Traktors t 40
Traktors T-40 ir universāls lauksaimniecības traktors, kas ražots Padomju Savienībā 20. gadsimta vidū un beigās. Tas bija populārs pateicoties vienkāršajai konstrukcijai, uzticamībai un daudzpusībai, to plaši izmantoja lauksaimniecībā, mežsaimniecībā un citos darbos.
Galvenā informācija:
- Ražotājs: Lipetskas traktoru rūpnīca (Lipetskij traktornij zavod, LTZ).
- Ražošanas gadi: 1961–1995.
- Jauda: 40 zirgspēki (no tā arī traktora nosaukums).
- Motors:
- Divcilindru dīzeļdzinējs (D-37 vai D-144).
- Gaisa dzesēšanas sistēma.
- Degvielas patēriņš bija ekonomisks salīdzinājumā ar citiem tā laika modeļiem.
Konstrukcija un īpašības:
- Piedziņa: Pieejamas versijas ar pilnpiedziņu (T-40AM) vai tikai aizmugurējo piedziņu (T-40).
- Pārnesumkārba: 7 ātrumi uz priekšu un 1 atpakaļgaitas ātrums.
- Pielietojums: Izmantojams ar dažādiem lauksaimniecības agregātiem – sējmašīnām, arkliem, piekabēm u.c.
- Manevrētspēja: Piemērots darbam mazākos laukos un sarežģītos apstākļos, piemēram, nelīdzenā reljefā.
- Vilkšanas jauda: Pietiekama mazu un vidēju piekabju vilkšanai.
Priekšrocības:
- Vienkārša apkope: Konstrukcija ļauj veikt remontdarbus pat lauka apstākļos.
- Pieejamas detaļas: Viegli iegādāties rezerves daļas, pateicoties plašajai izplatībai.
- Daudzpusība: Piemērots gan lauksaimniecības darbiem, gan citiem pielietojumiem (mežizstrāde, celtniecība).
Trūkumi:
- Salīdzinot ar mūsdienu traktoriem, mazāka jauda un komforta līmenis.
- Mehāniskā transmisija prasa pieredzi no operatora.
- Gaisa dzesēšana ne vienmēr ir piemērota ilgstošiem darbiem augstā temperatūrā.
Traktors T-40 ir saglabājies kā simbols savas ēras tehnikas attīstībai, un daudzi šie modeļi joprojām ir sastopami un lietojami dažādās valstīs, pateicoties to izturībai un remonta iespējām.
Traktors t 40 - jautājumi un diskusijas
Traktoram t-40 Degvielas sistēmā gaiss! :( (21)
Esmu nomainījis visas misiņa šaibas, nomainījis trubas un trubas galus, no bākas man gaiss nenāk, no filtra uz zemspiediena sūkņa arī neparādās gaisa burbuļi, bet no lielā filtra uz augstspiediena sūkņa iet gaiss iekšā, ...
Esmu nomainījis visas misiņa šaibas, nomainījis trubas un trubas galus, no bākas man gaiss nenāk, no filtra uz zemspiediena sūkņa arī neparādās gaisa burbuļi, bet no lielā filtra uz augstspiediena sūkņa iet gaiss iekšā, ...
Nu tur jau tā nelaime - vispirms uzliki, pēc tam nopirki - bet vajadzēja darīt otrādi ! Cik esmu redzējis jaunas kapara šaibas - tās nav atdedzinātas(sakarsētas līdz sarkankvelei un iemestas aukstā ūdenī), tapēc cietas un slikti blīvē. Nezinu kātraktoram, bet parasti zemspiediena sūknim ar pievadu no augstspiediena sukņa kulaciņa ir divi vārsti ar smalkām atsperītēm, alielā atspere, kas piespiež virzuli pret kulaciņu reizēm salūzt. Ja tas viss kartība, tad mistika! Bākā,pirms vai kopā ar līmeņa devēju. Pavecākiem dzinējiem tur arī mēdz būt. Tāpēc ir ticējums, ka tukši izbraukta bāka rada filtra aizsērēšanu... Pārbaudi zemspiediena sūkni. Jā, šaibas ir kapara, pirms uzstādīšanas atdedzināji? Primārais filtrs bākā tīrs? Sūkņi rada krietnu retinājumu un degviela vārās/gāzē neiedomājamākajās vietās... Izskatās līdzīgi. ··· Traktors t 40: Traktoram t-40 Degvielas ... lasīt visu diskusiju (21 atbildes) »
===>euromenam speciāli, nebūs tev pilna taisnība par tiem T-30. Jā viņi ir modificēti T-25, bet ar vien pāris atšķirībām motorā. Un ja kas tad T-30 kā modelis ir sastopams trīs variantos, no kuriem tikai viens ir ar velkošo priekšu, proti T-30 A80, kuru vismazāk varētu rekomendēt tieši priekšas tilta dēļ. Ātri čakarējas, izdilst, kaprīzs remontos, daļu tam tiltam nav. Otri divi modeļi T-30-69 un retāk satopamais T-30-70 ir ar "pliko" priekšas tiltu un mazāk klapatām remontos. Atšķirība ir ka 70-jam vēl ir stūres pastiprinātājs un neatkarīgā jūgvārpsta. Bet visādi citādi no kvalitātes viedokļa šie modeļi nebūs tie paši izcilākie, jo būvēti jau tagadējos laikos un kaut kur šķūnītī krievijas nomaļā sādžā. Jo Vladimiras rūpnīca jau sen kā ir nolīdzināta ar zemes virsmu. T40, ja veel ar priekssas piedzinnu ari, vispaar....traktors muuzziigs, elemetaars kaa 2x2 .Ja nav nojaats...krievu laikos veel.Detallas gan muusdienaas bus jaameklee.
T25 vispaar nav traktors. T30....tas pats 25, tik ar velkošo priekšu T 40 ··· Traktors t 40: Kāds traktors labāks ... lasīt visu diskusiju (13 atbildes) »
Problēma ar traktora T-40 motoru (11)
Problēmiņa ar T-40 motoru. Domāju, ka lielākā daļa šejieniešu tādu traktoru nav pat dzīvē redzējuši, bet nu varbūt var kaut teorētiski pafilosofēt par probzu... Tātad, kaut kas sagājis sviestā ar pirmo cilindru- nāk ...
Problēmiņa ar T-40 motoru. Domāju, ka lielākā daļa šejieniešu tādu traktoru nav pat dzīvē redzējuši, bet nu varbūt var kaut teorētiski pafilosofēt par probzu... Tātad, kaut kas sagājis sviestā ar pirmo cilindru- nāk ...
T40 traktoram cilindri nestrada (3)
Kapec t40 izvelkot dekompresoru ruc bet iestumjot pa vienam cilindram apstajas un kad paliek uz viena cilindra vins vel bikin paruc un tad noslapst?
Kapec t40 izvelkot dekompresoru ruc bet iestumjot pa vienam cilindram apstajas un kad paliek uz viena cilindra vins vel bikin paruc un tad noslapst?
Bet īsti nesapratu tavu problēmu, nevari motoru noslāpēt vai palaist ? ruuc ar dekompresiju iesleegtu?? Kautkas ar to sviru ir aplamaa. Paleenaam noslaaps deell degvielas varbuut? Filtrs ciet, suuc gaisu kur? Augstspiediena suuknim gals klaat, bet tad vispaar neiedarbinaatu, hmmm, .... ··· Traktors t 40: T40 traktoram cilindri nestrada lasīt visu diskusiju (3 atbildes) »
Tur ir divi varianti. Sarežģītais ar škiva un virzuļu fiksāciju un vienkāršais ar sūkņa zobrata regulēšanu. Pirmais variants der, ja esi beidzi mehanizātoru tehnikumu, otrs, ja kaut ko sajēdz no tehnikas. Tad labāk variantu Nr. 2. Noņem motorstundu skaitītāju, tad sūkņa vāciņu (līdzīgs kā bildē, ja pievienoja), tad to pipsiku, kas virsū, piedzen tā lai atbilst diviem caurumiem, tikai nofiksē sākumstāvokli zobratam. Ja joprojām štruntīgi strādā, tad maini sūkni. Veiksmi.
https://www.youtube.com/watch?v=qFGnzQjfjl8
Es reiz iznesu atzīmi uz kloķavārpstas skriemeļa, paņēmu stroboskopa impulsu no pirmā cilindra un aiziet. Pirmais MTZ ar elektroniski iestatītu iesmidzes momentu!
··· Traktors t 40: Traktora t-40 aizdedzes ... lasīt visu diskusiju (3 atbildes) »
Nopērc pāris šņabīšus, aliņus divlitrenēs un pasauc vecos traktoristus talkā.
Protams, nodrošinies ar vajadzīgajām detaļām un instrumentiem. Nekas pa šņabjiem nenotiek, pat vislielākie dzērāji jau sapratuši, ka paprasīt naudu ir izdevīgāk! jā....tad tik tālu esam nonākuši....prot tikai oho noreģistrēties un atvērt, bet kaut vai google ierakstīt jau neprot.
vismaz būtu uztakstijis, kāds tilts, lielais (velkošais) vai mazais.
Varu tā pa kluso painformēt, kad ar lomikiem, ķēžu tapām, meiselēm un kuvaldām sitīsiet ārā gultņa atliekas, tad nesasisiet viņas pavisam, tur uz gredzena sāna ir ierakstīts gultņa numurs, būs vieglāk jauno nopirkt. ··· Traktors t 40: Kā nomainīt T-40 priekšējam ... lasīt visu diskusiju (3 atbildes) »
Protams, nodrošinies ar vajadzīgajām detaļām un instrumentiem. Nekas pa šņabjiem nenotiek, pat vislielākie dzērāji jau sapratuši, ka paprasīt naudu ir izdevīgāk! jā....tad tik tālu esam nonākuši....prot tikai oho noreģistrēties un atvērt, bet kaut vai google ierakstīt jau neprot.
vismaz būtu uztakstijis, kāds tilts, lielais (velkošais) vai mazais.
Varu tā pa kluso painformēt, kad ar lomikiem, ķēžu tapām, meiselēm un kuvaldām sitīsiet ārā gultņa atliekas, tad nesasisiet viņas pavisam, tur uz gredzena sāna ir ierakstīts gultņa numurs, būs vieglāk jauno nopirkt. ··· Traktors t 40: Kā nomainīt T-40 priekšējam ... lasīt visu diskusiju (3 atbildes) »
ielejamais tilpums aptuveni 18 litri . Atcerējos. 1cm zem ielejamā cauruma. Atrodās sānā. Kā tu zini, ka tas ir T-40....mok mTz- 50...?! ··· Traktors t 40: Eļļas tilpums t-40 am ... lasīt visu diskusiju (6 atbildes) »
Kur nopirkt rezerves daļās traktoram T40AM (8)
Kur var nopirkt rezerves daļās traktoram T40AM par sapratigam cenam? Varbūt ir kadi vairumtirzniecības bazes? Tagad interese degvielas suknis, veikalos prasiju ļoti dargi.
Kur var nopirkt rezerves daļās traktoram T40AM par sapratigam cenam? Varbūt ir kadi vairumtirzniecības bazes? Tagad interese degvielas suknis, veikalos prasiju ļoti dargi.
P.S. par to ss.lv, degvielas sūkni pirkt no rokas es gan neieteiktu. Ja ir noņemts, pārbaudīt ir neiespējami uz vietas, a ja nu vispār iekšā ir rūsas kamols? Ja ir uz motora, iedarbināšana arī neko daudz vairāk nepateiks. Stāvokli pārbaudīt var tikai uz stenda kura nu pārdevējam nav un laikam ari nekad to nav redzējis. Vest uz darbnīcu arī diez vai sanāks šādā gadījumā
Ja gribi pirkt jaunu, tad varu ieteikt Litagru. Ļoti labs (un lēts) veikals. Degvielas sūknis nekur nebūs lēts. Pieļauju domu kad apremontēt būs izdevīgāk!
===> erniks nu tik nevajag di**t, vēl jo vairāk ja jautājumu uzdod sieviete. No MTZ 80-82 nu nederēs viss. Tas ka skrūves sapass kopā vēl nenozīmē ka der. Jā ir sunduki kas to dara, bet pēc tam brīnās kāpēc kloķvārpstas lūzt
1) MTZ sūknim eļļošana nāk centralizēti no motora. T-40 eļļa ir jālej sūkņa karterī atsevišķi. Uzliekot MTZ sūkni T-40 tas paliek bez eļļošanas jo visa eļļa iztek laukā.
2) T-40 motora darba tilpums ir 4 litri, belorusam ap 5,5. Itkā jau iet zvērā, bet tas ir iemesls kāpēc t-40 lauž kloķenes, jo degviela ir par daudz un līdz ar to slodze lielāka. Laukos viens gudrītis šādi kloķeni jau 5 reizes salauza kamēr apjēdza ka no MTZ nu tā īsti vis nevar.
3) var likt no MTZ 50-52 kuriem motora tilpums ir līdzīgs ar T-40 un nav centralizētā eļļošana. Kā atšķirt, tas nu nav sieviešu darbs un ne te izskaidrojams.
4) ja ir vecais sūknis, to vēl var remontēt. Garantijas būs tādas pašas kā veikalā jaunam pirktam. Jo šodien neko jēdzīgu kvalitātes ziņā šiem traktoriem vairs nenopirkt. Tas kas ir veikalos pa lielam ir pakaļdarinājumi un vēl jāuzmanās lai pēc remonta tūlīt atkal nav jāremontē. Piemēram grupa, tagad pārdot tādas interesantas grupas ar pieciem gredzeniem uz virzuli, ražoti Indijā (A kāpēc ne no Krievijas). Pēc kataloga ir jābūt 4 gredzeniem. Visi kuri uzlikuši visus piecus ilgi nav darbinājuši tos brīnumus ir noķīlēti jau pēc 5 stundām.
Kā to visu zinu? Pašam laukos trīs traktori plus arī tiesības kaut kad bērnībā pamanījos dabūt :D Sūknis dīzelim ir dārgākā detaļa. Lēti nebūs. Ieteiktu meklēt ss.lv vai vērsties kādā lauktehnikas veikalā. Priekš T40 der augstspiediena sūknis arī no traktora MTZ 80 un MTZ 82. Tie ir biežāk pieejami. Lauktehnikās parasti var nodot uz apmaiņu. Tā būs lētāk. ··· Traktors t 40: Kur nopirkt rezerves daļās ... lasīt visu diskusiju (8 atbildes) »
1) MTZ sūknim eļļošana nāk centralizēti no motora. T-40 eļļa ir jālej sūkņa karterī atsevišķi. Uzliekot MTZ sūkni T-40 tas paliek bez eļļošanas jo visa eļļa iztek laukā.
2) T-40 motora darba tilpums ir 4 litri, belorusam ap 5,5. Itkā jau iet zvērā, bet tas ir iemesls kāpēc t-40 lauž kloķenes, jo degviela ir par daudz un līdz ar to slodze lielāka. Laukos viens gudrītis šādi kloķeni jau 5 reizes salauza kamēr apjēdza ka no MTZ nu tā īsti vis nevar.
3) var likt no MTZ 50-52 kuriem motora tilpums ir līdzīgs ar T-40 un nav centralizētā eļļošana. Kā atšķirt, tas nu nav sieviešu darbs un ne te izskaidrojams.
4) ja ir vecais sūknis, to vēl var remontēt. Garantijas būs tādas pašas kā veikalā jaunam pirktam. Jo šodien neko jēdzīgu kvalitātes ziņā šiem traktoriem vairs nenopirkt. Tas kas ir veikalos pa lielam ir pakaļdarinājumi un vēl jāuzmanās lai pēc remonta tūlīt atkal nav jāremontē. Piemēram grupa, tagad pārdot tādas interesantas grupas ar pieciem gredzeniem uz virzuli, ražoti Indijā (A kāpēc ne no Krievijas). Pēc kataloga ir jābūt 4 gredzeniem. Visi kuri uzlikuši visus piecus ilgi nav darbinājuši tos brīnumus ir noķīlēti jau pēc 5 stundām.
Kā to visu zinu? Pašam laukos trīs traktori plus arī tiesības kaut kad bērnībā pamanījos dabūt :D Sūknis dīzelim ir dārgākā detaļa. Lēti nebūs. Ieteiktu meklēt ss.lv vai vērsties kādā lauktehnikas veikalā. Priekš T40 der augstspiediena sūknis arī no traktora MTZ 80 un MTZ 82. Tie ir biežāk pieejami. Lauktehnikās parasti var nodot uz apmaiņu. Tā būs lētāk. ··· Traktors t 40: Kur nopirkt rezerves daļās ... lasīt visu diskusiju (8 atbildes) »
T40 dzinējs. (8)
Nomainīju jaunus gredzenus un galvas. Pēc pusgada sāka dūmot un parādījās dobja skaņa. Lūgums dalīties pieredzē, kādi varētu būt iemesli. Vai ir zināms, kur varētu iegādāties rezerves daļas T-40.
Nomainīju jaunus gredzenus un galvas. Pēc pusgada sāka dūmot un parādījās dobja skaņa. Lūgums dalīties pieredzē, kādi varētu būt iemesli. Vai ir zināms, kur varētu iegādāties rezerves daļas T-40.
Par degvielas kvalitāti gan neiespringtu, jo dzinējs tika konstruēts padomju laikos, kad degviela bija ļoti, ļoti tālu no tās kvalitātes, kura ir pat mūsdienu krievijā, nemaz nerunājot vēl par kādu Nestes degvielu...
Dūmo? Kādā krāsā dūmi? Balti, melni vai zili? Spraula varētu būt pie vainas,vai vārsti jāregulē,bet nedzirdot dzinēju grūti noteikt diagnozi. Labvakar...problēma visticamāk slēpjas nekvalititīvā degvielā..ieteikums nomainīt filtrus un degvielas piegādātāju...bet pēc apraksta priekš "četdesmitnieka "viss diezgan labi izmet to dranki,kursh kopeets no peckara Latvijas trofejas,luuzhnos.
jaunpirktaas dalas arii tur pat iemet. veel lielaaks ss.....peediigo nelikviidu te tirgo.
peediigais chainiizeru aparaats ir galvastiesu paaraaks. ··· Traktors t 40: T40 dzinējs. lasīt visu diskusiju (8 atbildes) »
nākamie jautājumi |