Kāpēc motors ēd eļļu?

14 gadus vecai mašīnai uz 1000km jāpielej 0,5 litri eļlas. Auto - Volvo XC60

janisb      a) eļļu spiež ārā
b) motors/turbīna nojāti, eļļa sadeg
apskaties AutoDNA vai līdzīgā servisā cik bijuši reāli fiksētie nobraukimi, 99% ka nobraukums modificēts, ja odometrā mazāk par 600000
2025-08-20 18:55

jumper      Tāpat taču netaisīsi motoram kapitālo remontu. Ja pa 14 gadiem nekas nav darīts, tad skaidrs ka visi gumijas blīvslēgi ir pārvērtušies plastmasā. Kaut kas iztek pa tiem, kaut kas dēļ diluma nokļūst cilindros un sadeg, kaut ko vnk izpūš caur interkūleri....Kopā viss vācās un ar kaut kādiem pusmēriem tur līdzēts būs maz. Nu izdarot ko vienu, neēdīs puslitu uz simta bet 300 g. :D Bet par to remontu tāpat atstāsi simtus. Liels ieguvums? Ja ekoloģiskā puse ļauj naktīs gulēt, uzskati ka eļļa ir kā degvielas sastāvdaļa bez kuras auto nebrauc. Puslīdz ok lētā gala eļļa maksā ap 30 eur 4l kanna. Ar to pietik 8 t km. Un kad motors nomirs, tada arī domāsi ko darīt remontēt, vai pirkt jaunu. Ja ekoloģiskās domas un TA iziešanas šaubas neļauj gulēt, nāksies taisīt kapitālo vai puskapitālo remontu, Bet to jau varēs pateikt tad, kad motors būs izārdīts, vai jāslīpē cilindri uz remontu, jāmaina virzuļi, šāles utt vai varbūt pietiek tikai jaunus gredzenus, protams jaunus visus blīvslēgus (arī kloķenei), arī turbīna droši vien jāmaina. Un tad domā un skaties savas finansu iespējas. Varbūt labāk nomainit auto. 2025-08-20 19:37

Reds      Kāpēc? Tāpēc ka 14 gadi mašīnai.

Apskaties apkārt motoram, asfaltu zem mašīnas, kur tā eļļa paliek, tad arī sapratīsi kāpēc. Gan jau ka sūcas caur kādu enģi.

Puslitrs uz nieka 1000km ir šausmīgi daudz.
2025-08-20 19:41

udensvirs      Ja tek,dzen ārā,motors eļlā,protams ka tur arī tā eļla paliek.Bet ja nekur nekas netek,tad vai nu virzuļa grupa izdilusi.Tas parasti notiek,ja motors ir pārkarsēts,vai kaut kur sarijies putekļus.Parasti gofrētā gumija ,kas savieno gaisa filtru ar turbīnu.Ari turbīnai blīvslēgi.Tad jamaina turbīnai serdi.Es šeit runaju par dīzeli.Tad protams kapitālais remonts ar cilindru slipēšnu un nākošā ramontizmēra virzuļiem .Cipars uz pāris tūkstošiem,bet motors būs jauns. Nu ja eļlas noplūdes vien ,atrast kur sulo .Smainīt blīves ,blīvslēgus un viss ok.Parasti motori ,ja viņiem nenodara pāri,kalpo vismaz 500000.Eļļas teces tas ir mazākais. 2025-08-20 22:40

MrJones      Blīvslēgi kā pensionārs – netur spiedienu un čurā pa stūriem.
Vārstu vāka blīve sen jau nodevusi dievam savu vietu – eļļa svīst laukā kā paduses saunā.
Turbīna ja ir – iespējams griež smēri iekšā ieplūdē... lai būtu garšīgāks dūms.
Kompresija zudusi – virzuļi klibo kā vecs onka ar podagru, un tad eļļa ceļo uz sadegšanas kameru kā nelegālais imigrants.
PCV ventilācija aizdirsta – sistēma elpo kā caur astmas inhalatoru, tātad smēres aprite izšķērdīga.

BET! 0,5L uz 1000km pie 14 gadu vecuma – tas vēl neir katastrofa, ja nesvilst zilā dūmu mākonī aiz muguras kā Moskvichs pie Latvijas–Krievijas robežas...
2025-08-21 06:24

Postremo      Taapeec, ka autinnaa ir jaaieguulda naudinna visu laiku, un jo vecaaks tas auto, jo vairaak.Un tad vienaa briidii tas noriebjaas.... 2025-08-21 10:28

S_65      Šajā autiņā vairs nav jēgas naudu ieguldīt. Ja tā eļļa nekur ārā netek, tad motors brēc pēc kapitālā remonta, jo iemeslu eļļas zudumam var būt desmitiem, un lai īsto atrastu tas motors būs jāpārkrāmē. To darīt nav vērts, ja vien tas nav cilvēka hobijs krāmēties ar motoriem. Šķiet šajā gadījumā tā nav, jo tad neuzdotu jautājumu oHo. 2025-08-21 12:07

Labrador      Daudz iemeslu , iespējama noplūde caur blīvem , blīvslēgiem , caur turbīnu, gredzenu , eļļas noņēmējgredzenu vārstiem izdulums. 2025-08-21 13:11

udensvirs      Viss protams ir nosacīti.Ja auto ir mīļš un citu problēmu itkā nav jāapsver iespēja motoru kapitali remontēt.Šeit nav runa par blīvju un blīvslegu maiņu.To var samērā viegli ,bez lielām izmaksām izdarīt.Protams ja jāmaina blīvslēgs kloķenei spararata galā,tad gan tas būs sarezģītāk. 2025-08-21 18:59

janisb      ja gultņi nojāti, tad blīvslēgu maiņa neko nedos, kapitālais motoram visdrīzāk, vai nomainīt un fiksi pārdot... 2025-08-21 19:27

jumper      Aļo, kādi gultņi? Gultņi kam? Kas motorā ir uz gultņiem, kuri ir nojāti tā, ka blīvslēgu maiņa neko nedos? Ja nojāti gultņi tur, kur tie ir, līdz stadijai kad blīvslēgu maiņa neko nedos, tad eļļas zudumi būtu mazākais, par ko uztraukties. Tur jābūt būtu skaņai, tādai, ka autiņam bail tuvoties.
Es vairāk satrauktos ne par mistiskiem gultņiem bet pa blīvējamo virsmu kakliņu dilumu.
2025-08-21 19:59

Araabs      Varbūt tikai vārstu gumijas jānomaina.Un vārstu vāka vāciņš jāizmazgā.Ventilācija nestrādā un zem vārstu vāka paaugstināts spoiediens. 2025-08-24 12:43

Svimpis      Araab, es buushu skeptisks - paliels pateerinjsh tikai vaarstu gumijaam. Otra teema - pie paliela nobraukuma [motostrundaas] arii vadiiklas buus ar palielu lufti - tur prasiitos galvas profilakse. Un visbeidzot - turpinam ar gredzeniem, virzulju un bloka sienu izdilumu/sviikaam, kartera ventilaaciju, turbiinas suloshanos un hvz ko veel... Diez vai ohuja kontingents guldiis kaadus liidzekljus remontaa, tik taa, paprasiija, ja nu kaads iesaka pievilkt skruuvi Nr5 :D 2025-08-27 19:13

Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010