Vadītāja apliecība

Vadītāja apliecība - jautājumi un diskusijas

Vadītāja tiesības senioriem - jā jeb tomēr nē (51)
Ik pa laikam medijos parādās ziņa,ka kāds stipri cienījamo gadu seniors ir sabraucis gājēju. Ne tik sen bija gadījums,kad ,Jelgavā uz gājēju pārejas, tika notriekti 3 bērni,kuri devās uz treniņu. Video bija redzams,ka ...
Vaina nav tik daudz vecuma cik slikta, pilnīgi nepārdomātā satiksmes organizācijā. Nākošais,milzīga problēma ir tajā, ka Latvijas gājējs,skūterists un riteņbraucējs ļoti bieži uzvedas,kā bezprātīgs idiots. Neviens auto vadītājs nav Dievs un visu redzēt nespēj. Es lieliski redzu atšķirību Eiropas valstīs un pie mums. Reizēm šķiet, ka pie mums dzīvo daudz nemirstīgu pamuļķu. Esmu profesionāls auto vadītājs vairāk, kā 30 gadus. Kad medicīniskās izziņas izsniegšana vairs nebūs tikai ķeksītis un konkrētu naudiņu iekasēšana, jautājums nebūs aktuāls. Un pēc 75 gadiem ne retāk kā reizi 3 gados.
Gluži visus vadītājus bāzt vienā maisā arī nedrīkst. Ir cilvēki. kuri sāk sirgt ar demenci jau 50 gados, bet ir, kas savos 80 ir ņiprāki par piecdesmitgadniekiem. Tāpēc vecuma cenzs šeit neder, bet konkrētais fiziskās un mentālās veselības novērtējums.
Vadītājiem vecumā 60+ medicīnisko izziņu nedod vairāk kā uz 3 gadiem. Atkarībā no vispārējā veselības stāvokļa var iedot tikai uz vienu gadu.
Diemžēl problēma ir pavisam cita. Šajā vecumā parasti cilvēkam vajag brilles, un mums nav speciālu auto vadītāju briļļu. Brauc ar tām pašām optikas salonu reklamētajām, ar skaistiem rāmjiem, labām lēcām, bet tās ir skatam uz priekšu, pazūd perifērā redze, kas pilsētā ir ļoti, ļoti svarīga, lai redzētu visus tos izklaidīgos gājējus, kam pēkšņi uznākusi vēlēšanās šķērsot ielu. Ar tādām brillēm braucot ir kā tankā - sānos nekā neredz (pats ar tādām braucu).
Vēl arī par atsevišķu marku mašīnu saloniem varētu parunāt, kur tā redzamība ir visai apšaubāma, lai gan viss izskatās skaisti.
Uz gājēju pārejām gājējus "nopļauj" ne tikai vecie.
Ja statistiski saskaitītu visus gājēju "pļāvējus", tad vecie nebūtu tie biežāk sastopamie.
Vecumam protams ir nozīme auto vadīšanas procesā, bet piekritīšu augstākminētajam: ne jau vecums ir galvenais kritērijs.
... un kā tad "blondīnes" un BMW? 😉
gaajeejam jaapaarliecinaas ka auto sabremzeejas.redz vinju un tikai tad jaaskeerso ielu
taa rakstits noteikumos
ja grib teelot nemirstiigos.uz priekshu
piekritu ka gaajeeji un velo pedaalji biezhi uzvedas kretiiniski
un nemaz nav zeel ka kaadu sabrauc
un paldies sakiet visaam taam velo joslaam.gaajeeju prioritaateem utt
taa likumdoshana muusu debilaa ieceelusi gaajeejus un velo neaizskaramo kastaa
un taa nu shie iedomaajas ka auto vadiitaajam tagad veel jaasniedz sex. pakalpojumi buus pie paarejas
··· Vadītāja apliecība: Vadītāja tiesības senioriem ... lasīt visu diskusiju (51 atbildes) –»
Polijas tiesibas (25)
Sõdien mans kolēģis saņēma poļu tiesības...ir kopīgaja es datu bazē ..ko Jūs domajiet par so??
Svarīgi, lai prot braukt. Tad jau laikam tās tiesības dabūja par "poļu naudu" :D Būtībā tas ir pie vienas vietas kas viņam ir izdevis tiesības,Poļija,ASV vai papuasi.Ja Latvijā ir liegums,sods būs taisni tāds pats kā bez pravām.+ tie smerdeļi var vēl uzmest par dok.viltošanu. lv nevar braukt. naff tadas vienotas bazes. nopietnos gad. vini var piekluut izdevejvalsts bazei apm 3h laikaa. vai vairaak. vi;ltojumu atklaaj uzreiz. Ja ir liegums braukt latvijā, tad izdarot pārkāpumu ar šādu vadītāja apliecību, var tikt pie kriminālprocesa, un, ja nepaveicas, dažus gadus pasēdēt, jo LV liegums nozīmē, ka arī citā valsti iegūta vadītāja apliecība šeit nav derīga = "parkāpums veikts, bez derīgas autovadītāja apliecības" ··· Vadītāja apliecība: Polijas tiesibas lasīt visu diskusiju (25 atbildes) –»
Kā iegūt E kategoriju (9)
Man ir c1 kategorija, vēlos iegūt e kategoriju.Kādas apmācības un kādi eksāmeni jākārto?
Pareizi tā saucās CE kategorija.
Nezinu, kādā veidā esi ticis pie C1, bet tā ir diezgan nesakarīga kategorija, ja vien netaisies braukāt ar kādu lielo amurikāņu pikapu.
Baidos ka tev būs vispirms jānokārto tagad "pilnā C" - t.b. - jāiet teorijas kursi, tad jāmācās pie instruktora uz C kategorijas auto, tad jākārto teorētiskais eksāmens CSDD un beigās - praktiskais eksāmens CSDD ar "parasto" kravas auto.
Kad tas būs izdarīts, ej atkal uz autoskolu, noklausies teoriju (laikam bija 40 stundas, bet tur ir totāls bezsakars, veči sēž un stāsta viens otram anekdotes, bet jābūt obligāti). Teorētiski - tev tur stāstīs par egoloģiju, drošu braukšanu, kravas stiprināšanu u.t.t. Toties beigās eksāmens nav - ne skolas, ne CSDD. Kad būsi tās teorijas stundas atsēdējis, jādodas pie instruktora un jāmācās braukt ar tādu sastāvu. Par nelaimi vairumā autoskolu un arī CSDD izmanto "pilnās piekabes", t.b. - ar dīseli. Ar tādu pabraukt ir daudz grūtāk, kā ar puspiekabi vai "tandēmu". Varbūt tev paveiksies sameklēt kādu rajona CSDD, kur vēl ir iespēja kārtot ar autoskolas "tandēmu" (pirms pieciem gadiem tāda iespēja bija Gulbenē). Bet ar pilno piekabi grūtākais uzdevums ir nobraukt atpakaļgaitā 30 metrus un "iezīmēties" vārtos.
Kopā viss tavs pasākums reāli izmaksās vismaz uz kādiem 1200-1500 eur.
Nu jaaa, cik intresanti , LV ir jaaiet autoskolaa arii ja..maaki braukt, attieciigo kategoriju ? Kaapeec ? Tandēma piekabe CE ir Talsuautoskola.lv Japiesakas eksamenam brauksanai ar piekabi,brauksana un iestumsana piekabi vartos.vismaz ta agrak bija,vai kas ira mainijes nezinu,teoriju jaliek nebija. Precīzi, Mavs!

1) C1/C teorijā mācības 6/30 = sešas dienas, 30 stundas, minimālais - divu nedēļu laikā, un pēc tam skolas eksāmens un valsts eksāmens csdd!
2) Tad braukšana autoskolā 20 stundas, ko vari sākt jau no pirmās dienas skolā, beigās valsts eksāmens csdd!
3) Tad ir jāizņem C kategorijas apliecība csdd!
4) Pēc tam CE (tas pats, ja gribi tikai C1E piekabi) teorija autoskolā bez eksāmena csdd 5/25 = piecas dienas 25 stundas, vismaz divas nedēļās autoskolā.
5) Tad braukšana ar piekabi CE vai C1E autoskolā 14 stundas, pēc tam braukšanā valsts eksāmens csdd.
6) Lai brauktu ar C1E, C vai CE un saņemtu algu, vajag periodiskās apmācības 95. kodu apliecībā!
··· Vadītāja apliecība: Kā iegūt E kategoriju lasīt visu diskusiju (9 atbildes) –»
CE un D kategorija (4)
Man ir CE kategorija. Ja es dabūšu D kategoriju man būs DE kategorija?
Jā. Bet nedari to,nevajag labāk. Agrāk tā bija, bet jau kādus 5 gadus diemžēl tā vairs nedod.
Būs jākārto atsevišķi DE. Tiesa gan - nestādos priekšā, kas un kā Rīgā tādu mācīs.
Jā, būs DE kategorija , un varēsi Rīgas satiksmē uz visu ko braukt vai ar tūrisma autobusu vilkt nelielu piekabi , kur saliktas slēpes vai divriteņi !
Tikai te, pederastijā , tev varbūt vēl 10 kategorijas, tāpat normālu algu nemaksās un liks pašam autobusu remontēt un mazgāt ! :-))
Muļķis,ar to vajadzēja sākt,pārejas būtu automātiski! ··· Vadītāja apliecība: CE un D kategorija lasīt visu diskusiju (4 atbildes) –»
Tiesības uz automātisko kārbu -> manuālo? (35)
Pirms nepilniem 2 gadiem noliku tiesības uz automātu (kā jau sieviete esmu haotiska un visu nevarēju savā galvā sakomplektēt esot satiksmē :D ). Tagad iemācījusies braukt aktīvā Rīgas satiksmē, varētu arī manuālo ...
Pasaki dzīvesbiedram, ka jātaupa arī ūdens, gāze un elektrība... Gatavo tam ēst uz ugunskura un udeni smel no upes... Lai iet nokārtoties uz mežu un apslaukās ar sūnām...
Reizēm ietaupījums neatsver komforta līmeni...
Var ietaupīt, kapeikas.
Vīrs ir kapeik......ējs
Cita lieta, ka nav iespējas ar manuālo braukt, ja pēkšņi ir vajadzība. Tāpēc uzskatu, ka uzreiz manuālā jākārto un brauc ar ko gribi :)
Par vīru taisnība-lai nemaisās-Ekonomaizers! Brauc vien ar šo-Pa Rīgu sievietei-sastrēgomos...tikai automāts. Man automāts nepatīk, liekas garlaicīgi! ··· Vadītāja apliecība: Tiesības uz automātisko ... lasīt visu diskusiju (35 atbildes) –»
Vai jēga iegūt B kategorijas vadīšanas apliecību, ja nav auto? (29)
Vai jēga iegūt B kategorijas vadīšanas apliecību, ja auto nav un tuvākā laikā netaisās to pirkt? Darbam arī nav vajadzīgas tiesības un nav reālas nepieciešamības pēc auto, jo lauku nav, darbs tuvu utt. Uzdodu šo ...
Vai ir jeega maaciities peldeet? Ja droshi zina, ka liidz muuzha galam mitinaasies tuksnesii, tad diez vai. Nu man arī 18 gados nebija ne auto, nedz arī konkrēta plāna to pirkt un pirmos 5 gadus gadus tās tiesības reāli netika izmantotas. Toties, kad parādijās auto, tad nebija vairs jāliek visādas formalitātes un varēju uzreiz sēsties pie stūres. Un tas ir tāpat kā ar velosipēdu, sevišķi jau ar automātu braucot. Ar mehānisko kārbu varbūt kādu dienu būs jāpiešaujas tos pedāļus mīt, bet tas tāpat ir nieks salīdzinot ar tiesību likšanas epopeju, kura ar katru gadu kļūst sarežģītāka un komplicētāka. Tiesības vajag! Tiesības vajag. Kad būs auto, tad sarunāsi kaut vai ar kādu no autoskolu instruktoriem pabraukāt, lai atsvaidzinātu iemaņas un prasmes. Nekad nevar zināt, kas kur noderēs, tāpēc labāk lai ir. Ir jēga. Šodien nebrauc, bet rīt varbūt vajadzēs braukt un, ai, kā noderēs iepriekš iegūtā vadītāja apliecība. ··· Vadītāja apliecība: Vai jēga iegūt B kategorijas ... lasīt visu diskusiju (29 atbildes) –»
Atšķirība starp parasto un profesionālo D kategoriju? (7)
Gribu nokārtot D kategoriju, bet šobrīd man nevajag profesionālo, jo tuvāko 5 gadu laikā neplānoju vest pasažierus uzņēmumā, bet privāti. Vai iestājoties autoskolā es varu nokārtot jebkuru D, un tad tālākā nākotnē tikai ...
95 kodu vajag, ja gribi strādāt algotu darbu par šoferi, braucot ar savu/nomātu auto pietiek ar ketegoriju ja gribēsi barukt ar busu kam ciparu reģistrators, tad bez 95 koda kartes nekādi Jā, vari!
Ja Tev C1 vai C ir iegūta pēc 10.09.2009, tad 95. kodu vari iegūt pašmācībā, tikai nokārtojot teoriju un braukšanu CSDD...vieglāk jau būtu ar autobusu tad, kad to pa riktīgo vajag!
pats vari braukāt ar savu busu līdz nelabumam, tik nedrīksti vest nevienu cilvēku vai kravu....arī radiniekus pa velti nedrīksti vest...busā drīksti atrasties viens pats 95 kods ir nepieciešams ja notiek pakalpojuma sniegšana, arī privātpārvadājumos, bet radiniekus bez maksas var vadāt līdz nelabumam, tiesa var nākties pierādīt, ka tiešām ved bez maksas, ja notur policija, t.i. pasažieriem jābūt informētiem,ka tiek pārvadāti nelegāli un gataviem piesegt šofera pakaļu. Ja kategoriju liec tagad, tad labāk paņem kodu uzreiz, savādāk nāksies pārlikt braukšanu...
P.S. ja domā ka poliči neturēs, tad zini, ka pārvadājumu tirgū konkurentu daudz, un katrs kuram klientu nocelsi būs gatavs poličiem nostučīt...
··· Vadītāja apliecība: Atšķirība starp parasto un ... lasīt visu diskusiju (7 atbildes) –»
Nopirkt tiesības (17)
Kads nezin cik vareetu maksaat un kur vareetu nopirkt tiesiibas???
taa apmaaciiba, kaut ari nepietiekama, tomeer ir paredzeeta, lai buutu vismaz kaut kaada drosjiiba uz celjiem, un jebkuram brauceejam, kas ir shii vaarda cieniigs, nebuutu jaabuut probleemaam iziet oficiaalo proceduuru, neko paardabisku tajos eksaamenos neprasa, pat 50gadiigas tantes to var iziet... gribas buut krutam un plaatiities, ka vari nopirkt.. nonaaksi kjurkjii vai nobrauksi kaadu, ilgi vareesi domaat cik tas ir kruta... kas tās par tiesībām par 100 Ls?Vienreizējās? Tie, kuri brēc, ka tiesības nokārtot esot tik jau nu viegli un vienkārši - kad paši pēdējo reizi kārtojāt? No tiem, kas tagad to Rīgā dara, var saprast, kāds laika patēriņš, čakars un naudas kāsiens ir tiesību nolikšana. Ja parēķina, cik ir jāmaksā autoskolai, komisijām, un cik obligātās stundas jānobrauc (neatkarīgi no tā, māki braukt vai nemāki, nemaz nerunājot par to, ka braukt mācīšana eksāmenam stipri var atšķirties no reālās braukšanas ikdienā) par nemērīgi dārgu maksu - lētāk tiešām ir nopirkt, ja parēķina sava laika ieguldījumu, kas aiztaupās.
Nekādā gadījumā neatbalstu nemākuļu dauzīšanos pa ceļu, kategoriski neatbalstu "zīmēšanos" uz ceļa (tam ir domātas trases, kur cilvēks nevienu neapdraud), taču nepiekrītu tiem, kuri uzskata, ka autoskola garantē adekvātu satiksmes dalībnieka uzvedību un ļoti palielina satiksmes drošību. Nevis akla noteikumu iekalšana (no kuriem lielāko daļu aizmirst jau nākamajā dienā pēc eksāmena), bet loģisks skats un saprātīga rīcība situācijās uz ceļa.
Cali, nevaig, ej kursos karto godigi.
Tagad tas joks cauri neiet, viss tiek datorizets un ja bus kreisas tiesibas pie pirmas patrulu kontroles tevi apcietinas. Jo datu baze tas vienkarsi nebus.
Bet vari braukt uz KF. un tur pirkt, tad ar tam atgrieties un te nomainit uz musejam.
Zinu ka ta cali kartoja aviacijas licenzi, bet vini nepirka tas KF. , bet godigi nokartoja. Vienkarsi tur nav prasibas zinat anglu valodu tehniskaja limeni. Te to prasa jo macibas ar ir angliski. Tas nekas, ka pretruna ar valodas likumu un to ka nekad neplano lidot arpus valsti.
... Savas tiesības kādreiz varēji palasīt KONSTITŪCIJĀ , tagad varbūt satversmē . ··· Vadītāja apliecība: Nopirkt tiesības lasīt visu diskusiju (17 atbildes) –»
Par D un E kategoriju (10)
Man ir B, C ,D1 kategorija. Vēlējos jautāt, kā rīkoties, lai būtu E kategorijā uz visām kat.? Vai varu kārtot uzreiz DE, vai vispirms D un tad DE? Vai ir jākārto otrreiz CSDD D kategorijas teorijas eksāmens, ja uz D1 kategoriju ...
vai tu jebkad dzīvē esi redzējis autobusu ar lielo 2asīgo piekabi aizmugurē?? Es nē. E ir visas piekabes, eksāmenu liek ar C kategorijas smago, vai tagad arī ar vilcēju. un tad tas E automātiski būs klāt visiem burtiem, gan C, gan D teorētiski jākārto CE braukšana, tad teorijas eksāmens nav jākārto, bet ar D kā ir , nepateikšu, iespējams ka jāiet kursi. Pofesionālo kvalifikāciju arī vajadzēs - 95. kodu - tamā arī būs jākārto teorijas eksāmens.
Vislabāk gan sazināties ar kādu autoskolu un visus neskaidros jautājumus nekļūdīgi varēs noskaidrot.
nokārto D un tad uz CE kad nokārtosi tad tiesībās automātiski visam klāt pieliek E burtiņu, stāstu no personīgās pieredzes jo tā bij man ===> non_grata DE ir vajadzīga ja grib stūrēt salikto autobusu. Nu tas ir tas ar ermoņiku pa vidu. Ar pliku D tur klātu nelaiž.
Savā laikā liku C un pēc tam E, iedeva arī pie B kategorijas automātiski.
··· Vadītāja apliecība: Par D un E kategoriju lasīt visu diskusiju (10 atbildes) –»
Tiesību kārtošanas noteikumi (8)
sveiki. ja paspej lidz 1 novembrim pieteikties autoskolā, vai vēl bus viss pec vecajiem noteikumiem un jamacas 3 meneshi vai pec jaunajiem ?
A kas vainas jaunajiem noteikumiem? Principā noderīgi :) Atkarīgs no autoskolas, bet likums pieļauj mācīties pa vecam, tiesa eksis csdd nemainīsies no izmantotās apmācības kārtības, tāpēc izlidot eksī būs lielākas cerības. Mana meita mācījās pusgadu,izsvieda milzu naudu,tikko ar pirmo reizi nolika tiesības,ātrāk instruktors neatļāva kārtot,vai arī vienkārši gribēja pumpēt naudiņu. Varbūt kāds var norādīt kādu vietni vai kur var ar jaunajiem noteikumiem iepazīties? Vai ir arī kas zināms par tarifu izmaiņām? Dzirdēju, ka pēc 1. datuma viss braukšanas tiesību ieguves process būšot daudz dārgāks. Par komentāru 07:28.

Autovadīšanas instruktoriem ir katram savs reitings, kurš atkarīgs no tā, cik veiksmīgi kursants nokārto braukšanas eksāmenu 1.reizē. Jo augstāks instruktora reitings, jo lielāks pieprasījums pēc šā instruktora no kursantu puses. Savukārt, ja reitings tuvojas kritiskajai robežai, instruktors var zaudēt pat licenci, tāpēc satraukties par to, ka tiek bezjēdzīgi pumpēta nauda, ir veltīgi, instruktoriem darba pietiek. Drīzāk vajadzētu satraukties par meitas spējām vadīt auto vispār, ja jau tik lēni tas viss gāja. Ne katram lemts vadīt auto. Bet, ja nu eksāmens nokārtots, tad viss varbūt arī OK.

Procesu var palētināt, ja autovadīšanas prasmi apgūt palīdz kāds no radiem vai draugiem. Es, piemēram, savam bērnam pati mācīju vadīt, un viņam pilnībā pietika ar obligātajām pie instruktora braucamajām stundām, lai veiksmīgi nokārtotu braukšanas eksāmenu 1.reizē.
··· Vadītāja apliecība: Tiesību kārtošanas noteikumi lasīt visu diskusiju (8 atbildes) –»
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu