droshas un ekonomiskas braukshanas pamati...?
ir doma savietot patiikamo ar lietderiigo - piedaavaat ievadu subj.jo reizeem paskatoties, kaa laba dalja brauc, parunaajoties - taa bilde raadaas padruuma. lielai daljai izpratnes par subj nav nemaz - briiziem pat shur tur lasaami fantastiski jautaajumi no seerijas "man ir aizmugures piedzinja, pasakiet, ko dariit ja uz slidena celja saak sanest?" :-O
nu, pats gan neesmu starptautiskaas klases sporta meistars rallijaa, bet shii teema mani interesee, un pa gadiem pie shaadaam taadaam zinaashanaam un atzinjaam esmu nonaacis.
ziemaa briivaais laiks ar itkaa ir, vareetu papelniit kaadu kapeicinju varbuut shaadaa celjaa?
ko tauta domaa - vai ir jeega? buus pieprasiijums?
PS doma ir tieshi par subj - t b cilveekiem ar tiesiibaam, nevis apmaaciishana no "0"...
garaamejoshais (2011-09-26 14:45)
Ja pats neesi nekaad sbaigi labais gonschiks tad diezi vai...
A tiem kas grib ieguut zinaashanas, iesaku palasiit S.Zasadas graamatu "Drošs ātrums"
riks086 (2011-09-26 15:10) Piekrītu tam, ko saka Ivans_neBargais 2011-09-26 10:51
Evora (2011-09-26 16:06) Un ar Tavu mašīnu? Jo ja nu kas, tad atbild instruktors? Jo tie, kas nodarbojas oficiāli, tad arī garantija kaut kāda, ja apmācāmais noskrambā, tad labo drošas braukšanas skola savu auto.Un kā tad būtu Tavā gadījumā?
typhoo (2011-09-26 16:38)
Netipiski, bet atziishu, ka ir lietas, ko droshi vien nemaaku vai arii zinu teoreetiski, bet ekstreemas situaacijaas diez vai maaceeshu pielietot.
Un viena lieta ir zinaat un prast to dariit uz kaada placha vai tuksha celja posma, kad to dari izmeegjinaajuma variantaa, riskeejot sabliezt savu auto pret kaadu apmali, stabu vai koku, jeb ielidot kaadaa graavii un cita kad to daudzaas nodarbiibaas iedzen refleksu limenii pieredzeejis speciaalists un sleegtas, droshas trases kuraa iespeejas sabojaat auto ir minimalizeetas.
Jo cik saprotu, tad visaadas droshas braukshanas skolas naudu njem tieshi par droshas apmaaciibas garantijaam.
Shaubos, ka Tev individuaali vareteu buut iespejas tikt specializeetaa sleegtaa trasee, un lai cik bagaata buutu Tava personiigaa pieredze, es tomeer uzticeetos cilvekam, kura prasmes un speejas taas nodot citam (maaciit) ir apstiprinaatas ar zinaamiem papiiriem. (to pashu sertifikaatu)
Labi saciikshu autobrauceeji ne vienmeer spees maaciit citus, un vispaar saciikshu autobrauceeju "darba" specifika nav vis droshiiba, bet rezultaats, biezhi vien pret auto izturoties ljoti nezheeliigi. Nemaz nerunaajot par CSN ieveeroshanu.
Taa kaa es visticamaak shaadu nesertificeetu apmaaciibu izveeleetos, ja taa cenas zinjaa atskjirtos ljoti ieveerojami un ja buutu zinaamas atsauksmes un ieteikumi no cilveekiem, kas buutu jau pie Tevis izgaajushi apmaaciibas kursu un atzinushi to par patieshaam veertiigu.
Kaa savaakt taadu klientuuru, taa jau taalaak ir Tava probleema. Un vai peec klientuuras savaakshanas un apmaaciishanas Tev buus veelme straadaat par taadu naudu,, tas jau ir cits jautaajums.
janisb (2011-09-26 22:14)
Ekonomiska braukšana naf savietojama ar drošu braukšanu. Ekonomiska nozīmē gāzēt lēnām, censties nebremzēt negāzēt vairāk par 3.5k benzīnniekam. Šādi pārvietojoties pa Rīgu tev 1..10 džigiti mēģinās apdzīt, piebraukt priekšā, beigās tāpatās dabūsi mest pa mēmajiem.
droša braukšana ir
*)pārvietošanās plūsmā ar plūsmas ātrumu
*)spēja vērot vismaz 3 mašīnas uz priekšu, pat ja priekšā brauc džips
*)distance adekvāta reakcijas ātrumam
*)prasme savāk autiņu ekstremālas brezēšanas, peļķes, sniega, ledus, grants u.c. apstākļos (ieteicams apgūt trasē)
100latnieks (2011-09-26 22:53) labpraat pamaaciitos droshi un ekonomiski braukt ar ferrari vai lamborgini
Arlekins (2011-09-27 09:01)
2Evora: nee, domaats ar klienta mashiinu. un atbildu tik pa taam darbiibaam, ko veicu pats :)
neesmu dzirdeejis ariidzan, ka drosho braukshanu kursi un so reaali par kautko atbildeetu.
2Typhoo:
iedziit darbiibas refleksu liimenii nav nemaz tik gruuti. bet sameeraa darbietilpiigi gan - nevieni kursi / skolas, manupraat, nepiedaavaa nodarbiibas taadaa apjomaa, lai tev paraadiitos droshs, noturiigs reflekss. turklaat ir liela starpiiba - vai tu izpildi kaadu panjeemienu sleegtaa trasee, koridorii nospraustaa ar plastmasas piramiidinjaam, vai kad no vienas puses tev FH12 ar puspiekabi, a no otras vecinja, kura raapo paari ielai. un shii starpiiba siltumniicas apstaakljos praktiski nav likvideejama. var jau sacereeties, bet labaak skatiities uz lietaam daudzmaz reaali.
turklaat par visaam shiim lietaam runaajot - forma ir jaauztur. t b ieguutaas zinaashanas un metodes ir regulaari jaalieto, citaadi prasmes un aatrums zuud.
par ekstreemaam situaacijaam vispaar runaajot - tauta vai nu lasiit, vai saprast iisti neprot. virsrakstaa rakstiits "droshas un ekonomiskas" nevis "aatras un ekstremaalas". a viens peec otra - cik aatri no centra liidz ventspilij var aizmaukt, uttp. droshas braukshanas pamats - ir braukt droshi un situaacijaas vnk neiekljuut. tie kas iekljuust regulaari, un meistariigi iziet - tie ir tikai celjaa. un ja neturpinaas augt - agraak vai veelaak no kaarteejaas situaacijas neizkljuus - taada nu ir pasaule, ka nevar muuziigi raustiit tiigeri aiz uusaam, un vienmeer izspruukt.
2janisb:
tiiraa veidaa, maksimaala ekonomija - jaa, nav savietojama, jo ietver sevii riposhanu tuksgaitaa neitraalajaa, vai pat kliiniskaakos gadiijumos - motora izsleegshanu ripojot....un tas ar droshu braukshanu nav savietojams. bet ekonomija mazaak ekstremaalaa variantaa ir pietiekoshi savietojama ar droshu braukshanu. dzigiti, protams, apdzen, bet nu dievs a vinjiem. pa meemajime mest nedabonu. situaacijas prognozeeshana str
tiritomba_a (2011-09-27 09:12)
Arlekīn, Tev jau patiesībā visi eksperti norādīja - neies Tavs kaktu bizness, neies! kamēr neparādīsi, nepierādīsi, ka esi vislabākais šajā jomā. tik daudz paties``am reālu paskaidrojumu esi saņēmis, bet vēl arvien turies pie savas idejas, kurai nav atbalsta. tas liecina vien par auna dabu, - štrunts par pieri, bet es to sienu iedauzīšu ...
jā, un vēl, - ja Tu šādi runā ar potenciālo klientu, tad atvaino, pat 5 latus es Tev nedotu. instruktors, pirmkārt, ir iejūtīgs specs, nevis neiecietīgs teorēmu pierādītājs ...
kuks10 (2011-09-27 09:32) mans nesaprast..es ievēroju satiksmes noteikumus un punkts .,vēl skatos uz ceļu ,lai laicīgi rīkoties..tipa pabraukt malā ,kad ,,šumahers" apdzen..?!))
Arlekins (2011-09-27 10:19) http://www.eulex.ru/drive_por10.htm
jodo (2011-09-27 18:36)
Mazliet sasmīdināja virsraksts (it īpaši vārds "pamati") un vēlākais izbrīns par to, ka cilvēki nezin, ko darīt ar aizmugurējās piedziņas auto saslīdēšanas gadījumā.
Tas ko, nav pamati? Pamatus jebkuram durikam iedod autoskolā. Palīdz arī te minētās Zasadas grāmatas izlasīšana. Tālākais jau vairs nav pamati. Tālākais jau ir pāreja no teorijas praksē.
PS starp citu, lai neiebrauktu auzās, palasi, kas ir spriegums un ar ko tas atšķiras no potenciāla.
Arlekins (2011-09-27 19:23)
katram savs liimenis un izpratne. manaa skatiijumaa pamatus autoskolaa nedod gan. gan jau ka ir reti instruktori - iznjeemumi, bet kopumaa....
Zasadas graamata nav slikta, bet tur tikai neliels gabals no nepiecieshamo zinaashanu aisberga ir. ir taada paruna - jo vairaak uzzini par kaadu jautaajumu - jo vairaak saproti, cik maz tajaa jomaa zini. a ja skaties pa gabalu - tad protams, viss liekas vienkaarshi un elementaari - zasadas graamatu izlasi, mazliet patreneejies, un jaunais WRC chempions gatavs :D
bet nu, kaa jau teicu, katram savs skats uz jautaajumu, un paarliecinaat nevienu netaisos...
av2 (2011-09-27 23:33)
gribi paskrieties (pa trasi) ar mani ziemaa? Davai - es tikai par, jo pats jau arii Tu izklausies , kaa viens no tiem paargudrajiem, kuram rokas saak triicee pie pirmaa ledus uz cella :P
Starp citu, sievietes apguust braukssanu ziemaa veel aatraak kaa liela dalla viiriessu, jo vinnas tomeer klausaas , ko vinnam saka :)
ausux (2011-09-28 08:05)
Iemāci!! no krustojuma stāvošajiem pietiekami dinamiski uzņemt nepieciešamo ātrumu! kad iedegas zaļā gaisma.
Lēni uzņemt vajadzīgo ātrumu nav ekonomiski+ pilsētā tas dramatiski samazina krustojumu pārbraukušo mašīnu skaitu.
Arlekins (2011-09-28 09:07)
nu, leena ieskrieshanaas ir gan ekonomiskaaka par strauju, jaasaka. no otras puses es pieturos pie funktiera, ka trauceet citiem nav labi - ja esi viens, un aiz tevis neviena nav, vari ieskrieties kaut 5 minuutees liidz 60 kmh, bet ja aiz tevis staav tauta - nu, jaaieskrienas normaali. tiesa, arii par to katram ir sava izpratne, kas ir "dinamiska ieskrieshanaas", da i no gadalaika un resp celja staavoklja viss tas arii atkariigs.
viena lieta, par kuru shaubu nevar buut - apdziishana, kaa viens no biistamaakajiem manevriem, jaataisa ar tuvu maksimaalajai dinamiku, lai minimizeetu apdziishanas, un attieciigi, atrasshanaas preteejaas kustiibas pusee, laiku. daudzi "taupa zupu" apdzenot ar aatrumu starpiibu 3 - 5 km / h, kas nav pieljaujams. ja ekonomija un droshiiba nonaak konfliktaa, droshiibai vienmeer jaabuut prioritaarai, manupraat.
<< iepriekšējās | Atbildes 21 līdz 35 (kopā 35) |