Start Genie
Vai vispār (pat tikai teorētiski) var caur piepīpētāju (max.15A x 30V x 5min) iekustināt auto dzinēju ar starteri(200A x 12V x 5sek)!??janisb (2012-10-26 21:47) Reāli ir nokurināt piepīpētāja drošinātāju vai automašīnas elektroinstalāciju (kas neiztur pirmais)...
Mezhavecis (2012-10-26 22:00) A Tu ziloni ar nagu vīlīti negribi gadījumā nomedīt?
Apriori (2012-10-26 22:01) Kapēc ne? Jāieslēdz jau tikai relejs, tur lielu strāvu nevajag.
daimond (2012-10-26 22:20) :)es sareizināju 15 A x 30 V=450W x 300s =135 000 W x sekundes, pret 200 A x 12 V=2400W x 5 s= 12 000 W x sekundes
daimond (2012-10-26 22:25) :)nāk prātā līdzība par auto sāna pacelšanu ar un bez domkrata- bez domkrata nevaru pacelt 5 sekundēs, bet ar to- mazāk, kā 5 minūtēs...
dzelzsduure (2012-10-27 09:50)
kas Tev tā par iekārtu ar 30 Voltu piepīpētāju? Vienkārši paņem otru drusku jaudīgāku akumulatoru pārmet vadus uz savu auto un griez, nespokojies ar kaut kādu citu piepīpētāju.
No tā mehanīsma kam tas 30 Voltu ppīpmanis arī pārmet vadus.
Vispār šis atgādina reklāmu ´´ Jūsu auto akumulatora lādētājs no Jūsu auto piepīpētāja´´, auto elektriķi parasti vairākas minūtes nevar atgūties no smieklu radītiem vēderkrampjiem.
daimond (2012-10-27 13:01) :)to iekārtu redzēju krievu tv kanāla reklāmā- cena esot~100dolāru..(kkas līdzvērtīgs rozetē iespraužamajam kaitēkļu apkarotājam, auto korozijas novēršanas aparātam, kas kā cinks aizsargā bleķi- apgādājot ar zaudētajiem elektroniem, nazi, kuru var berzt pret akmeni-nenotrulinot, auto zīmulim, kurš aizpilda jebkuras krāsas auto skrāpējumu- bez redzamām bijušo švīku pēdām... ..sāku rēķināt, vai tas teorētiki iespējams, bet nezinu precīzi cik tajās piecās minūtēs no tiem~400w tukšs akumulators uzņems, pēc tam atdos. un ar tā dubultā sprieguma ´starta ģēnija´ palīdzību, slogojot ar starteri, nosēdinot dubulto spriegumu līdz~nominālam, varēs iegriezt koķeni.. un vai kaut kas no tiem 30V DC piepīpētājā nenokurina auto elektronikā, un ja reklāma ir tik pārspīlēta un izstrādājums var radīt problēmas, tad kāpēc to nepiemin reklāmā- kā tas ir cigarešu un alkohola reklāmās... pats saprotu, ka par 50Ls var nopirkt aķi un pīpkabeļus, bet ja reklāma kaut daļēji atbilstu patiesībai- baigi ērti ziemā piepalīdzēt normālam aķim- neizkāpjot no auto un nesaldējot pirkstus...
janisb (2012-10-27 16:03) Labāk iepērc sev "jump starter" tas tāds koferīts ar nelielu aķi iekšā, vieglāk pārnēsājams par lielo akumulatoru un piepīpētaja vadi jau iebūvēti :D
jollyroger (2012-10-27 19:36) teorētiski- ja tas sūds spējīgs dot kādus 10 ampērus- pieņemsim, stundu, tad stundas laikā spējīgs uzlādēt akkumulatoru par aptuveni 1/5. Bet labāk tad uzreiz pirkt jaunu akkumulatoru.
Edg (2012-10-27 19:44)
Starteri caur piepītēju neiekustināsi, kautkas tur nodegs ar 150% garantiju. Visdrīzāk jau drošinātājs.
Bet vislabāk jau ir visādus reklāmu fufeļus nelasīt un neskatīties. Par to krievu reklāmu atceries vienu- kas der visam, tas neder nekam. Čists lohatrons un nekas vairāk. Ne fiziku, ne ķīmiju nekādi tur elektriskie zīmuļi nekad neatcels. Laikam jau vienkāršāk ir uzturēt autiņu kārtībā un laikus aķi nomainīt. Arī tas nav mūžīgs. Kad jūti kad sāk mirt nost, daudz nedomā un nomaini pret jaunu. Citādi kautkur paliksi ceļā un bez piepēšanas iespējām. Ne jau visiem autiņos ir tie štrunta vadi līdzi. Ta tos arī pēdēja laikā taisa tādus ka tikai sūdu caur tiem var izlaist cauri. Kautkas lielāks nodedzina krokodīlus, jo tie ir švaki.
Piemērs iz dzīves, paskaties šodien pie pirmā sniega rindas pie riepu maiņas kantoriem? Vai tas normāli? Tie kas domā ka līdz ziemassvētkiem ietaupīs kapeiku nedomā ka pie pirmā sniega vāģi salikt rasolā vai kādam citam pakaļu nobučot. Kāda tur vēl ekonomija? Riebjās tādi santīmu pi*sēji. Vakar biju Tallinā, tur totāla atkala un šitādu vasaras riepu varoņu dēļ visa pilsēta paralizēta. No prāmja kad nobraucu līdz tik laukā no pilsēta pagāja gandrīz divas stundas.
daimond (2012-10-27 20:14) :)man mobilajam ir ~5 mm bieza 1,5A 3,7V Li-ion baterija..- teorētiski, ja tādas astoņas savirknē(5x8=4cm bieza baterija), tad sanāk ~ kā tam reklāmas produktam 29,6V, bet reklāmā apgalvo, ka tikai piecas minūtes jāpalādē un tad piešķils auto ar saldētavā nedēļu saldētu akumulatoru, kas neuzrāda nevienu voltu mērot... Paaugstināts spriegums protams ir iedarbīgs, līdzīgi, kā spirta 150g, kas palīdz 1,5L džonim pieļurbināt daudz efektīvāk(96:10+5=14,6%), tomēr, ja pielej pie limonlaima, tad tik sanāk tikai 9,6%, bet ja pie 1,5L dina, tad jau ~25%.., ja reklāmā nemelo, tad malači tā start genie izstrādātāji, bet ja tas var tik palīdzēt, kad aķis gurst, tad tā arī vajadzētu godīgi pateikt- manta ērtībai, bet tikai pustukša aķa gadījumā... patīk ja rada kaut ko tiešām ģeniālu, nevis tik nosauc par ģeniālu, to, kas palīdz tik cik šņabis iesnām...
daimond (2012-10-27 20:33) :)jā- jump starter s maksā tikai nedaudz dārgāk- 60Ls+piegāde, un izskatās krietni uzticamāks palīgs salā, nekā mazais starta ģēnijs, kuru vēl neviens, izņemot reklāmā filmējošos, nav uzslavējis...
Edg (2012-10-27 20:56)
Kāpēc neesi pieteicies Nobela prēmijai Fizikā? Domāju ka tur Stokholmā šito tavu murgojumu izlasot tev uzreiz bezkonkursa kārtībā to piešķirtu. Laikam jau esi tāds losis kam tas sūds domāts. Tad neparsi te nevienam un nopērc. Tiesa es tev teikšu ka pēc tam ne tikai to sūdu pats izmetīsi bet arī pašu akumulatoru. Nevienam akkumulatoram lādējot nedrīt pieslēgt 2,5 reizes lielāku spriegumu nekā nomināls. konkrēti 12V svina autoakumulators jau tiek nopieni un neatgriezeniski bojāts pie 18V.
Un par tiem mobiļņiku akumulariem tavi murgi tiešām ir iepriekšminētās prēmijas vērti. Man ir tev jautājums vai tev vispār ir kautgkāda jēga no fizikas un elektrības. Jā spriegumu tur var dabūt cik vien vēlies kopā saslēdzot baterijas, bet uzlādes strāva ir tik noecīga ka neko tur neuzlādēs. Tas viens. Otrs mobiļņika baterijai ir citi pilnīgi ar startera bateriju nesavietojami iekšējie parametri. LAbāk aizej uz skolu un fiziku pamācies un nedzejo te visādus sūdus.
P.S. Viens padoms ziemā, pirms griez starteri idedz uz 15 sekundēm gaismas lukturiem. Tas uzsildīs akumulatoru un viņš labāk darbosies. Kad griez starteri slēdz laukā to CD atskaņotāju kurš sēdina aķi.
daimond (2012-10-27 21:49) :)Edg! Piedod, ja arī pats pilnīgi visu nesaproti- ka ar patukša akumulatora slodzi lādēšanas laikā, un startera patērēto strāvu startēšanas laikā- Start Genie SĀKOTNĒJIE BEZSLODZES 30 DC VOLTI NEIZBĒGAMI KRĪTAS!- TIE NEPALIEK NE 30, NE PAT 20V, TIE NOKRĪTAS~ LĪDZ 12-15V.., NAV JĀBŪT ĢĒNIJAM, LAI SAPRASTU, KA PIE LIELAS SLODZES SPRIEGUMS NEIZBĒGAMI KRĪTAS- ĪPAŠI JAU MAZGABARĪTA TRAFIŅOS, VAI AĶOS... Var jau būt ka Litija jonu baterijas ir galīgie sūdi, salīdzinot ar svina skābes baterijām, bet ar tādām baterijām aprīkots elektrobaiks nedaudz iekabina pat superpuper benzīnbaikam...
daimond (2012-10-27 22:40) ..visticamāk, ka tas Start Genie automātiski, pie katras slodzes maiņas, dod ārā tos maximāli pieļaujamos ~15V- gan lādēšanas, gan startēt palīdzēšanas laikā.., neesmu nobelfiziķis, bet ja tas nav iespējams, tad gan jau Edg noprecizēs.
jollyroger (2012-10-28 09:47) gan jau, ka tur ir iebūvēts kāds DC/DC pārveidotājs ar stabilu uzejas strāvu. Tāpēc tai baterijai vienalga kāds spriegums nāk laukā
Edg (2012-10-28 10:58)
Hmm, ko es te varētu piebilst? Tik tiešām!
Paskatījos YouTubā šitā mēsla reklāmas rullīti. Nudien kur šogad Nobeļa prēmijas vētītāji šogad skatījušies?
1) Pirmkārt skatoties šito rullīti un padomājot līdzi nonākam pie secinājuma ka šitais, visticamāk Ķīnā, radītais brīnums atceļ eletrotehnikas paamtlikumu - Oma likumu.
2) Tāpat arī citi saistītie parametri ir atcelti. Piemēram beterijas iekšējā pretestība, EDS (eletrodzinējspēks). Kā arī beidzot ir izgudroti vadi pa kuriem normālā temperatūrā ir iespējama supervadītspēja. Konkrētā sižeta daļa kad pie nosēdināta aķa tas dzeltenais brīnums caur aptuveni 1mm3 resnu vadu ir spējīgs padot starterim nepieciešamo 200-300A strāvu pa ceļam neizsitot piepīpētāja max. 15A drošinātāju. Un te galīgi nav nekāda sakara ar to par cik 30V spriegums nokritīsies tādu vai citādu iemeslu dēļ.
3) par supervadītspēju arī liecina ka caur to tievo vadiņu tiek izlaista strāva ar blīvumu vismaz 200A uz kvadrātmilimetru. Līdz šim bij tikai zināms ka caur vara vadiem var iziet 15A un alumīnija vadiem 17A uz kvadrātmilimetru.
4) nedomāju ka visi autoražotāji ir tādi loši (kuriem šitais brīnums domāts), citādi jau sen kā tas būtu ieviests sērijveida ražošanā. Un šodien pa ielām jau sen kā ripotu eletromobiļi kuri ar vienu uzlādi spētu nobraukt vismaz 1000 Km. ja ne vairāk.
5) ja punkts 5 būtu reāls, naftas magnāti jau sen šito būtu nogremdējuši. Jo eletromobīlis pašreizējā variantā viņu biznesu nespēj reāli apdraudēt un hibrīdi vēljoprojām pa lielam ir no naftas atkarīgi. Un arī pašlaik visu pasaules eletrostaciju jauda ir nepietiekama lai vienlaicīgi uzlādētu visai pasaulei nepieciešamā elektrotransporta akumulatorus. Juadas disproporcija ir apmēram 80-100 reižu robežās par sliktu elektrostacijām.
6) ja vēljoprojām nepārliecināju, ņem un nopērc to dzelteno sūdu, ķīniši to pat savā feisa krāsā nokrāsojuši, UN ARĪ TAVA MISKASTE būs tev pateicīga par kārtējo varen dārgo papildinājumu.
7) p
Edg (2012-10-28 10:59)
7) principā jau litija beterijai nav nekādas vainas, tikai pirmajos divos punktos minēto iemeslu dēļ viņai ir pilnīgi cits pielietojuma profils tajā skaitā arī transportā viņas tiek pielietotas uz pilnīgi citādākas bāzes nekā startera akumulatori un starteri.
Ibio es netaisos nolaisties līdz tavam līmenim tāpēc silti iesaku atvērt kādu piemērotāku mācību grāmatu un palasīties.
daimond (2012-10-28 14:00) :)Edg! Es saprotu, ka ja mana mobiļņika minētās 8gb.- 1,5Ah, 3,7V bateriju elektrisko ķēdi pārslēgtu citādi- lādēšanas laikā- pa četrām virknē&tad paralēli, tad tās spētu dot 14,8 V spriegumu- 3A strāvu- 1stundu ilgi, bet vai iespējamo vienas stundas ilgo-3A strāvu var konvertēt par 300A- piecas sekundes- tas lai paliek nobelfiziķu&nobeltehniķu ziņā.. Teorētiski tas varbūt ir iespējams, bet praksē to varētu izmantot tikai pievienojot pa taisno ar pusmetra kapara 25mm2 vadiem pa taisno pie +klemmes un massas, jo ja lādētu piecas minūtes ar maximāli pieļaujamo spriegumu caur piepīpētāju- maz tur kas ielādētos un pēc tam- kopā- arī diezvai reklāmā rādītais tukšais aķis ko spētu, ja nu pustukšam izdotos palīdzēt- tas jau būtu nobela prēmijas cienīgi... JANISb! ? vai ´jump starters´ var tos 300A no iebūvētā aķa izdot, vai tikai iekontaktēts 220V kontaktā?
Edg (2012-10-29 08:10)
Nevarēs konvertēt minēto jaudu īsākā periodā no garāka. Visam ir prozaisks iemesls. Un proti Elektrotehnikas slepenais likums, kurš tautas valoda saucas Oma likums to neļauj darīt. Proti tavu mobiļņiku akumulatoru slēgumam ir daudzreiz lielāka iekšējā pretestība nekā svina startera akumulatoram. Tāpēc izejot no lielākas iekšējās pretestības attiecīgi ari amperi nav iespējami, tur tā sāls. Saliec kautvai uz īso, nobeigsi baterijas, bet ampērus nedabūsi. Jaunai svina baterijai tā pretestība ir 0,02-0,03 omu robežās, un tas ļauj izdalīt lielu enerģiju īsā laika sprīdī. Litija jonu akumulatoram nepateikšu cik ir ta pretestība, bet pietiek ja ir kaut vai 500 omi un enerģija nekādīgi negribēs nākt lauka īsā slaika sprīdī. Tas par ko tu cepies ir varbūt kopējā uzkrātā enerģija, bet tas nu galīgi nav tas pats kas izdalītā enerģija laika vienībā. Tāpēc arī katrs akumulatoru tips ir radīts kādam konkrētam mērķim. Un šis ir tas iemesls kāpēc ir dikti apšauāms jau minetais sarunas objekts. Tīri praktiski caur piepīpetāju var padot tikai strāvu kas nepārnsniedz drošinātaja iespējas, līdz ar to piestartēšana caur to ir neiespējama. Un lai startētu auto resnais vads uz starteri iet bez drošinātāja tā ka domā nu pats.
A kas attiecas uz to bateriju iekšējo pretestību, ja iemācīsi jamās mainīt to pretestību pēc vajadzības, tad es tev garantēju braucienu uz Stokholmu nākamā gada oktobra nogalē. Līdz šim nevienam nav izdevies šādā jautājumā fiziku uzmest. Tā ka novēlu veiksmi.
Edg (2012-10-29 08:19) Sorry, tevis minētie aprēķini par kopējo uzkrāto jaudu nav korekti. Tāpēc nevar salīdzināt un šādi aprēķinat kautkādas kilowatsundas. Pārējais un it īpaši AKB iekšējā pretestība un ar to saistītā izlādes strāva paliek spēkā.
daimond (2012-10-29 14:06) :)Edg! es arī nezinu cik omu iekšējā pretestība ir Litija aķim, bet spriežot pēc tā, ka saejot uz ´īso´ ir bijuši gadījumi, ka mobiļņiks uzsprāgst un aizdegas drēbes- tā nebūt nav tik augsta, lai nedotu ārā ~īsslēguma ne gadījumā daudz ampērus īsā laika momentā... es redzēju YOUTUBEē līdzīgu(tik solīdāku) firmas BLACK & DECKER aparātu, kurš arī ātri palādēja no piepīpētāja un tad palīdzēja piedarbināt aķim auto ziemas apstākļos, kad pirms tam starteris vairs negrieza.. tik izskatījās 2-3 reizes dārgāks par ķīniešu pakaļdarinājumu.., un vēl viens Kanādā -21grādu salā, kad aķis negrieza, piedarbināja ar paštaisītu 300g smagu aķīti- pa taisno ar paresniem vadiem&klemmēm- tā ka ir mazas baterijas, kuras var izdot gan pietiekami voltus, gan ampērus..., lai kā arī Oms par to nelamātos..!;)
Atbildes 1 līdz 22 (kopā 22) |