mainīt motoreļļu vai nē?

lieta tāda - nobeidzās lambda zonde, bezjēgā gāž motorā degvielu. ja es pareizi saprotu tad benzīns ir tiktāl atšķaidijis eļļu, ka tā palikusi par "kompotu" un datčiks brēc. jautājums - vai pēc zondes nomaiņas eļļa arī jāmaina, vai benzīns pats iztvaikos?

JurisK (2013-04-08 12:53)      Kaut kas diezgan neticams! Bet, ja ir taa, kaa saki, tad eljlja un filtrs noteikti jaamaina!

JurisK (2013-04-08 12:56)      Ak jaa, aizmirsu - vienkaarsha paarbaude, vai eljljaa ir degviela - uzpilini pilienu eljljas uz, teiksim miikstaa papiira dvielja, vai pabieza tualetes papiira, vai kaa liidziiga, pagaidi minuutes 10. Ja ap tumsho eljljas plankumu izveidojaas gaishaaka josla - eljljaa ir degviela.

dzelzsduure (2013-04-08 13:47)      Ja datčiks, brēc tātad nav spiediena, tātad neeļo, tātad fiksi vien motoram būs nāvīte. Plus benzīns ideāli noskalo eļļu no darba virsmām. Verdikts. Mainīt eļļu obligāti un filtru protams arī.

dzelzsduure (2013-04-08 14:01)      Labāk tā nekā mainīt motoru.....

typhoo (2013-04-08 15:24)      Da tur viss ir jaamaina... ja gaazhaas degviela taa, ka ir saskjiadiijusies ellja, tad tas auto fiziski nav speejiigs kusteeties. Vai arii gredzenu vairaak nav.
Ja degvielaa ir par maz gaisa tad maisiijums nav speejiigs uzliesmot, un auto nebrauc.
Neesmu dzirdeejis par situaaciju, kad lambda nobirst un tadejaadi elljaa nokljuust degviela taados daudzumos lai tas ietekmeetu taas spiedienu.

av2 (2013-04-09 05:14)      tam motoram ir kautkas cits cuupa.( degvielas iesmidzinaataji ? ) Neviens motora ECM nelies tuikdaudz degvielu iekassaa tur, ka viss jau pludo.

Theo (2013-04-09 07:18)      Ja patiešām ir eļļā ir degviela maini nost eļļu ar visu filtru!!!
Man vienreiz gadījās kad noplīsa lambda un gaisa masas mēreklis vienlaicīgi... bija interesanti :)
Ja gribi uzzināt eļļas stāvokli un motora diluma produktu klātbūtni eļļā var veikt eļļas analīzi. Parasti ja ir degviela eļļā tad viskozitātes un viskozitātes indeksa izmaiņas aparatūra nespēj noteikt, pārējo nosaka tāpat kā parasti.

JurisK (2013-04-09 07:52)      Nu kursh tad stieps eljlju uz analiizi no personiigaa autinja, pie tam tas sameeraa daargs prieks! Peec eljljas traipa uz siikporaina papiira(papiira dvielis, tualetes papiirs, bija kaadreiz dzeeshlapas burtniicaas, var noteikt gandriiz visu. Par degvielu jau teicu. Labai eljljai no motora, kura veel der ilgi un dikti, traipam jaabuut vienmeeriigi izpluudusham, bez kaadaam joslaam un kraasu mainjaam. Ja viduu tumshs plekjis, varbuut vairaaki koncentriski aplji - eljlja piesaarnjota. Dzineeja nodiluma produktiem - siikaam skaidinjaam, kaa zvaigzniiteem, iebraukta motora eljljaa praktiski nevajadzeetu buut. Ja vecaakai mashiinai saak paraadiities - gaidi lielus remonta izdevumus. Arii viskozitaati var noteikt, gan sameeraa aptuveni un nedaudz sarezhgjiitaak, tur vajaga sliipu deeliiti un divus eljljas paraugus - svaigo un no motora, saliidzinot teceeshanas aatrumu, nosaka viskozitaati. Ir taas eljljas iipashiibu noteikshanas metodes bez labaratorijas ieteiktas vairaaku dzineeju izgatavotaaju instrukcijaas, par autinju dzineejiem gan taadas neesmu redzeejis, bet starpiiba jau maza:)

Theo (2013-04-09 16:26)      Par aptiekās nopērkamā filtrpapīra testa metodi varu teikt ka jā, tā ir lētākā... ja saprot ko redz, tik tā eļļa uz papīra ir jānotur kādas 2 dienas lai eļļa izžūst.
Es gan teiktu ka eļļas tests kurā ir redzams eļļas sastāva infrasarkanais spektrs; degvielas, kvēpu, visādas nejaucības un dzesēšanas šķidrumu piejaukuma sastāvs; nodiluma metālu sastāvs (tās daļiņas ir stipri sīkas lai aci tās meklētu); eļļas piedevu sastāvs un eļļas nolietojuma pakāpe ir stipri lētāka un vienkāršāka metode nekā dzinēja izjaukšana un visu kustīgo detaļu mērīšana ar tālāku mērījumu salīdzināšanu jaunām detaļām. Protams, šādi testi nav par velti un nenotiek Latvijā, tam ir domāta laboratorija Vecajā Eiropā kura ir neatkarīga no eļļu ražotājiem un maksā tik cik apmēram labas eļļas nomaiņa pagājušās desmitgades beigās ražotai automašīnai.

Theo (2013-04-09 20:15)      Noteikti maini eļļu!!! No eļļiniekiem ir dzirdēts ka pat esot 2-3 % degvielas piejaukumam eļļa jāmaina nost un jāmeklē vaina kāpēc tur nonāk degviela. Ja līmenis ir mainījies par 2 cm tad tur kā minimums ir 15% degvielas piejaukums.
Ieteikums: Braucot ar gāzi ieteiktu izvēlēties eļļas , kurās ir sintētiskās bāzes eļļa vai arī veikt biežāku eļļas maiņu jo dzinējos kuri tiek darbināti ar gāzi ir lielāka darba temperatūra un eļļas ātrāk zaudē savas īpašības. Sintētiskajām bāzes eļļām termonoturība ir augstāka.
Diemžēl mūsu tirgū par sintētisko eļļu var nosaukt jebkuru eļļu kura nav minerālā!!! Skati eļlu ražotāju (arī starptautisko) mājas lapas Vācijā jeb .de ja tur eļļa ir nosaukta par vollsyntetische tad tajā ir vismaz 50% PAO (polialfaolefīni) kas arī patiesībā ir sintētiskā eļļas bāze... Vācījā skatīt jo tur ir visniknākie patērētāju tiesību likumi kuros nevar katru hidrokrekinga bāzes (būtībā pussintētiku) eļļu nosaukt par sintētisko.
Veiksmi uz ceļiem.

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu