Par dzesēšanas šķidrumu
Cik bieži var liet to rozā šķidrumu? Nu cik ir normāli? Uz ziemassvētkiem nopirku jaunu kanniņu (laikam 2.5 l) un skatos, palikusi 1/3.Kaut kur dzirdēju, ka dzešēšanas šķidrumam jāpievērš pastiprināta uzmanība , ja ir gāzes iekārta uzstādīta. Un man šķiet, ka ir zināma saistība aukstajam laikam ar šķidruma pazušsanu....
Vai man vajadzētu meklēt meistaru?
kuks10 1 .. jāmeklē uzticams auto dakteris..!))
liancite ei nu ei, dzesēšanas šķidrums ir arī zaļš, jau cik gadus tādā krāsā! Bet dodies ātrāk uz servisu, radiatori nemaz tik lēti nav! Kādu gadu laistīju, līdz vienu dienu viss izlija ārā! Spiediens, blīves, atplūdes truba, sūce...lai servisā skatās, varbūt vienkārši vāciņš jānomaina! .
jollyroger
Statoilā rozā krāsā ir tikai logu mazgājamais (ziemas variantā ir arī zils) bet dzesēšanas sistēmai domātais ir zils.
Speciālistu salidojums. Ir zili, zaļi un rozā ar.
liancite bet protams ka ir zili, zaļi, rozā, tāpat kā katrs brauc ar dažādiem auto :D nav tak visiem žigulis, kam ar vienu atslēgu var jebkurā iekāpt :D un tāpat exoteciem nekad nav citādu dūmu, kā baltu, lai arī kāda eļļa, sķidrumi...par savu auto jau tā kā vajadzētu arī zināt mazliet vairāk par durvju atvēršanu! ;)
Silver
Principā prātīgi cilvēki jau te visu pateica. Savilkšu galus...
1. Dzesēšanas škidrumam NAV JĀPAZŪD.
2. Krāsa nav noteicošais. Gan zili, gan rozā ir gan logu, gan dzesēšanas škidrumi.
3. Kaite būs smaga un dārga tikai vienā gadījumā - ja škidrums iekļūst motorā. Vai tas notiek, var ļoti vienkārši noteikt. Sameklē "ščupu" (eļļas līmeņa mērītāju, kuram parasti galā ir dzeltens platmasas riņkis, kur iebāzt pirkstu) izvelc un paskaties uz eļļu. Ja eļļa nav gaiša un pienaina (kā iebiezinātais piens ar kafiju), tad skāde nebūs liela.
4. Pirms braukšanas pie meistara vari izdarīt vienkāršu lietu - palikt pa nakti zem mašīnas kartona loksni, un paskatīties kur pil.
5. Visticamāk, ka kaite ir vienkārši kaut kur atnākusi vaļā skava vai stiprinājums, kas jāpievelk. Minūtes darbs. ļoti daudzos gadījumos var palīdzēt arī speciāla viela,ko ielej radiatorā un kas aizķepē caurumus. jebkurā gadījumā runa iet par pieciem, nu augstākais 15 latiem.
vilks28 Dzesēšanas šķidrumu LIETOT NEVAJAGA!!!
AdeleLV
Nolēmu sākt izglītoties, ka jau tauta apšauba manas rozā vielas patiesumu:
Mūsdienās pieejami trīs krāsu (un veidu) antifrīzi: zaļi, sarkani un dzelteni. Izplatītāki ir pirmie divi no minētajiem. Būtiski, lai antifrīzi atbilstu starptautiskiem standartiem, jo tas nodrošina pret nepatīkamiem pārsteigumiem, kuri var rasties, nekvalitatīvu vielu maisījumiem nokļūstot motora telpā.
Mūsdienu antifrīzu īpašību spektrs, salīdzinot ar padomju laiku tosolu, ir būtiski paplašinājies – tagad tie kalpo, lai:
1) nodrošinātu dzinēja un dzesēšanas sistēmas aizsardzību pret koroziju (ko nodrošina inhibītorpiedevas);
2) aiztaisītu mikroplaisas radiatoros;
3) eļļotu sūkni.
Pastāv atšķirības starp zaļo un sarkano antifrīzu: pirmajam inhibītorvielas ir 6-7% no sastāva, kas nozīmē, ka antifrīzs pietiks apmēram vienam gadam. Savukārt, sarkanajam minētās vielas ir 20% no sastāva. Attiecīgi arī kalpošanas laiks pagarinās līdz pieciem gadiem.
http://auto22.lv/?c=catalog&id=67
Skaidrs, pēc kommentiem, ka došos ciemos pie servisa puišiem. Paldies atsaucīgajiem.
draboss Adele, neieciklējies uz krāsām, bet gan specifikācijā. Krāsa ir tikai krāsviela. Sarkans atntifrīzs vienā vietā var stipri atšķirties no sarkanā ko tirgo cits veikals. Principā antifrizs var būt (un ir arī sastopams) bezkrāsains.
AdeleLV Pēdējais jautājums - ja man tas šķidrums ir VISS iztecējis - tālāk braukt nedrīkst? ???? Un kas notiek, ja tomēr brauc?????
dzelzsduure
Nedrīkst! Pārkarsēsi motoru un tad dārgs remonts jau būs nevis tikai iespējams, bet kļūs par pilnīgi drošu lietu.
Sazvani kādu servisu un pirmdien prom uz remontu.
janisb
1.5 litri dzesēšanas šķidruma zudumi mēneša laikā nav normāli - kautkur ir noplūde. Vai nu dzinējas bojājums vai trubas/radiatori (dsesēšanas un pečkas)...
Risinājums - doties uz servisu...
Silver 1 Ja ir iztecējis viss, tad braukt nevar. Avārijas gadījumā var liet iekšā pat parasto krāna ūdeni, nekas traks nenotiks. Savulaik žigulī pat jāņogu kompotu salējām :) bet to neieteiktu :D
liancite Drošības pēc paņem lielāku trauku ar ūdeni, lai līdz servisam netiec, bet ja tik ilgi izvilki, nekas traks līdz pirmdienai nenotiks! Un NEKAD neliet tos speciālos pulverīšus un NEĻAUT to darīt arī servisā, citādi var gadīties ka jābrauc uz nākamo servisu! Veiksmi! :)
grifs
risK (2013-02-02 02:36) viedoklis
Juris K pareizi visu pateica.
Kamēr ir ziema, ir vērts pievērst uzmanību arī vietai, kur auto ir novietots, jo kvai no rīta pabraucot 2m, var papētīt, vai no auto dzinēja nodalījuma kas ir tecējis, pilējis, vai šļakstījies - un tad jau skatīties, kādā krāsā, un konstatēt, kas...
edmunds19692 Pērc labāk to sarkano šķidrumu, tas smukāks un piestāv pie nagu lakas. Bet par tēmu: mani māc patiesas šaubas, vai autore ( ja nav t.s. feiks) kaut ko neputro. Nu, teiksim, logu mazgājamā šķidruma "tvertni" ar dzesētāja "tvertni". Kāpēc šāda pārliecība? Vnk. zinu vēl vienu šādu situāciju. Un vēl - būtu interesanti paklausīties, cik vienkārši autore ir iemanījusies piekļūt dzesēšanas šķidruma tvertnei, un pēc kādiem rādītājiem ir noteikusi, ka tas šķidrums "pazūd"?
AdeleLV edmundam spešaly- uz mana mīļā auto paneļa parādās uzraksts apmēram... stop engined... bla bla bla... un sarkana izsaukuma zīme, kas labi piestāv maniem nagiem. Kad paceļu kapota vāku bundulis, kurā leju savu mīļoto rozā šķidrumu atrodas viegli peejamā un skaidri redzamā vietā. Un uz tās nolāpītās tvertnes iz iezīmes Max un Min.... Bāccc.... it kā neesmu blondīne, pārsvarā.
Nepemuss
1
Dzesēšanas škidrumu iedalījums pēc krāsām... vins no labākajiem pēdējā laika jokiem :D :D :D bet nu lai paliek :D :D :D
Topika autorei- jāmeklē vaina vai nu tā ir kāda sūce trubās, savienojumos vai radiatorā vai sliktāks variants galvas blīve kirdik!!!
Katram auto ražotājam ir savas prasības pret dzesēšanas škidrumiem /prasības ir pamatotas no metālu, plastmasas un blīvju materāliem/. Tas ir pirmais kas ir jānoskaidro- ķāds tieši ir tieši Jūsu automašīnai nepieciešmais dzesēšanas šķidrums!!!
Nepirkt tos lētos dranķus kurus tirgo lielveikalos un bemzīntankos. Ir pamanīts nelabs niķis ka padsmitgadīgiem auto atnākot no Importijas nomainot dzeses šķidrumu uz to lēto draņķi pēc 1-2 gada jāmaina radiators- tas dēļ lētajiem dzeses šķidrumiem.
Uz etilēnglikola bāzes esošajiem dzeses šķidrumiem ir klāts piedevas kas neļauj rūsēt radiatoriem un pasargā tos, lētajos ar šo piedevu daudzumu ieekonomē.
P.S. Dzeses šķidrums jāmaina ik pēc 2-5 gadiem, tas atkarīgs no dzeses šķidruma veida un auto ekspluatācijas.
edmunds19692 Ik neesmu blondīne pārsvarā...bet tā vietā, lai brauktu uz servisu, atdotu atslēgas pieņēmējam un precizētu laiku, pēc cik 45 minūtēm ierasties pēc auto, Tu sāc diskusijas PA? Gribi, atklāšu mazu noslēpumu? Es, piemēram, visā savā ne-mazajā mūžā neesmu ne reizi pat paskatījies dzesēšanas sķidruma tvertnes virzienā. Dažiem saviem autiņiem pat neesmu zinājis, kur tāda atrodās, godīgi. Jo priekš tam ir bijušas regulāras autiņu apkopes servisos, kurās ietilpst arī visu šķidrumu pārbaude un papildināšana/nomaiņa. Un vienmēr esmu uzskatījis, ka ir kāds, kurš to zina labāk, bet man ir jāzina, kā sagādāt naudu lai šim zinītim par tā darbu samaksātu. Nekad šāda filozofija nav pievīlusi. Un arī neesmu blondīns, pat ne tuvu.
kritejs
Dzesēsanas škidrums nedrīkst zust nemaz. var vienīgi mainīties tas daudzums sakoties aukstuma, vai karstumam.
Ja šķidrums ir jāpielej tad tas nozīmē, ka tas zūd. Ja saistīts ar aukstumu tad var gadīties radiatoram kāda mikro plaisa vai arī lielā aukstumā mazliet kāds savienojums laiž. Man ir ar gāzi lietojami auto un nekādi papildus šķidruma zudumi nav novēroti. Varbūt rodas tāds priekštads jo tiek likta papildus neorģināla iekārta attiecīgi parādās vairak dzesēšanas trubas ar saviem savienojumiem.
Ja tiek pieliets vajag uz servisu!
<< iepriekšējās | Atbildes 21 līdz 39 (kopā 39) |