Kādā rezīmā tiek vairāk patērēts benzīns? Kāpēc?

Piemēram, braucot pa pilsētu un pie luksofora bremzējot, taupīgāk ir pieripot neitrālajā vai bremzēt atstājot ātrumā? Esmu dzirdējusi dažādas atbildes, bet tām visām ir bijusi man nepietiekama argumentācija - tā citi saka vai arī tā man liekas. Varbūt kāds to procesu var izskaidrot tīri tehniski, kas mazāk patērē - neitrālais vai ātruma režīms? Man jau loģiskāk liekas, ka neitrālais, bet esmu ar ļoti virspusēju saprašanu par tehnikas lietām.

asais_vecis    4 Degviela tiek patērēta auto kustības paātrināšanai, nevis palēnināšanai. Attiecīgi ir pilnīgi vienalga kā bremzē. Patēriņu ietekmē tas, kurā brīdī pārstāj paātrināties / uzturēt ātrumu, jeb vienkāršoti runājot, kurā brīdī Tu atlaid gāzes pedāli. Jo laicīgāk pirms krustojuma Tu to izdari, jo mazāk benzīna patērēsi. Tāpat, ja no viena krustojuma uzsākot redzi ka nākamajā deg sarkanais, ir jēga uzdzīties tikai līdz tādam ātrumam, lai aizripotu līdz nākamajam sarkanajam. Protams, pārāk sekojot šiem padomiem, neglābjami sāksi braukt tā, ka aizmugurē braucošie sāks pīpināt un rupji lamāties :)

Zigis1985  3 2 atlaižot pedāli (bremzējot ar motoru) degviela tiek izmantota apaļa 0, bet līdz 1200 apgr./min
Ja ripo neitrālajā, tad iesmidzina brīvgaitas dozu!

liivs      Tie apgriezieni droši vien ka nevar nokristies mazāk kā tad, ja izspiež sajūgu negāzējot, pretējā gadījumā motors mēģinās uzturēt minimālos apgriezienus un ņems degvielu, bet tādā situācijā arī bremzēšanās nebūs, vienkārši riposi uz priekšu.
Par starpību - izspiežot sajūgu un/vai ieliekot neitrālajā motors nav savienots ar riteņiem, tāpēc tam pašam jāuztur nelieli apgriezieni lai nenoslāptu, ja motors ir savienots ar riteņiem tad motoru griež riteņi un degviela tam nav nepieciešama.

Students02      Ietaupīt degvielu nozīmē atlaist gāzes pedāli un ļaut auto ripot pārnesumā (notiek bremzēšanās ar motoru) ar savu inerci. Tad degvielas sprauslas motorā tiek aizvērtas un degvielas patēriņš ir nulle.
Ja motors strādā brīvgaitā, kur dažādiem auto apgriezienu skaits ir atšķirīgs, tad degviela nedaudz (līdz 1 litram stundā) tomēr tiek patērēta.

Mezhavecis  5 4 Kas oho par idiņu saitu kļuvis?
Neitrālajā katram dzinējam(ja vis pareizi noregulēts) ir savs noteikts apgriezienu skaits un benzīna patēriņšs.
Bremzējot ar dzinēju nav nekāda nulle.Degvielas padeve šai gadījumā strādā brīvgaitas režīmā,bet apgriezieni ir palielināti,jo sajūgti kopā ar velkošajiem riteņiem.Līdz ar to degvielas patēriņšs lielāks.

laurita1      Kaa var ieekonomeet benziinu braucot paarsvsraa uz zemajiem paarnesumiem?

jurks      Domaju ka neko jūtamu ietaupīt neizdosies ne vienā ne otrā gadījumā un nepieturēties tikai kaut kam vienam ,labāk vadīties pēc situācijas, kurā brīdī atbilstošāks variants.

DanaL      Nu lūk, es tagad apmulsu. Visu laiku man ir stāstīts, ka ripojot neitrālajā, degviela tiek patērēta mazāk, jo ir garāks bremzēšanas ceļš nekā bremzējot ātrumā, līdz ar to var ātrāk atlaist gāzes padevi.

Torpedo  1   laurita1, slēdzies ārāk uz augs;akiem pārnesumiem. Un prognozē situācijas - kad priekšā tālumā sarkaianis, vai draud kāda bremzēšana, tad labāk izspied sajūgu un ripinies

miers2  1 1 ietaupīsi 50 gr degvielu, bet sajāsi kaut vai ātrumkasti..arī par sajūgu grūti zināt - vajadzētu uzklausīt, ko sajūgs par to domā- par šitām čiksu spēlītēm ar feniņiem.. bet ja galvā rievas no tā silst, tad jau laikam tas viss sagādā prieku

jozolsen    2 Vāks ar to nedomāšanu un nerēķināšanos ar vidi...Ziemā ,uz ledus ekonomēt degvielu, un vēl braucot brīvgaitā!!!

kaspich      mok tomeer etalons?
1. jaa, bremzeejot ar motoru, pateerinjsh = 0 lidz tuksgaitas apgriezieniem. piebilde:
a) auto ar manuaalo kaarbu;
b) auto ar kaut peedejo 20gadu iesmidzinaashanas sisteemaam. karburatori un mehaaniskaas sprices sho nenodroshinaas.
2. kur sanaak 5g ietaupiit: max ripinoties [ilgi] tuksgaitaa vai bremzeejot ar motoru.. nu, nez, ja jaasaak taadaas kategorijaas domaat - auto vnk nav celjams. objektiivi.
kaartiibaa savesta ritoshaa, paarreguleeta savirze dos 10X lielaaku ekonomiju.
tas, ka mazaak pateeree pie maziem apgriezieniem - bullis. labaakais lietderiibas koeficients katram motoram ir konkretaa rpm diapazonaa. ilga motora mociishana pie zemiem apgriezieniem noved tikai pie taa [virzuljgrupas] aatras izdilshanas.
kopsavilkums: nedeljaa VIENU braucienu veic ar sabiedrisko, bet visus atlikushos vnk AIZMIRSTI par sho kapeikjaashanu. tas 1X ietaupiijums 10X atsveers visu sho njemshanos.
p.s. un, ja ljoti gribaas taa aakstiities - NELIEN kreisajaa joslaa!!!

slaida    1 man macija,ka no parnesuma izņem tikai tad,kad apstajies,ziemas laika slidet brivgaita neapdomiga rīcība.Ekonomet pa pilsetu braucot,jeeee nu gan misinpise..
Slikti macijies auto-skola,vai aridzen tiesibas tika nopirktas,ka tik elementaras lietas nezini.

Bazhix  1 2 Stāvot pie sarkanā, motoru jāizslēdz (jaunākas mašīnas pašas to dara, bet var taču arī vecajām :)). Kas nozīmē, ka jāpiebrauc pie krustojuma pēc iespējas straujāk - lai vairāk laika paliek stāvēšanai.. :)

Students02      Par braukšanu ar izslēgtu pārnesumu kalnos un vāciski runājošās valstīs vadītāju var sodīt, ja viņš to stāsta policistam, domādams, ka tas saistāms ar ko labu! Reiz viens Alpu pakājē braucot lejupceļā bija izslēdzis no pārnesuma un piebraucis par tuvu priekšējam. Poliči šo noturēja un aizrādīja, ka attālums līdz priekšējam ir bijis par mazu. Atbildot, ka pārnesumā bijis jāieslēdz, tāpēc nokavējis bremzēšanu, aizrādījums pārvērties sodā par 60 eirikiem...

Freja4      Nu moins! Man ir vecs auto :D, bet te laikam dažam labam vēl vecāks. Ieliekot neitrālajā, tak var redzēt, cik km nobrauc, tad jau tak patērē arī degvielu, kāda vēl ekonomija...

aroganis      Students runā taisnību, ir tikai neliela nianse- tas viss strādā, ja auto nav vecāks par 200.. gadu, start stop poga vispār sākās tikai arī ap kādu 200.. gadu.

Ja neticat uzprasieties uz ekonomiskas braukšanas kursiem DBS (DROŠAS BRAUKŠANAS SKOLĀ), kuras mājaslapā var šo to palasīt, pluss kādreiz ar STatoilu kopā izdots buklets.

Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu