Akumulatoru atšķirības?
Pēdējā laikā sastotas baterījas,kas siltā laikā tur kā pienākas,bet aukstā laikā fiksi nosēžas.Vienu pat izjaucām,lai redzētu atšķirību,to ar atradām,bet,atšķirībai ir jabūt apzīmētai ar burtu vai ciparu kombināciju marķējumā.Diemžēl tādu neatradām.Kāds nav saskāries ar līdzīgu problēmu?vermuts36 (2012-12-23 19:29) Par cik jautājums ir auto sadaļā, domājams ka runa iet par auto akumulātoru baterijām. Tad galvenie cipari ir jāpievērš ampērstundām, ar to saprotams akb kapacitāte (strāvas atdodamais ilgums) un starta strāva(atdodamais strāvas spēks starta brīdī). Tad lūk, pie liela sala ir būtisks tieši starta strāva! Ja tas ir par mazu tad ampērstundām nav nozīmes, varēsi zāģēt kaut pusi dienas, bet auto nepieleks. Piemērs 12V 60Ah 520A EN Ir labāks nekā 12V 74Ah 370A En, jo salā ir būtisks tieši starta strāva!
derevnja10 (2012-12-23 19:48) Runa nav par starta strāvu,tas viss it kā atbilst.Runa iet par sala izturību.Piemēram,nostāvu es diennakti plusos,akumulatoriem rāda 24v un vairāk, tas pats laika posms mīnusos,knapi var palaist,nepilni 23v.Jaņem vērā,ka viss ir divu mēnešu vecs
jankins90 (2012-12-23 19:55) ražojumam ar liela šķirba,ja sapērk akcijās pa puscenu un neredzētu ražotāju,ta var sagaidīt viskautko
derevnja10 (2012-12-23 19:57) zināma patiesība,bet tie nāca komplektā jaunam auto
vermuts36 (2012-12-23 19:58) AKB iekšā ir elektrolīts, ja AKB ir daļēji nosēdināts, tad elektrolītā blīvums samazinās, rezultāts var būt pat tāds, ka elektrolīts sasalst ledū, jo visa skābe ir iesūkusies platēs. Iespējams problēma ir auto nevis AKB. Pamēģini uzlādēt AKB ārpus auto un noturēt salā, un tad pamērīt. Vispār jau voltāžas kritums tikuntā būs, bet ja labs AKB tad tam jābūt minimālam.
Edg (2012-12-23 20:01)
Interesanti tad kāda ir tā atšķirība ko ieraudzīju izjaucot? Ja runā par 24v tad esi smagsvara auto braucējs. NU tad jau pašam vajadzētu zināt kas un kā.
Īsāk sakot nečakarē kapeiku un nepērc lētos spāņu un ķīniešu sūdus, tie nav paredzēti mūsu klimatam. Tirgotājiem jau vēljoprojām ir modē pa lēto pirkt un dārgi paŗdot. Ne katra manta ko reklamē ir laba, un atceries ka tikai sūdam ir vajadzīga reklāma. Laba manta netiek rādīta pa televizoru. Iepērc Somijā ražotus akumulatorus un aizmirsīsi ka tāds vispār eksistē uz gadiem pieciem.
derevnja10 (2012-12-23 20:15) Vācu un austriešu akumulatori nav ne pa santīmu sliktāki.Runa šoreiz nav par ķīnas,vai kādiem citiem lētiem variantiem.Runa par to,kā lai servisā pierādu,ka šie,kaut arī jauni,neatbilst mūsu klimatiskajiem apstākļiem.Marķējumā vajadzētu būt kaut kādam knifam,pēc ko viņi atšķiras. A man nāksies strīdēties ar oficiāliem dīleriem,kas komplektācijas vainu švaki vai gribēs atzīt.
JurisK (2012-12-23 21:29) Laikam taču ir garantija un kaut kādi normatīvi. Akumulātoru baterijas pārbauda, cik zinu - divējādi - pārbauda pilnībā uzlādētas ak. baterijas elektrolīta blīvumu un katru bateriju ar slodzes dakšu, ne voltmetru. Ja mērījumi ir normas robežās, meklē vainu lādēšanas ierīcē, kāda nu tam autiņam ir. Pareizāk - vaina būtu jāmeklē garantijas servisam. Laikam jau ir arī slodzes dakša visam aķim, tie tagad krietna daļa hermētiski, elektrolītam un atsevišķām baterijām grūti piekļūt.
derevnja10 (2012-12-23 21:52) Paldies visiem kas atsaucās,izrādās risinājums vienkārš.Nevar palaist,nemeklē vadus un no ko piepīpēt,bet sauc servisu.Viņiem diez gan ātri apnīk tas pasākums.
Sakaarnis (2012-12-23 21:57) Jāpiekrīt daudziem šeit teiktajiem padomiem. Plus vēl tas ka akumulatoru baterijas (AKB) tiešām tiek iepirktas par lētām cenām - it sevišķi ja viņas jau ir laiku nostāvējušas pie ražotāja noliktavā,plus vēl Latvijas veikalos un neviens - NEVIENS tās nav pa šo laiku uzlādējis. Tā ka - jāskatās ražošanas datums (noteikti ir uz AKB) un - klausi Vermutu - uzliec uz lādēšanu atsevišķi tikai AKB - ja vēl ir iespēja pielikt pie ar roku regulējamā lādētāja - uz 2 AmpH - lēnu garu ilgu laiku. Un tad jāskatās kas būs tālāk.
evelina37 (2012-12-24 13:46)
Nu nav gan tā, ka pārdevējs cenšas lēto pārdot par dārgo, jo pati jau esmu šajā sfērā 20 gadus.Esam tirgojuši gan lētos, gan dārgos un devuši cilvēkam izvēlēt.Firmas pērk dārgākos, bet zemniekiem nav tik daudz naudas un pērk lētākos.
Jāpērk vienkārši mūsu apstākļiem atbilstošus akumalātorus, bet te silto zemju.
Gadās, ka tas lētais pat kalpo ilgāk par to dārgo.
Man teica, ka palaišanas strāvai jābūt lielākai pie biežām bremzēšanām un pilsētu braukšanām, ka cilvēki paši nosēdina akumalātorus pērkot ar mazāku palaišanas strāvu.
Edg (2012-12-24 18:54)
==> evelina37
Vai tu pati ar saviem 20 gadiem pati vispār kautko saprati ko gribēji pateikt? Tas kas tev kautko ir teicis pats ir stubbāks par kirzas zābaku. Kāds te ir sakars starp auto bremzēšanu pilsētā un akumulatora kalpošanas parametriem? Jei bogu esmu gatavs uzklausīt šitādus jaunumus un argumentētus izskaidrojumus. Tikai ne kārtējos murgojumus pa tēmu kā būt ja būtu, šķiet ka atkal kāds uzprasās pēc Nobeļa prēmijas fizikā.
Nu nav mums to elektromobīļu kuriem tiešām autobremzēšanas laikā ir ar rekuperāciju iespējama AKB uzlāde. Bet runa ir par parstu kravas auto ar tradicinālām sistēmām, un te nekāda sakara AKB lādēšanai nav ar bremzēšanu.
Nepemuss (2012-12-30 11:41)
Evelinas37 veidīgu prodavānu dēļ šajā pasaulē klīst ļooti daudz mīti.
P.S. Cepums Edg :)
klinta26 (2013-03-28 14:20) ...vinniem ir kaadas atshiriibas?????nu,nu,nu......
Theo (2013-03-29 02:17)
-> Klinta26
Lūdzu noprecizē Savu jautājumu?!
Tu gribēji uzzināt par AKB uzbūves atšķirībām vai uzzināt kurš AKB būtu Tavai automašīnai OPTIMĀLS ?
P.S. Tavas automašinas ražotāja, ražošanas gada, modeļa, dzinēja tilpuma, dzinēja jaudas, transmisijas tipa pieminēšana palīdzēs optimālākā AKB izvēlei.
mikelitis (2015-02-16 11:38) tev viss pirms jāpierāda ka tavam A/m,viss ir kārtībā ,90% tā nav.Liela matemātika,jo ar akumulatoru auto iedarbina,braucot uzlādē to ko patērē iedarbinot-viss,jo vairāk darbini,maz brauc,tātad mazāk uzlādē,1 starts 2h pa trasi,savādāk nenotiek,ja par - grādiem tad,-1C ir-0,083V apmēram tā ja atmiņa neviļ
Students02 (2015-02-17 01:32)
Ieskaties te:
https://www.youtube.com/watch?v=ySS9TACrPQo
Tad te:
http://www.batterie-ecke.de/
Un palasi šito:
Prüfen einer LKW Batterie mittels eines Belastungsprüfgerätes. An den Vorwahlschaltern wird die Kapazität der Batterie eingestellt. Ein Mikroprozessor des Testgerätes wählt die geräteinternen Belastungswiderstände entsprechend des Kälteprüfstromes einer Batterie dieser Kapazitätsgröße aus.
Unter diesem Belastungsstrom der auf Grund der Auswahl der Widerstände fließt, darf die Batteriespannung bis zu einem definierten Wert zusammenbrechen. Die Höhe dieses Spannungswertes ist eine sehr zuverlässige Aussage über den Zustand der Batterie. Die Auswertung des Messergebnisses wird durch Leuchtdioden an der Frontseite des Prüfgerätes signalisiert und zeigt die Zustände "sehr gut", "gut" und "defekt" an. Diese Messmethode ist die zuverlässigste Testvariante, da sie den Startvorgang praxisnah simuliert. Im Hersteller-Auslieferungszustand war das Testgerät mit keiner digitalen Spannungsanzeige ausgestattet. Dieses Modul habe ich mir im Elektronik-Handel besorgt und nachträglich installiert. Diese Spannungsanzeige hilft vor und während des Belastungsvorganges an Hand des Spannungsverlaufes die Diagnose zu verfeinern.