Ceļu satiksmes noteikumi

ceļu satiksmes noteikumi foto attēls

Ceļu satiksmes noteikumi - jautājumi un diskusijas

Kad busam ar piekabi nepieciešams tahogrāfs? (2)
Kad busam ar piekabi nepieciešams tahogrāfs? Masa? Privātpers., Juridiska. Pēc kā skatās, turētāja vai īpašnieka?
Latvijā AFAIK nav vajadzīgs, citur skatās pēc sēdvietu skaita vai pilnās massas Kravas busam ar piekabi vajag, ja kopējā pilnā masa pārsniedz 3,5t. ··· Ceļu satiksmes noteikumi: Kad busam ar piekabi... lasīt visu diskusiju (2 atbildes) –»
Zem vadītàja krēsla, vismaz manā gadījumā. Ideālo neparedzēsi! Var vēl arī vienu bagažniekā! Lai dubults neplīst! nu padomaa, ja kas degs (parasti motortelpaa saakaas ), kur buutu eerti/aatri pakkert, to dzeessamo? Salonaa , blakus ssoferim kur. Ir dzeesti, un ir nodzeesti tikai taadeel, ka bija tas, jaa tiessi ta - mazais dzeesaamis pa rokai tiessi blakus vadiitaajam ! . Autinnu var nodzeest pirmajaas minuutees. Taa tas ir. Pat autobussu esmu nodzeesis, un esmu redzeejis, kaa nodeg lielais buss 20 min tikai taapeec, ka nebija dzeessamais vadiitaaja tuvumaa. Pat nav ko apspriest te. Normāli jāatrodas bagažniekā piestiprināts pie sānu sienas,lai saturs nenobloķē,un atceraties,parasti jādzēš ne jau sava mašīna,bet cita.Šoferis šoferim draugs un glābējs!! Viegli un ātri piejamā vietā! zem vad beņķa! ··· Ceļu satiksmes noteikumi: Kur vieglajam auto jāatrodas... lasīt visu diskusiju (7 atbildes) –»
Noguruma mērītājs (13)
tikko pa TV dzirdu, ka iegādāšoties noguruma mērītāju, lai pēc acu zīlītēm mērītu šoferu nogurumu! Vot, interesants verķis!
Tad šoferiem piedāvās līmi plakstiņu nostiprināšanai :) Labs biznesa plāns :)) ...a mērīt var tikai šoferīšiem?.... Un tāds universāls?Stiprajiem,vājajiem,tizlajiem un hirojiem,resnajiem un cirkuļu modelēm..:)Neticās,ka ko tādu varētu unificēt,kā mēru jebkura cilvēka rumpim...:)Un ir kādas normas,ar tabulācijām un cipariem,kur šie gradienti izlikti? Nav tāda likuma.Var palūgt atpūsties.Ja godīgi,esmu braucis tādā transā,ka pats esmu stājiājies malā.Trakāk nekā pēc polša!! Arāb, izlasi vetvārdnīcā ātri-kas ir transs!!!! ··· Ceļu satiksmes noteikumi: Noguruma mērītājs lasīt visu diskusiju (13 atbildes) –»
Ziemas dirftošana (14)
vai celu policija var sodit, par to , ka apli ziemas laika drifto ( protams nevienam citam netraucejot )? jo kas taja bridi tiek parkapts?
Ja to dara uz valsts ceļiem var sodīt neatkarīgi no tā traucē vai nē; gribi darīt tādas lietas dari to privātā teritorijā/uz privātiem ceļiem. Es jau nestrāpētu, tikai rodās jautājums cik procentu no mums prot driftēt "nevienam citam netraucējot"... Reiz vienam bembītim ejot pagriezienā pašaurā ieliņā ar noparkotiem mašiņiem abās malās, izmisīgi taisnojot pakaļiņu, es jau aizžmiedzu acis ka tūlīt būs "bufff-tinkš-tankš-tonkš!", bet nekas tāds neatskanēja, puisis tomēr iztaisnojies "skaisti" aizdudināja tālāk... tā lieta klasificējas kā agresīva braukšana. Labāk nu slēgtā trasē vai uz ezera speciālā trasē. Autor, mani patraucētu skaņas, kas rodas. Man no neadekvātas braucēju uzvedības pilsētā un uz publiskajiem ceļiem, kur nav norobežojošu žogu, ir bail. Dzīvot gribas! Tas tik Tev, autor, tā liekas, ka citiem netraucē. Man traucē tas vien, ka tukšā ielā, man ejot pa ietvi kāds izpildās uz braucamās daļas. Šādām izpausmēm ir domāti privāti poligori, slēgtas trases u.tml., kur var ņemties uz nebēdu. Nez, kāpēc tomēr velk izpildīties uz publiskajiem ceļiem, ko? ··· Ceļu satiksmes noteikumi: Ziemas dirftošana lasīt visu diskusiju (14 atbildes) –»
Dzīvojamā zonā var staigāt pa ceļa vidu? (9)
Pēc noteikumiem tā sapratu, bet nedrīkst traucēt, tas ir stāvēt. Var kaut iet uz 0.2km/h jo minimālais ātrums nav noteikts. Pareizi?
Arī daudzdzīvokļu namu pagalmi uzskatāmi par dzīvojamo zonu un šai teritorijā darbojas nosacījumi kādi ir spēkā šajā zonā. Dzīvojamā zonā gājējiem un velosipēdu vadītājiem atļauts pārvietoties pa ietvēm un pa brauktuvi visā tās platumā. Dzīvojamā zonā gājējiem un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka.

Jāiegaumē! Gājējiem un velosipēda vadītājiem dzīvojamā zonā aizliegts nepamatoti traucēt citu transportlīdzekļu braukšanu. Izbraucot no dzīvojamās zonas, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

Maksimālais atļautais braukšanas ātrums dzīvojamā zonā ir 20 km/h. Šī prasība jāievēro arī velosipēdu vadītājiem.

Dzīvojamās zonās un daudzdzīvokļu namu pagalmos bērniem neatkarīgi no to vecuma braukt ar velosipēdu atļauts patstāvīgi. Arī tiem, kuri vēl nav nokārtojuši velosipēda vadītāja eksāmenu un nav ieguvuši tiesības braukt ar velosipēdu, šajā zonā pārvietoties var likumīgi un gatavoties patstāvīgām gaitām ceļu satiksmei pa ielām un ceļiem.

Atceries! Velosipēdu vadītāji nedrīkst aizmirst, ka gājējiem šajā zonā arī ir tiesības justies drošiem un neapdraudētiem. Tādēļ vēlo mīļiem jārespektē gājēju vēlme - brīvi un netraucēti pārvietoties visā dzīvojamās zonas teritorijā.
Savu tiesību dēļ nevajaga palikt par cirvi. Dzīvojamajā zonā visiem ir tiesības pārvietoties, savstarpēji cienot vienam otra tiesības pārvietoties pēc iespējas ērtāk. dzīvojamā zonā, visam, kas nav motorizēts transports, ir absolūta priekšroka.... CSV vēsta ka:
dzīvojamā zona — apbūvēta teritorija (dzīvojamais masīvs, atpūtas vieta) vai tās daļa, kurā iebraukšana apzīmēta ar 528.ceļa zīmi, bet izbraukšana — ar 529.ceļa zīmi;
Tātad apgalvojums "daudzdzīvokļu namu pagalmi uzskatāmi par dzīvojamo zonu" neatbils patiesībai

CSN vēsta:
154. Dzīvojamā zonā, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu teritorijā gājējiem un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, taču viņiem aizliegts nepamatoti traucēt citu transportlīdzekļu braukšanu.
Tātad stāvēvēt vai vilkties/rāpot pac eļa vidu drīkst tikai tad, ja pa to neviens nebrauc vai braucējam tusēšana ielas vidū netraucē. Alkoholiskais reibums vai planprātība nav pamatots iemesls.
Nekur nedrīkst staigāk pa ceļu-braucamās daļas vidu..Neviens nav atcēlis ceļu satiksmes noteikumus..,arī gājējiem..Visi zinā tiesības,neviens pienākumus.. ··· Ceļu satiksmes noteikumi: Dzīvojamā zonā var staigāt pa... lasīt visu diskusiju (9 atbildes) –»
Apstāšanās pieturā (18)
Vai draud sods par apstāšanos pieturā, ja to piefiksē sabiedriskā transporta vadītājs ar savu fotokameru?
Nevis drīkst, bet tas ir viņa pienākums, par ko saņem bonusa piemaksas pie mēnešalgas. Pareizākais būtu uzmeklēt pārkāpumu fiksējušo autobusa šoferi un provēt jebkādā veidā vienoties par foto dzēšanu, ja tas neizdodas, ir jādodas uz Gaujas ielu un visā labprātīgi jāatzīstas. Neviens pēc tam tāpat neticēs stāstam par pārkarsušo auto, ja laukā ir mīnus grādi ... Mjā, spriežot pēc komentāriem ar CSN te daudzi ir uz jūs. :( Ne nedraud , vins nav amatpersona , vinam nav tadas pilnvaras , un otrkart apstaties drikst pirms 15 m un pec 10 m no pieturas , to ka tu apstajes mazums kas , varbut tev motors ir pararsis !! sorry kluda atri rakstot , bij domats , ka motors ir parkarsis ! Vai maz zini,kā jaapstājas busa vadītājam pie pieturas,lai kāda persona neuzrakstītu par viņu sūdzību? ··· Ceļu satiksmes noteikumi: Apstāšanās pieturā lasīt visu diskusiju (18 atbildes) –»
Kāpēc ātri brauciet? (18)
Droši vien šeit netrūkst autovadītāju, kuri mēdz pārkāpt ātruma ierobežojumus. Kāpēc jūs to dariet? Vai nav bail, ka variet iet bojā pats un nodarīt miesas bojājumus vai nogalināt kādu citu autovadītāju vai gājēju?
ne jau ātrums nogalina ... nogalina vadītāja prāta trūkums Kāpēc tā daram? Tāpēc, ka pa priekšu viens velkas pa 2 joslām uz 90 un mēģina kāds apdzīt ar 92. Un kad tādi āksti nokaitina, sākam braukt ātrāk. braucu atbilstosi celja apstaakljiem un vajadziibai. bet par drosibu runaajot: drosa aatruma nav, pat staavot tu vari izraisiit avaariju. vieniigaa iespeeja ir neraadiities uz celja vispaar :P Ja ļoti kavējam ,tad braucam ātri ,bet nu saprāta robežās. Mani vairāk kaitina nekaunība un agresivitāte, nevis ātrums kā tāds.Es nekad nebraukšu pāri zelta tiltam uz 70 ja nu vienīgi saliks desmit radarus ,vai nu būs slikti laika, vai ceļa apstākļi. Samurs, nebrauc tāpēc ,ka negrib čakarēties ar iKauņu polis. Un pārsvarā tas ir uz Rīgas-Talinnas štrāses. Pa iekšējo ikauniju , brauc un pat diezgan ātri , arī paši Igauņi nebrauc tur uz 90 .Ātrumu pārkāpj visur , pat pedantie Vācieši,zviedri utt... . Es neatbalstu pārkāpšanu,bet LV. ātruma politiku ,vismaz ārpus apdzīvotām vietām arī nē. Mums ir ļoti daudz visādu ekspertu un citu di...u par došu braukšanu utt... ,bet ļoti maz darītāju lai tā braukšana būtu normāla un pa labiem ceļiem.Braukšanas kultūra ir ļoti labs sabiedrības spogulis un ceļu stāvoklis norāda valsts stāvokli. ··· Ceļu satiksmes noteikumi: Kāpēc ātri brauciet? lasīt visu diskusiju (18 atbildes) –»
Velosipēdisti un gājēju pāreja (zebra) (40)
Kad 10 gadus atpakaļ liku tiesības,noteikumos bija rakstīts,ka riteņbraucēju pāri "zebrai" palaiž tikai tad,ja viņš riteni stumj pie rokas. Tas ir -braucošam ceļu nedod.Tagad skatos,ka šamie tik brauc pāri nenokāpdami,un vairums auto ar...
Man jau liekas, ka jaunie noteikumi ļauj pārvietoties pāri "zebrai" braucot ar gājēju ātrumu. Nav obligāti jāstumj rokās. Tas ir viens. Otrs - labāk lieko reizi palaist un nestresot par to. Pagaajushogad groziija noteikumus-tagad var braukt paari gaajeeju paarejai!Taa kaa gabals nenokritiis,buus vien jaanokaapj no savien augstumiem un jaapiebremzee:D Pagajuso gadu pienema likumu, ka velosipedists var pari zebrai braukt, tikai leni, ka gajejs,,,,,,vai butu kas mainijies? Tiešām jālieto pie riteņa videoregistri,lai trakas damītes,kas nezina noteikumus un apbižo neaizsargātos nevar sameloties,ka velosipēdista vaditajs pats vainigs,ka viņam uzbraucu virsū. Ka tik ar to reģistratoru un "zebru" nesanāk ziepes... :)
Varbūt kāds var izskaidrot atšķirību starp regulējamu un neregulējamu gājēju pāreju.. Man liekas, ka "zebra" ir neregulējama gājēju pāreja uz kuru CSN 224. punkts neattiecas.
Katrā ziņā tad, ja mašīnas ir gana tuvu vai daudz, tad šādu pāreju šķērsoju velosipēdu stumjot.. Ja mašīnu nav, tad ielu šķērsoju arī nepareizā vietā :)
··· Ceļu satiksmes noteikumi: Velosipēdisti un gājēju pāreja... lasīt visu diskusiju (40 atbildes) –»
Sods par mazāko pārkāpumu (21)
tā kā vienotas oficiālas infas nav te +4, te +20 km/h, interesē reāla pieredze, kāds ir minimums no kura ir piesūtīts rēķins par ātruma pārsniegšanu. Piekrītu, ka jābrauc pēc noteikumiem un problēmu nebūs, taču comoon, jāskatās jau arī uz...
Zivtinsh teica,ka +3 km/h jau ir paarkaapums.Domaaju,ka inspektoru meerkjis panaakt aatrumu liidz 50 km/h vai 90 km/h. Mans minimums apdzīvotā vietā kur atļautais ātrums bija 70,braucu uz 120,kā rezultātā arī noknipsēja-samaksāju 30 ls! Kamēr apskatēs netestē spidometru atbilstību patiesajam ātrumam un pie ziemas/ vasaras riepu maiņas netiek izieta sertifikācija, ka ar atbilstošā diametra ripuļiem ātrums spidometrā ir pareizs, tiknēr sodus ar tādu precizitāti uzlikt nedrīkst. Braucam taču pa ceļiem, nevis pa ātruma testēšanas laboratoriju... inspektoru mērķis ir panākt ienākumu maksimizēšanu.
un tam ir visai mazs sakars ar visu pārējo.
+24 - faktiskaa kljuuda 3 kmh. Tobish par 74 pie atlautuiem 50 var atnaakt daavanu karte 30 ls veertiibaa ka paarkapai 21 km/h. ··· Ceļu satiksmes noteikumi: Sods par mazāko pārkāpumu lasīt visu diskusiju (21 atbildes) –»
Luksafora dzeltanais signāls (17)
Dārgie ļaudis, esmu iekūlies konfliktā ar ““ceļu miličiem““. Jautāšu Jums, jo satiksmes noteikumos neatrodu - vai pēc zaļā signāla dzeltanajam luksofora signālam pārejai uz sarkano ir jāmirgo? Kāds ir dzeltenās gaismas ““degšanas““...
Ja ir nofilmēts, tad maksā ragā, ja nav tad uz tiesu bez video poličiem bezcers tiesu vinnēt. Mirgo tikai zaļas signāls, kas nozīmē, ka drīz tā darbība beigsies, dzeltenā signāla laikā aizliegts iebraukt krustojumā, jāpabeidz kustība, ja zaļā signāla darbības laikā iebraukts krustojumā - t.i. pāri stoplīnijai, vai ja tāda nav tad pāri krustojamās brauktuves malai, sarkanais - braukt nedrīkst
Pie tam nedrīkst iebraukt krustojumā, ja redzi ka šķērsot to nevarēsi, tas pats ir arī ar dzelzcela pārbrauktuvēm.
Ja dzeltenā signāla laikā neesi spējis aizvākties no krustojuma, un tas ir nofilmēts, tad maksā vien ragā...
Dzeltenais ir aizliedzošais signāls! Var arī nemirgot! un ari neatradiisi. jaamirgo nav. signaalu nomainjas intervaals atkariigs no luksofora novietojuma, satiksmes intensitaates krustojumaa utt
ir aatrie krusti un garaaki. un katram ir savs iemesls, kapec tur tieshi tads. polichiem savukart prasi, vai ir nofilmeets. ja nav tad vari kasiities. ja ir, tad maksaa un aizmirsti
hmmm....ja jau nav dzeltenā, un krustojms svešs,-kā tad lai zina, vai braukt vai ne pāri,jo var uzreiz uzdegties sarkanais.../not.ir atļauts uzsākto krustoj.šķersošanu pabeigt pie sarkanā/,bet ej nu pierādi.......un uz bremzēm mest--nu pakaļā tad nu noteikti kāds kārtīgi sadragās autiņu .... Man džeks mācīja, ka ir jājūt to zaļo - ja redzi, ka jau ilgi deg zaļais, tad nepaspēsi. Pieņem sev to, ka pie dzeltenā krustojums ir jau maksas krustojums, ja nepaveicas. ··· Ceļu satiksmes noteikumi: Luksafora dzeltanais signāls lasīt visu diskusiju (17 atbildes) –»
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Twitter Draugiem Facebook Google+ uz e-pastu
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu