Izlādējas akumulators

Problēma tāda, ka uz spailēm uzrāda 10.77V. Tikko noņemot lādētāju strāva ir 13,45V un kāpj uz leju.
Biju aķi vedis uz garantiju, teica, ka vissok. Vai kādam ir bijusi tāda pieredze?

Edg (2013-08-20 20:34)      Ja ir garantija tad ir jāņem atpakaļ. Uzraksti iesnieguma veidā pieprasījumu aķi apmainīt vai atgriezt naudu. Ja atsaka, tad lai turpat uzraksta kāpēc. Un tad prom uz patērētāju aizsardzības kantori. Parasti ejot ar iesniegumu līdz pēdējam nenonāk. 10,7 volti uzlādētam akumulatoram nav normāli. Tur būt jābūt 13 ar kapeikām. Visdrīzāk viena celle beigta (iet uz īso). Pieredz ir rādījusi ka DETA nav no tā labākā gala, bet tas jau kā nu kuram, gaumes jautājums.
Man tik domāt ka garantijas beigas tuvu un tāpēc tirgoņi grib vienkārši novilkt laku. Kaut pēc būtības visi izdevumi šinī gadījuma jāsedz ražotājam. Taču tirgotājiem netīkas ķēpāties ar papīru kalniem.

a2uc (2013-08-20 21:10)      Problēmas izklāsts nav korekts. Pēc uzlādes, lādētāja klemmes ir noņemtas, vai tām klāt esot ir 10,77V? Pārlasi savu tekstu.

janisb (2013-08-20 22:59)      Slikts lādētājs, nepareiza mērīšana, blīve starp akumulatoru un testeri, kas strāvu no sprieguma neatšķir. Ja tiešām uzlādētam aķim spriegums ir zem 12v tad aķis ir beigts

JurisK (2013-08-21 19:56)      Ar voltmetru akumulatoru pārbaudīt nevar. Piekrītu, ka 10.7V uzlādētam akumulatoram, pareizāk - akumulatoru baterijai, par maz. Apm. vienās domās ar janisb.

derevnja10 (2013-08-21 20:23)      Ko ņematies,ir tak aparāts ar ko testē akumulatorus.Pieliek un notestē,ja būs mazak par 12v viņš uzreiz patekts ka kaste beigta.Paņem izdruku un viss.Iz dzīves,vienmēr esmu pieturējies pie Vartām,vēl nekad nav pievīlusi.

JurisK (2013-08-21 20:31)      Tieši tā - ir aparāts - slodzes dakša, ar to arī pārbauda. Aptuveni var pārbaudīt, nomērot elektrolīta blīvumu. Parasts voltmetrs tev var rādīt visādus brīnumus, īpaši, ja pats neko daudz nesaproti!:)

lazdarr (2013-08-21 21:52)      ..man te arī spečuki iekaviņās muldēja par pārlādētu aķi un ko vēl sazin gvelza- automobiļisti mārutkainie!..arvien tas pats enerģijas avots un viss startējas un lādējas. Ja būs lemts nosprāgt- pats jutīšu pēc aķa darbības.

Edg (2013-08-21 22:49)  1   Par to kad pareizu baterijas stvokli var noteikt tikai puslīdz jēdzīgā kantorī, par to šaubu nav.
Bet Jurīt ar lielo K nu vajadzētu saprast kad slodzes dakša ir ierīce ar kuru var noteikt tikai atsevišķas akumulatora celles stāvokli. UN tas ir iespējams tikai tādiem akumulatoriem kādi bija padomju laikos ar vaļējiem savienijumiem starp cellēm. Tagadējiem kuri pieejami ir izvadītas laukā tikai divas galējās klemmes. Testēt kopumā tādu ar slodzes dakšu nevar, tur vajdzīgs cits verķis un ar citu nosaukumu. Ja kāds tādu verķi vēl godā par slodzes dakšu, nu lai tiek viņam tas prieciņš. Kā jau minēju iepriekš pec šadām pazīmēm visdrīzāk viena celle ir beigta. Protams aķis nav remontējams un ir metams. Pat ja vēl puslīdz strādā tad vienalga nomirs ātrāk nekā paredzēts.
Par blīvuma mērīšanu piekrītu, kautko arī tā var pateikt, bet tur ir vajdzīgs aerometrs, sen tāds brīnums autobodēs mav manīts.
Ja tev ir vēlme varu tev slodzes dakšu (mazlietotu un pilnā darba kārtībā) uzdāvināt, tā sacīt jāsaka uzbūves iepazīšanai. Kad vēl braucu ar "Maukviču" tad tāda manta bij aktuāla. Taču dzīve nestāv uz vietas un tagad tas verķis ir lieks un nelietojams.

JurisK (2013-08-22 13:37)      Nezinu, kurš te ir atpalicis - Edg vai es!:) Vēreiz atkārtoju - ar parastu voltmetru akumulatoru baterijas stāvokli nevar pārbaudīt. Akumulatoru baterija ir jāslogo un jāvēro sprieguma kritums. Un tāda lieta kā aerometrs vēl aizvien ir reizēm vajadzīga lieta, ja saprot, ka akumulatori ir ne tikai vieglajām mašīnām to piestartēšanai. Tiešām neviens nav redzējis tādu slodzes dakšu, kuru pievieno visam akumulatoram?

Edg (2013-08-22 18:46)    1 Pirmkār jurīt es nevienu te nesaucu par atpalikušu. Bet kas attiecas uz voltmetru, tad ar to var pietiekoši daudz izmērīt un izsecināt. Nu piemēram ja normāli uzlādētam akumulatoram tukšgaitas spriegums ir 13,4 volti, tad no šī viedokļa baterija ir OK. Bet ja ir tā kā biedrs saka kad brītiņu pēc uzlādes ir tikai 10,7. Tad matemātika ir vienkārša 13,4-2,2 (spriegums vienai svina akumulatora cellei)=11,2 vai pat mazāk. Tad visdrīzāk jau tā viena celle ir beigta (iet uz īso). Te pat nekādu mistisku slodzes dakšu nevajag. Protams baterijas veiktspēju ar šādu pieeju nenoskaidrosim, es arī to nemaz iepriekš nevienam neesmu teicis. Par akumulatora testēšanu kopumā, tas ir speciāls stends, varu kļūdīties nosaukumā, bet laikam saucās startera stends (kāda nosaukuma nozīme), tikai šķiet ka daudzi kam nav priekšstata to arī sauc par slodzes dakšu.
Tālāk, kāpēc pavilkos uz to nelaimīgo slodzes dakšu. Lasot tavu komentu radās iespaids ka tu esi kautko dzirdējis, bet pav priekštata kas tas tāds un kā ar to rīkojas. Jo redzi modernajiem akumulatoriem (slēgtajiem) ar šo instrumentu nekur netiek klāt. Tātad ja nevar pielietot, tad nav arī ko runāt un dot padomus kuri nekam neder.
Un ja vēl saki ka ar voltmetru neko pie akumulatora nevar darīt, tad man tevi ir jāapbēdina. Tā slodezes dakša kā reiz mēra spriegumu (voltmetrs) uz celli. Ir divi mērīšanas rezīmi, tukšgaitā un pie kalibrētas slodzes. Abos gadījumos mēra spriegumu un pēc mērījumiem izdara secinājumus par akumulatora celles stāvokli un darba spējām. Startera stenda gadījumā merīti tiek vairāki parametri tajā skaitā akumulatora iekšējā pretestība (galvenais parametrs kurš nosaka beterijas veiktspēju) un pēc tiem arī tiek noteikta diagnoze.
Nebūšu es banāls un tevi uz skolu fiziku mācīties nesūtīšu, taču es RTU enerģētikas fakultātē trīs semestrus uz trepītēm nesēdēju bet cītīgi apguvu elektrotehnikas gudrības.
Ļoti iespējams ka industriālajām baterijām to priboru vēl ar

Edg (2013-08-22 18:48)      Te atlikušais teksts-

Ļoti iespējams ka industriālajām baterijām to priboru vēl arvien lieto, jo piemēram elektrokāras akumulatoram tiek visām cellēm ērti klāt. Taču ikdienas autiņu baterijas vairs nav remontējamas un lētāk ir nomainīt aizdomīgu akumulatoru nekā čakarēties lai noskaidrotu kas un kāpēc.
Pēc eletrolīta blīvuma kautko noteikt arī var tikai aptuveni un visbiežāk tikai uzlādēšanas pakāpi, jo parasti tiek pieņemts ka sākotnējais blīvums ir normas robežās 1,27 (bāzes vērtība). Bet ja klāt ir liets destilēts ūdens (kompensēts iztvaikujušais šķidrums), tad nu arī rādījumi var būt visai nosacīti. Šinī gadījumā iznēmumi ir tie akumulari kuriem elektrolīta nav bet ir speciāla želeja, tur nav kam tvaikot un ari blīvumu nevar izmērīt.

Visu cieņu.

mikelitis (2014-10-23 10:14)      Akumulatoru Centrs pie dominas,piemetīs pie kastes iedos izdruku,ja 10,7V nokrāso zaļu un SS pārdod,aķis ir beigts,pie tantiņas nav jāiet,naudu tērēt nav jēgas.gribi nopirkt labu aķi no lētajiem,ņem līdzi svarus,no 20 akumulātorim pērc smagāko,strādās

Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu