Vēlos iegūt tiesības uz C un E kategoriju
Sveiki, dzīvoju Rīgā , vēlos iegūt autovadītāja tiesības C un E kategorijai.Ir dzirdēti dažādi nostāsti par autoskolām, kā autoskolas čakarē tautu.Jeb gudrāk būtu likt rajonā .B kategorijas apliecība 20 gadus.Vēlētos dzirdēt Jūsu komentārus...derevnja10 8 4 Priekš kam Tev lielie burti vajag.Tagad tāpat uz lielajiem normālu darbu nedabūsi.
Samila
1
Autoskolas arī laukos čakarē no augšas un centralizēti.
Jādomā pašam.
regina_dei_diamanti 1 Man liekas, ka autoskolas nekur nečakarē tik traki kā mazpilsētās. Mana instruktore speciāli centās mācīt pēc iespējas mazāk - lai es ilgāk pie viņas eju un vairāk maksāju. Pa vidu pāris reizes aizgāju pie cita instruktora, un pavisam cita lieta. Tas gan bija uz B kategoriju, bet čakarēšanas ziņā nav starpības.
snakeshit CE, tas vairāk ir dzīvesveids, tur ar barankas grozīšanu ir nedaudz par īsu, vienīgais izņēmums, ja piemēram, vēlies strādāt ārvalstīs, ne uz apļiem un ne zem kāda starpnieka, tad tur šāda apliecība izmaksās trakas naudas.
Edg
6
3
1) ja B ir 20 gadus, var iet uzreiz uz C kategorijas kursiem. Nebūtu B, vai stāžs zem 1 gada, tad tikai C1 un pēc gada C.
2) E varēsi dabūt tikai pēc iegūtas C kategorijas un vēl viena gada.
3) ja gribi braukt un pelnīt ka profesionālis, būs vel jādabū E95 kods (nezinu kas tas tāds, jo neskatoties uz to ka man ir A, B, C un E kategorijas. Es ar tām maizi nepelnu, tāpēc pec tā E95 nav vajadzības. Es pašlaik iztiku pelnu ar galvu, vieglāk un lielākos apjomos nekā prastam draiverim).
4) Un tas bez jebkādas čakarēšanas, tadi ir noteikumi. Tā ka ātrākais kā var dabūt abas kategorijas 1,5-2 gadu laikā.
lazdarr 2 2 Ej kur gribi- ir jāmācās tām kategorijām atbilstošas zinības. Jau tā pilni grāvji ar izbērtām kravām, aizlaistām ļur, ļur, ļur un sasistām automašīnām un bojāgājušajiem...Gudram "kloķi" ekšos neviens neieliks. Noderēs visu mūžu, kamēr ar auto saistīts būsi un citās sfērās arī.
Students02
3
5
1. CE vari iegūt tūlīt pēc C sekmīga eksāmena. Pat apliecību vari neizņemt, bet uzreiz turpināt mācīties uz piekabi!
2. Lai varētu strādāt, Tev uz C vajadzēs likt teoriju un braukšanu, lai dabūtu C ar 95 kodu.
3. Teorijas eksāmeni būs jākārto divi, bet divas braukšanas eksāmenus var apvienot vienā!
4. Ja mācīsies Rīgā, tad braukšanas eksāmens būs Tev jākārto ar CSDD kravas auto, bet ja mācīsies novada centrā - tad ar to auto, ar kuru mācies autoskolā. Tas svarīgi C un C95 valsts eksāmena apvienošanai, kur braukšanas eksāmens būs divas stundas garš. Novadā - izbrauksi cauri pilsētai un rullzzēsi vienā virzienā, pēc tam pa to pašu ceļu atpakaļ, pilsētā iekšā un eksis beidzies!
janisb 1 2 Ja braukt nejēdz tad labāk mācies mazpilsētā sanāks lētāk, ja māk tad iezej obligātās stundas un liec eksi. Jaunajiem (arī tev) 95 kodam jāliek eksis parasti reizē ar kategorijas eksi, ja bija C kategorija līdz 2009 tad var vienkārši atsēdēt un dabūt čipu automātā. Bet es ieteiktu pie reizes arī pieķert D kategoriju, tikai esksī būs jāizbrauc 2x.
ivei1968 Dotajā brīdī braucu , strādāju uz taksi "Pandiņas" ir apnicies pa Rīgu riņķot , tādēļ izdomāju būtu mierīgāk braukt kaut vai pa latviju.Braukt man patīk.Bet man ir tāds vēl jautājums, ja mācos Rīgā, vai eksāmenu es varētu kārtot rajonā..?Nezinu vai pēc likumiem to atļautu? Esu dzirdējusi, ka Rīgā baigi stingri.
Students02 1 Jā, vari rajonā! Teoriju mācies Rīgā - braukšanu rajonā. Tikai braukšanai rajonas eksāmenam (-iem) Tev vajadzēs autoskolas auto! Te Rīgas autoskolas gribēs, lai Tu brauci ar viņu auto un uz rajonu tiksi mācīties tikai ar papildus izdevumiem, meklējot braukšanai vietējās autoskolas auto vai pa dārgo ar rīgas verķi. Rīgā eksī - IVECO ar mehānisko kārbu iet kā vieglais, bet grūtāk atgriezties atpakaļ pilsētā pēc divu stundu braukšanas ārpus tās un nekļūdīties pēdējās desmit minūtēs... Rudenī ekšiem jau būs kravenieks ar automātisko!
Edg
2
Kurš ir atcēlis gadu starp C un CE kategoriju? Kad es tās liku tad tāda prasība bija. Toreiz liekot C varēja klāt pieķert D1 liekot tikai braukšanu. Bet par E, sorry pienāc pēc gada, toreiz ta bija. Labi tas 96. un 97. gados.
Lazdar, tu pats noliec tos braucējus zemāk par zemi te gānīdamies par lūžņu pilniem grāvjiem, sorry par tiešumu. Kam negadās nokļūt situācijās citreiz pat ne pašu vainas deļ.
Mavs
1
1. Prasība, lai būtu gads starp C un CE ir atcelta apm 2-3 gadus atpakaļ. Es vēl paspēju nokārtot C, bet kad aizgāju mācīties CE, šī prasība jau bija atcelta.
2. Kārtojot C, ir iespēja paņemt papildus vienu teorijas eksāmenu un bez braukšanas dabūt D1
3. Lai iegūtu CE kategoriju, ir jāiet uz autoskolu vienkārši "atsēdēt" teorijas nodarbības. Piedalīšanās ir obligāta, bet beigās nekāda eksāmena nav. Tajos kursos sēdējām un stāstījām viens otram anekdotes.
4. Par 95-kodu - cik saprotu, tad tā tagad Eiropā ir obligāta prasība, ja vēlies strādāt algotu darbu, ja C kategoriju liec "sevis pēc" - nav obligāti.
5. Kārtojot CE kategoriju, lielākais "gemarojs" ir ar praktisko vadīšanu - gan pati mācīšanās nav lēta, gan arī katra CSDD eksāmena kārtošana maksā 70 EUR. Papildus problēma - autoskolas auto ar piekabi atšķirās no CSDD eksāmenu auto - CSDD auto ir mazliet "jūtīgāks". To varētu atrisināt, braukšanas eksāmenu liekot kādā rajonu CSDD, kam vēl nav sava auto - kā raksta Students02
Es vēl esmu "procesā", mācos braukt ar piekabi atpakaļgaitā
Mavs 1 Kopš pašam ir C kategorija, esmu sācis vairāk respektēt uz ceļa "lielos" - jo tagad zinu, ka braukt ar kārtīgu fūri vai busu - nav tas pats, kas braukt ar vieglo. Un pareizi ir, ka tur ir papildus eksāmeni un apmācība, pareizi, ka sodi par noteikumu pārkāpšanu smagajiem lielāki. Patiesībā uz šīm kategorijām "atlaides" dot nevajadzētu, tā tomēr ir pavisam cita atbildība - stūrēt 2 tonnas vai 40 tonnas. Arī iespējas sataisīt "ziepes" ir daudz lielākas.
janisb
2
=>Mavs lai saprastu kā ri braukt ar fūri nemaz nevajag smago = iesēdini mazā su ar 1.1 motoru 4 degunus + sevi un aizbrauc uz Liepāju piemēram :D
Bet 40 tonnas tejkannām parasti neviens nedod stūrēt
Atpakaļgaitu var mierigi mācīties ar savu auto un izīrēto piekabi - metodika nemainās tik vien kā nedaudz vairāk jāparēķina. Lielākais izaicinājums ir bijis stūrēt atpakaļgaitā piekabi ar t150 (to, kas traktors un stūrējas lokoties pa vidu) :D
derevnja10
1
No taksometra uz smago būs diezgan pagrūti.Pirmām kartām braukšanas stils.Viss būs jāmācas no jauna.Mazs piemērs,daudzi domā,ka lielais nelien priekšā braucošam klāt lai atstātu vietu kaut kādam idiņam kurš dikti steidzas,bet tas ir bremzēšanas ceļš,lai kādu nesaspiestu.Tādu piemēru ir daudz.
Visgrūtās būs iemācīties atpakaļ gaitu.Eksāmenos tā jākārto ar divasu piekabi,kuras reālajā dzīvē tiek izmantotas ļoti maz.Pārsvarā visi velk puspiekabes.Ar puspiekabi viss ir pilnīgi pretēji.
Un pēdējais,ko darīsi,ja uz ceļa būs ritenis janomaina?Ar to ar ekzotika beigsies:D
Mans ieteikums,noliec D un ej uz satiksmi zvērus vadāt.Pietiekoši laba skola iesākumam.
Lucy 1 Ja esi Rīgā,tad CSDD Bauskas ielā,labi instruktori,nekādas tur pielaides,idiotiem uz ceļa darīt nav ko!!
Lucy 1 arnisb dzīve tāda,es pilnīgi saprotu autori un man ir pazīstams jauns pāris,kuri dzīvo mazpilsētā,virš strādāja uz furi kādā Lietuvas kompanijā,jo dzīvo uz robežas un tad sieva nolika tiesības un abi rulle pārī un brauc projām uz 3.mēnešiem,pa pusgadu jau ir nomaksājuši par māju sapelnijuši. Zinu arī sievieti kura brauc uz tūristu autobusa.Visu cieņu tām dāmam un izturību kuras to var un grib to darī..es laikam nevarētu.
ledusskapis 2 ej drosi uz Talbrauceju akademiju,, instruktori sakarigi, +praktisko eksamenu var kartot ari ajelgava ar skolas masinu,,
wodoo Esi pareizi dzirdejis, autoskolas ir vieni naudas izsuceji, ka redzeju mekle tiesam Talbrauceju akademiju, starpcitu "KREISS" piedava sadu pakalpojumu. 2015-08-16