SKUTERS 1 1 Ja nepārzini tematu, labāk neraksti.
Neraatnelis1983 2 Krāsa vispār neko neizsaka...atšķirās tikai marķējums dēļ pretrūsas piedevu daudzuma.Galvenais lai sakrīt marķējums G11,G12 vai G12+ un t.t.
etc
3
Vecā tipa dzesēšanas šķidrumos (zilie, zaļie jeb. t.s. G11) kā piedevas rūsas aizkavēšanai izmanto neorganiskos sāļus. Šie šķidrumi nav paredzēti modernajiem dzinējiem ar alumīnija detaļām. Jaunā tipa dzesēšanas šķidrumos (sarkani rozā jeb t.s. G12, G12+) izmanto organiskos korozijas kavētājus, kas nav saderīgi ar neorganiskajiem sāļiem. Tāpēc sajaucot zaļo ar sarkano, jebkurā gadījumā šis kokteilis nebūs derīgs un pēc iespējas ātrāk tas jānolej un jāapmaina pret dzinēja ražotāja noteikto dzesēšanas šķidrumu - vai nu G11, vai G12.
Vēl kāds ieteikums - nekad nevajag pirkt lētos zilos tosolveidīgos šķidrumus ar visādiem dīvainiem nosaukumiem. Šādā gadījumā riskējat uzrauties uz glicerīnu saturošiem šķidrumiem, sevišķi no mazpazīstamiem leišu ražotājiem, kas etilēnglikolu mēdz aizvietot ar daudz lētāko glicerīnu. Glicerīna ķīmiskās īpašības atšķiras no etilēnglikola īpašībām. Pat tad, ja ražotājs pieliek visas vajadzīgās piedevas, ar glicerīnu TĀS NESTRĀDĀ. Rezultāts - jau pēc pusgada sabeigts dzinējs ar saēstiem ūdenssūkņiem un cilindru galvām. To es apgalvoju kā profesionāls speciālists, kas jau 20 gadus darbojas šajā jomā. Ja nepieciešama konsultācija, ko un kā lietot - lūdzu, ar lielāko prieku palīdzēšu!
Postremo
1
2
jaa , ar fiziku te dazzi nedraudzeejas nemaz. Sskkidrums "pannem" karstumu no motora fiziski kontakteejoties (sskkidrums - metaals), un ja tas sskidrums jau vaaraas , tad veidojas gaisa burbulli , un tie nepannem gandriiz neko. Gaisa (burbullu) siltumietilpiiba - speeja pannem un atdot siltumu , ir daudz , daidz mazaaka .Un tad jau tiessam paarkarst motors.
Tiessam ssitik elementaaras lietas ir...jaaskaidro kaadam muusdienaas veel?
etc 1 Cien. Pilskungs, gribu redzēt, cik ilgi ar t.s. zilo tosolu varēs braukt 2013. un jaunāki gada Audi, VW, BMW u.t.t., kuriem no rūpnīcas dzinējos ieliets pašas jaunākās paaudzes G13 antifrīzs. Par Kundrātiem neko neteikšu, jo nezinu, kuri jaunekļi tur niekojas ar pirotehniku. Par auto lietām ir tā - ja kaut ko iesaka, tad par to arī jāzina. T.s. tosols ir lēts, bieži vien nekvalitatīvs šķidrums, kas bija paredzēts žiguļmoskvičveidīgajiem.
etc 1 Sorry, cien. Pilskungs, jālej tas, ko ražotājs iesaka - gan attiecībā uz eļļām, gan uz šķidrumiem. Tā kā sarkanais antifrīzs kalpo 5 gadus, tad manam darba auto tas process jau tuvojas. Privātajam auto nomainīju sarkano tikko pēc iegādes. Ielēju nopietna Rietumu ražotāja produktu. Nu nav man laika maciņā skaitīt utis, bet katru rudeni laistīties ar kaut kādiem lētiem ziliem draņķiem. To prieku es atstāju tiem, kam hobijs ir vazāties pa autoservisiem un raudāt par dārgiem dzinēja remontiem lēta antifrīza rezultātā.
Pilskungs
... jālej tas, ko ražotājs iesaka ..
Pilnīgi pareizi ! Ja mana auto ražotājs ieteicis tosolu, tad to arī leju, un jau 23.gadu nekādu problēmu. A kāds tev autiņš un ko tev iesaka - kā es to varu zināt ?
SKUTERS Kādi pie velna gaisa burbuļi pastāvīgas cirkulācijas laikā nepārkarsētam motoram! Tā nav bremžu sistēma, kur bremžu šķidrums var uzvārīties no intensīvas bremzēšanas un tāpēc ir svarīga iespējami augstāka tā vārīšanās temperatūra. Agrāk vispār lēja motorā ūdeni. Pateikt, kāda ir tā vārīšanās temperatūra, vai ´fiziķis" no skolas pats atceras?
kristians31 Nekas nenotiek
Sarkano un zaļo antifrīzu sajaukšana nav ieteicama, jo šie antifrīzi parasti satur dažādas ķīmiskās bāzes un piedevas, kas var reaģēt savā starpā un radīt problēmas dzesēšanas sistēmā.
Iespējamās sekas:
-
Nogulšņu veidošanās:
- Sajaucot antifrīzus ar atšķirīgu ķīmisko sastāvu (piemēram, etilēnglikolu ar dažādām piedevām), var veidoties nogulsnes vai želejveida masa, kas aizsprosto dzesēšanas sistēmas caurules, radiatoru vai sūkni.
-
Samazināta dzesēšanas efektivitāte:
- Nogulsnes un ķīmisko reakciju blakusprodukti var samazināt dzesēšanas šķidruma plūsmu un sistēmas spēju efektīvi uzturēt motora temperatūru.
-
Korozijas aizsardzības samazināšanās:
- Dažādi antifrīzi satur piedevas, kas nodrošina aizsardzību pret koroziju, bet šīs piedevas var būt nesaderīgas. Tā rezultātā korozijas aizsardzība var ievērojami samazināties.
-
Īsāks dzesēšanas šķidruma kalpošanas laiks:
- Ja antifrīzi tiek sajaukti, to derīguma termiņš var kļūt īsāks, jo piedevas var zaudēt savas īpašības.
-
Potenciāls kaitējums dzinējam:
- Nepareizi darbojoties dzesēšanas sistēmai, dzinējs var pārkarst, radot nopietnus bojājumus.
Ko darīt, ja antifrīzi ir sajaukti?
Ja jau esat sajaucis sarkano un zaļo antifrīzu, ir ieteicams pēc iespējas ātrāk izskalot dzesēšanas sistēmu ar speciāli paredzētu tīrīšanas šķīdumu un nomainīt dzesēšanas šķidrumu.
Lai izvairītos no šādām situācijām, vienmēr izmantojiet tikai dzesēšanas šķidrumu, kas atbilst jūsu transportlīdzekļa ražotāja specifikācijām, un nejauciet dažādus antifrīzus, ja vien to saderība nav skaidri norādīta.
<< iepriekšējās | Atbildes 21 līdz 31 (kopā 31) |