikai amerikāņu autiņos ka pat aizdedzi nevar izslēgt, jo redz nobloķēta :( Tur lūk mūs ved šitie ekektronikas sūdi. Būt laba ideja atvērt vēl kādu braukšanas skolu kur mazliet visiem pamācītu braukt ar tādiem autiņiem kā moskvič vai vismaz tas pats žigulītis. Ar šitiem vismaz var iemācīties sajust autiņu. Un visas fīčas ir nullles līmenī.
citrons1957 (2009-12-28 09:10)
1
Hei!
bonuss Edg!
braucu 35 gadus un būšu nobraucis kādus pāris miljonus. Brīnos kā toreiz braucām bez visiem ABS, diferenciāļu bloķēšanās utt.....ziemas riepas nebija vispār! Labākās bija tās kuras vispār varēja dabūt, bet braucām!
Vajag mācīties braukt! Visas šīs fīčas tiešām atvieglo dzīvi un pa lielam braukšana kļūst drošāka, bet extrēmos gadījumos, kā augšminētais, vadītājs bija PILNĪGI NESAGATAVOTS negaidītai situācijai.
kloss (2009-12-28 09:49) Paldies visiem kas man centās apskaidrot "kas lācītim vēderā " visprecīzāk tomēr Maverick . Gan Edg gan citrons diemžēl nav izlasījis manu tekstu .. :)) Nebija nekādas avārijas situācijas , vienkārši es arī vēl mācos lietot šīs jaunās fīčas , bet braukt mani tālajos astoņdesmitajos mācīja sporta meistars autorallijā arī bez visām ziemenēm , elektronikas u.t.t. Plus pieredze un man problēmu pagaidām nav . Vienkārši testējot autiņu uz ledus atklāju to ko nezināju . Tagad zinu . Paldies !!
kritejs (2009-12-28 09:50) Un kas ka 30-35 gaduc brauc, mož notrulinājušas darbības. Un plus mīnus visi ar importniekiem sākām braukt vienlaicīgi, tā kā pieredzi vari noglabāt priekš citiem gadījumiem. ABS strādā tikai tad, kad ir dažāds riteņu griešanās ātrums lai samazinātu mašīnas sānslīdi gadījumā kad viens rats nebloķējās. Kā jau minēja iepriekšējie, ja visi riteņi nebloķējas vienlaicīgi tad ABS nestrādā. Kā arī ABS nestrādā pie maza ātruma. Dažādiem modeļiem var būt dažāda šis minimālais ātrums no kura ABS sāk darboties. Tā pat arī ir zinātāji kuri atslēdz savām mašīnām ABS lai paši varētu mānīties.
pajolitis (2009-12-28 10:20) Šis ir kārtējas pierādījums cik ļoti vēlamies , bet nedrīkstam uzticēties elektronikai . Šajā gadījumā acīm redzot visi riteņi nobloķējušies vienlaicīgi un to attiecīgi uztvēris ABS vadības bloks ... gadās kaut ražotāji to noklusē . Vajadzēja palaist vaļā bremžu pedāli un spiest vēlreiz nevis kā mājsaimniecei iekrampēties stūrē un aizvērt acis līdz auto kaut kur atmetas ...
pajolitis (2009-12-28 10:25) ... es esmu no tiem kam ABS traucē braukt un tas ir atslēgts un uz jebkura ceļa vislabāk jūtos ar pēc iespējas šaurākām radžotām riepām .
Edg (2009-12-28 10:41) Jā es izlasīju ka runa negāja par bremzēšanu kā tādu, bet par ABS jociņu. Bet pēc būtības tas ir viens un tas pats. Man ir jautājums, kad spiedi bremžu pedāli, vai tik gadījumā vispirms neizspiedi sajūgu? Jā tā, tad nebrīnies ka visi riteņi reizē noķīlē. Pat teorētiski vienas ass piedziņas transprota līdzeklim ja transmisija paliek savienota ar motoru visi riteņi nevar griezties vienādi. Savienojums ar motoru nodrošinās atšķirību. Sūdi varētu būt ar kādu pārgudru pilnpiedziņu, bet tas jau ir tas pats stāsts par elektronikas pārbagātību. Par automātisko kārbu vispār negribu komentēt, jo ja tas ir klasiskais automāts tad bremzēt ar motoru uz slidena ceļa pats par ir problemātiski. Cita lieta jau ir jaunās paaudzes automāti ķipa DSG un robotizētās kārbas. Kas pēc būtības ir tās pašas mehāniskās kārbas, bet arī te ir savas īpatnības.
JurisK (2009-12-28 11:01) Cik nu pēc manas nelielās pieredzes, tad ziemā galvenais ir riepas, ja neskaita pieredzi. Un atslēgt ABS, ja vien neesi ļoti labs braucējs ar vēsu prātu un izcilu reakciju(tādu ir ne vairāk kā olimpisko čempionu), ir muļķīgi. Pāris reizes ABS ir palīdzējis izvairīties no sadursmes, jo ir iepēja manevrēt, kas arī, pēc manām domām, ir galvenā ABS riekšrocība.
zikeris (2009-12-28 12:07)
Vai cik te viens otrs ir lecīgs, iedomājas ka baigais gudrītis, bet patiesība ir rūgta.
Visprecīzāk atbildēja Edg. Pirmā kļūda bremzējot uz slidena ceļa ir izspiest sajūgu, to nedrīkst darīt (izņemot protams pirms pilnīgas apstāšanās). Neizspiests sajūgs bremzēšanas gadijumā velkošiem riteņiem neļauj tik ātri sabloķēties ari bez ABS.
lynxx (2010-01-02 20:15) arrra ABS, nopietni nodomi testet divas mashinas ar ieslegtu un izslegtu ABS,baidos ka mana gadijuma tas tikai trauce ,attieciba par sanslides kontroli hronometrs apstiprinaja tagad karta Abs:))))
amis1971(2010-01-30 21:56)
Izmet to sūdu ārā, ja esi pārliecināts par mašīnas savaldīšanu.
Pirrmais ko mašīnai atslēdzu.
nākamās atbildes
Atbildes 1 līdz 20 (kopā 25) | nākamās >> |