Bimetāliskie drošinātāji auto

80desmitajos gados bija GAZ-53 auto. Tajā bija lielisks izgudrojums, bimetāliskie drošinātāji. Pārslodzē tie atslēdzās un ar veiklu pirkstu kustību ieslēdzās, atjaunojot darbību.
Nevienā, mūslaiku auto, traktor tehnikā tādi vai līdzīgi nav manīti! Visi turas pie kūstošajiem, vienreizējamiem, reizēm stiepli uztītajiem drošinātājiem... Vai atīstība apstājusies 80tajos?

tracer      Vienreizeeji ir taapeec izdomaati.ka cilveeki ar gaz 53 ir vienkaarshi debili..taa vietaa lai atrastu vainu vados un nesistu aaraa droshinaataajus..vinsh brauks kameer pats yzies gaisaa.un auto nodegs.... 2022-12-29 14:39

janisb      Tāpēc ka tas iekš auto bija vienīgais, un pieskatīja tādas nenozīmīgas ķēdes kā pagriezienu rādītāji un un priboru panelis... 2022-12-29 17:05

janisb      Ak jā, un ja cīši gribas automātisko drošinātāju tad vari ugradēties ar ķīniešu ražojumiem
https://www.aliexpress.com/item/32952126679.html
2022-12-29 17:19

lielpupe      jajebu... 2022-12-29 19:45

av2      Nu taa gluzzi nav. Lielajiem busiem ssur tur ir izmantoti taadi drossinaataaji, kurus , ja izsit, vari nospiest atpakall.Godiigi sakot, diezgan daudz ir taadi izmantoti.
Tiem krievu 53 vieniigi tie drossinaataaji, cik atceros, kad atdzisa no paarslodzes, passii iesleedzzas atpakaal.
2022-12-29 23:01

lielpupe      kungi, nu, ja buutu kaut minimaala sajeega teemaa, juus zinaatu, ka musdienaas pamataa izejas izmanto IPS [Intelligent Power Switch], kas kontrolee izejas straavu, vajadzibas gadiijumaa izeja aiziet protect mode. Visu pateeretaaju Uavg tiek vadiits, izmantojot PWM [piem., spuldzes, utml.], nekaada ´´paarslodze´´ [paarspreigums] nav iespeejama. ´´releju´´ [klasiskaa izpratnee] skaits ir minimaals [es te par pusliidz moderniem auto runaaju]. Paarslodzes/fault conditions tiek piefikseeti, ierakstiti konkreetaa bloka EEPROM atminjaas, pa LIN/CAN datu kopneem info tiek nolasiits dCAN kopnee diagnositkas veikshanai. Nav NEKAADAS nepiecieshamiibas peec kaut kaadiem ´´bimetaliskajiem´´ droshinaataajiem. Droshinaataajs tiek izsists globaala bojaajuma gadiijumaa [kad ir nofeilojushas visas citas metodes/risinaajumi] un vispirms jaaveic remonts. Tikai pilniigs dolbajobs, ne elektrijis, maina droshinaataaju taa izsishanas gadiijumaa bez probleemas ceelonja noveershanas. 2022-12-30 00:56

Reds      Nu bļaaaa... "Droshinaataajs tiek izsists globaala bojaajuma gadiijumaa"- nu tais jaunajās neplīstošajās mašīnās tādas tehnoloģijas saliktas ne, nez kādu funkciju drošinātāji pildīja 80tajos? 2022-12-30 21:25

Reds      Mūsdienās izmanto tos mazos sūdiņus jo viņi maksā santīmu gabalā, pasūtot vairumā gan jau ka santīmu par kasti. Un sit viņus ārā tik reti, kā redzam pat bembju miskastēm, ka tur nav nekāda jēga kaut ko gudrāku likt iekšā. 2022-12-30 21:27

Sigvarts60      lielpupe šeit paskaidroja, kas modernajās mašīnās vienkārša bimetāliska drošinātāja tiek ievietots - vesela elektroniska sistēma.
Vai tā tur ir vajadzīga? Nē, Nav! Tā tur ir ielikta ne jau tāpēc, ka tā ir vajadzīga, bet tāpēc, ka to tur VAR ielikt. No visa modernā aprīkojuma, kas jaunajās mašīnās ir sabāzts, mēs izmantojam un ir vajadzīgs labi ja 10% (maksājam par visiem 100). Tas apmēram tas pats, ja guļamistabas vai vannas istabas spoguļu vietā mums būtu videokamera ar monitoru. Kāpēc gan izmantot tik arhaisku sadzīves ierīci kā spogulis, ja ir modernāki risinājumi. Vēl to var pieslēgt i-netam, un viņš dos padomus, kā skūt bārdu, vai uzlikt meikapu ... :))
2022-12-30 21:45

tracer      Gribu bimetaalisku droshinaatasju cinciitim!!!kaa shis miiksts taa nospuezhu un atkal varu art veleenas:D 2022-12-30 21:47

lielpupe      sigvart, nu, ja lugshu tev uzskaitiit, ko tu neizmanto, diez vai es konstruktiivu atbildi dzirdeeshu. Ja ir, luudzu, uzskaiti. Par tiem 10% - nee, nu, varbuut, ir cilveeki, kas grib braukt ´´pa leeto´´, bet tiem nevajag BMW. Ja tu gribi kvalitaati, nekas lieks tur nav salikts. Kaapeec liek shaadu sarezgjiitu sisteemu? Tikai viens piemeers. Spludziiti vadot ar releju, ir virkne probleemu. Relejs - mehaaniska iekaarta, bojaajas/nolietojas. Spludze, ja to iemauc uzreiz, relatiivi aatri iet bojaa [10+ kaarsha paarslodze iesleegshanas briidii]. Elektroniski vadot - nav ciklu skaita probleemu. Spuldziiti iesleedz paleenaam. Kontrolee, vai taa nav izdegusi [paraada displejaa]. Paarbauda, vai nav paarslodze [kaads iemaucis paaraak jaudiigu spuldzi, kas var sakauseet reflektoru vai vadus], vai daljeejs iisais - biistamaakais ugunsgreeka ceelonis. Iisavienojuma gadijumaa - nemeegjina darbinaat shaadu kjeedi. Rezultaataa - max iespeejamaa droshiiba. Mainoties mashiinas borta spanim, nodroshina nemainiigi stabilu un vienmeeriigu lampinjas spiideeshanu. Auto starta briidii, kad nepiecieshama max jauda starterim, lampinju atsleedz. Ja bojaats konkreetais gabariit lukturis, puskveelee iesleedz pagriezina lampinju, lai tumsaa buutu redzami auto gabariiti. U.t.t., utjpr. Vai kas no shii nav vajadziigs? Es teikshu - VISS ir vajadziigs. Zhika brauceejs teiks - NEKAS no shii nav vajadziigs. Neviens neviensm NELIEK maksaat par ´´bezjeedziigi´´ daargo BMW. Brauc ar zhiku. Kur probleema? 2022-12-30 21:57

janisb      Pēdējo 10 gadu laikā vienīgie drošinātāji, kas bija jāmaina, bija piepīpētājiem, gadās par daudz patērētāju saspraust, tur principā varētu būt automāts, bet ja autiņš vecāks par 2000 tad iespējams arī noder automāti, tiem elektroniskās vadības ir minimāli... 2022-12-31 14:12

av2      Praktiksi modernos autinnos neko vairs neizdariisi bez laptopa. Vai tas ir eerti cilveekim, nee! Vai tas ir tiessaam vajadziigs , nee. Vai tiessaam visas elementaaraas lietas autinna jaavada ar data cables, un chipsiem? Nee ! Un veelreiz nee.Zinat cik to chipssu modullu ecu ir autinnos , vakar programmeeju tiessi lai....lai iesleegtos lukturis priekssaa. Taa vietaa lai tas buutu plug and play , ir laptopa cietaajaa man 400Gb data ar softiem ....lai, ibj , "iesleegtos lukturis". Pamullkki. . Tas ja kaadam sskkiet normali, man nav ko teikt vairaak. Pameegginiet pabraukt , esmu braucis, ar Teslu, kur ir iets veel solis taalaak, visas fichas , pat visas elemntaaraas auto funkciju pogas ir sabaastas bakstaamaja ekraanaa.Pamegginiet to bakstiit braucot uz 150 ...good luck with that . Taapeec skaidri zinu, ka ja tas buus elektro autinnss, taa noteikti nebuus ssodien tesla. Nu ja vinnai varbuut ieklausiisies cilveekos, un nolaidiisies uz zemes.
Tehnikai, ibj, jebkurai ir jaakalpo cilveekam, nevis otraadi. Ssodien tas viss saak izskatiities, ka mees kalpojam tehnikai, un taas glluukiem. Ja kaads man te grib teikt, ka muusdienu tehnikai pateicoties datorizaacijai, ir mazaak problemu, ej ieskrienies ar pieri sienaa, varbuut saaksi ko tiessam saprast, kaa ir reaalajaa dziivee, nevis pie....oHo pie keyborda.
2023-01-01 06:26

tracer      Tieshi taa..shii elektrikaacija ir izdeviiga ne jau auto lietotaajam.tagad bez spec servisa parasts elektrikis neko nevar izdariit..un taapeec servisaa par katru elektriska gljuka noveershanu prasa 3 ciparu skaitli...arij autorizeetie servisi pelna..pelna visi uznemot auto pirceeju..ironiski..krievijaa tagad razzos zigulus peec vecaam tehnologijaam..jo nav detalju vinjiem moderno...komforts braukshanaa cietiis mazliet..bet toties remonti leeti....kapitaalismaa viss kas tiek razots pirmkaart ir pelnjas noluukos..taapeec arii razo sarezgiiti...bet kameer cilveekam patiks visaadi sleedziishi .visaadi strunti.tikmeer maksaasiet..nebriiniishis ja driuz saaks razot auto.kursh veiks minetu brauciena laikaa 2023-01-01 06:46

lielpupe      av2 un tracer - kungi, nu brauciet ar zhiguljiem. kur probleema? Par teemu - vai tas viss ir vajadzigs? Diemzheel, ir. Par to pashu lukturi runaajot. Ja auto ir 4 dazhaadu lukturu tipi [piem., halogeens; ksenons; adaptiivais ksenons; biksenons] = BMW taa ir. Jo to prasa lietotaaji. Vieniem vajag leetaako iespeejamo lukturi. Citiem - krutaako [lasi - ar labaako izgaismoshanu, bet - daargaaku attieciigi]. Vai: LED, adaptiivie LED; laazera. 3 tipu. Tad paraadaas teema: ´´pareizaa´´ puse un UK ´´nepareizaa´´. Katrs lukturis vadaas atseviskji [adaptiivie un lazeri - grozaas, atkariibaa no aatruma, stuures lenkja, objektiem priekshaa]. Sho atkal prasa lietotaaji - vinjiem vajag redzeet celja nomales, vinjiem slinkums sleegaat tuvaas/taalaas gaismas. Tad - dazhaadu valstu standarti. Nu, piem., USA ar savu puskveelee taalo gaismu. Ar dazhaadam stavgaismas prasiibaam. Ar dazhaadiem dienas gaitas lukturu standartiem. Ar prasiibaam, ko drikst/ko nee, ja kaada no spuldziiteem ir izdegusi. Sheit sanaak SIMTI kombinaaciju/variantu. Attieciigi, shiis kombinaacijas ir jaapasaka gaismu vadiibas blokam. Tieshi tik vienkaarshi. Kaa to izdariit? Ar perfokarti? Ar ´´droshinaataajiem´´? Diez vai. Aciimredzot - ar datoru ´´kodejam´´ chipsetos. Naakoshaa teema - par kalposhanu. A kam tad, ja ne kalposhanai, paredzeetas visas taas pashdiagnostikas fiichas? Taatad, nevis ´´man te kaut kad kaut kas nestraadaaja´´, bet sisteema pati [cik speej] piefiksee, kad/kas nav nostraadaajis. Juusu/lietotaaju eertiibai! Sisteema pati piedaavaa testa blokus, diagnostikas blokus. Remonta eertiibai. Kaa piefikseet? Drukaat uz A4 lapas? Nu, nee, Chipsetos. Te nav ko suukstiities, ka tehnika ir sarezgjita. Te ir varianti - pirmais: iet laikam liidzi. Pienjemu, nav juusu variants. Braukt ar vecu un vienkaarshu tehniku. Kaapeec ne? Kur probleem 2023-01-01 10:43

av2      Dazziem te laikam nav nekaada sajeega par reaalo dziivi, tas jau nu ir fakts.Personiigi man nav probleema saremonteet pat visarezzggiitako elektroniku,tas ir mans darbs, un hobijs reizee , bet taadu cilveeku , kaa es, nav...reaalaja dziivee taadu vienkaarssi nav.Nesen mekleejam , jo lloti liels paliek darba apjoms, nullle, nav neviena . . Kapeec diileris par diagnostiku prasa 3 ciparu samakssu, ne jau taapeec, ka vinnam ir baigi jaanostraadajas, ibj, parraavies piesleedzot datoru??? Aaksti. Tas ko bmw dealeris izdara par 350, reaali izmaksaa man 15 minuutes laika, tas ir 25$. Ir starpiiba? Taa ir cilveeku legaala apzagssana gaissaa dienas laikaa , jo nav jau kuir likties tam cilveekam.
Diagnostikai tiiri vispaar ir jaabuut free, un tad cilveeks maksaa par darbu, un detaallu. Tas buutu normaali, un bizness aizietu. Ssobriid cilveeki saak vienkaarssi izvairiities no daudzaam autinnu markaam , kas ir klluvussas nevajadziigi sarezzggiitas. Taa luuk ir reaalajaa dziivee, iisteniibaa.
Laimiigu Jauno gadinnu te visiem :)
2023-01-01 19:03

lielpupe      visu cienju par vaardu ´´laikam´´. Tad nu oponeeshu. Es, piem., veicu TIKAI diagnostiku. Un njemu par to naudu. Remontee citi. Da kaut lietotaji pashi. Diagnostika ir svariigaakaa sadalja visaa, citaadi var tupa mainiit visu peec kaartas. Tas, logjski, nemaina ideju, ka diilera cipari daudziem skjiet daargi. No otras puses - tu zini diilerim uzstadiitaas prasiibas? Es zinu. Un, ja taas ieveero [lai dabuutu to servisa centra diilershipu] letaak nesanaak. Pat tie 50+ EUR/h iet miinusos. Jo - apriikojums izmaksaa ap 5K. Reekjinam amortizaciju. Razhotaajs prasa pikji par katru piesleegshanos serverim, online sesiju. Reekjinam smalko ofisku, sekretaari, telpas, apkuri, kafijas automaatu, rem zonu, apkopeeju, algu pasham dzekam, visus nodokljus, utjpr. Kaapeec taa? Nu, taapeec, ka no otras puses - cilveekiem ir augstas prasiibas [it ipashi, kas attiecas uz jaunu auto serviceeshanu]. Attieciigi - ja auto ir jauns/garantijas, vedam pie diilera. Vecaaks? Ir opcijas. Kaa taa - nav, kur likties? Jaa, ar servisiem ir zinaamas probleemas, bet nevajag jau ziimeet tragjeediju. Es, savukaart, apgalvoshu - pashi ´´diagnosti´´ masveidaa ir savaa liimenii, nemaacaas, neaug, neintereseejas [ibo, esot tak pikjis jaapelna, a, ja nav jaapelna - kaa tracer - jaapielej muulis uz Daugavas]. Cilveku pashu veelmes peec modernaa veido tos sarezgjiitos auto. Ne jau mistiskie razhotaaji visus lauzh :D Atskjiram sekas no ceelonjiem.. 2023-01-01 19:28

LaskovijMerzavec      Aprikojums 5K - tas ja strada 8h nedelja- tas ir 2,5 gadā atperkas, pat pie 1eur/h.

Neviss cilvekiem augstas prasibas- bet teiksim kā ir - ja arpus autorizeta dilera, tad būs kibele ar garantijām, ka beidzas garantija, tad ari ved citos servisos!

A stāsti. kā autorizeti servisi apjaj klientus ir kaudzēm.
2023-01-01 20:03

tracer      Autorizeetos servisos paarsvaraa valsts iestaazhu auto remonteejas.arii visaadu kurjerdienestu auto.kuri jauni.ar garantiju..pats esmu bijis reizi muuzhaa renault centraa yz diagnostiku..cena 50 eiro..nu tas veel ok..bet kad notesteeja tad pateica neko.viss itkaa ok..bet ar aci var redzeet pat ka auto motors tukshgaitaa vibree pastiprinaati..iedeva izdrukas pat..un tad saakaas..varbuut lamda zonde..varbut kompis un kas tik veel nee..neko vinji konkreeti nepateica..un defektu atklaaja pilniigi nejaushi.peec tam gaazes servisaa.kad nomainija sprauslas.vibraacija pazuda..jo izraadaas gaazes kompis ar auto kompi sajugti kopaa...un taapeec uz benziina ar vibree..un veel tagad deg paneli chek engine...jo sprauslas nav origiginaalaas..un citi parametri mazliet.kuri neietekmee ne degvielas pateerinju ne motora darbiibu...naudas kaaseeji tie autorizeetie...un nestraadaa tur baigie speci.. 2023-01-01 20:37

lielpupe      tracer - taa probleema buus muuzhiigi. Jo tev ir 2 komplekti ar atskjiriigaam sprauslaam. jaa, man arii ir pieredze ar diilercentru ne-liimeni, bet, ja to resursu maak izmantot, tad garantijas laikaa noder. av2: nu, te man jaasaka - tev nav ponjas par to, kaa viss notiek. Strunts par to diag kompi. Razhotaajs prasa konkreetu pikji par katru online stundu. Online stunda vajadziiga dajebkam, pat servisa veestures upgrde. Nerunaajot par softa atjaunoshanu, paliidziibas sesijaam, u.t.t. Otra teema - tev taadus riikus prsa desmitiem [gaismu reguleeshanai, adaptiivajam kruiizam, utjpr]. Investiicijas, lai atveertu taadu autorizeeto servisa centru - milos. Bez paarspiileeshanas. Nu, tad parekjini, kas tev te atmaksaasies un cik aatri. Jaa, ja garantijas auto veiksi iejaukshanos, ko neparedz razhotaajs, buus garantijas atsaukums. Bet, kaapec to dariit, ja ir garantija? 2023-01-01 21:46

LaskovijMerzavec      Nu par to ari viss stasts, ka autorizetie servisi ir tupa pikja nokāšana garantijas laikā.

tipa, kā inkjet, printeris lēts, bet kārtrigi visu ar uzviju atpelna
2023-01-01 21:59

Ljekainiitis      Dažu labu te laikam uz zirdziņa pārsēdināt derētu ... 2023-01-02 13:49

008      Man personīgi interesē "diagnostika" definīcija. Daudz prāta nevajag, lai pieliktu pie auto "smadzenēm" vadu un paskatītos, vai ir kādas kļūdas. Vēl mazāk prāta vajag, lai nospiestu pogu "clear fault codes".

Kā jau te tika minēts, "diagnostika" ir atbilde pilnīgu problēmas atrisinājumu. Skaidra atbilde kura detaļa ir jāmaina vai kas jādara , lai novēstu problēmu.

Esmu gatavs maksāt par diagnostiku (zināšanām) arī trīscipara skaitli, ja konkrēti pasaka "sāpes" cēloni.

Neesmu gatavs maksāt pat 5 EUR par datora izdruku, un atbildi: "datorā kļūdu nav".

Un ar šo grēko visi, gan autorizētie servisi, gan "Vasjas".


Lielpupe! kā skaties uz to, ka BMW plāno mēneša maksu par krēslu apsildi? ;)
2023-01-02 22:56

lielpupe      008 - tieshi taa. Mani kljuudas, to kodi neinteresee vispaar. Kljudu atribuuti [freeze/frame - conditions, pie kuriem katra ierakstiita] - tiiri kontrolei/apstiprinaajumam; shie dati sastaada 0.1% no visa info, ar ko straadaaju. 99% sastaada live data. Taatad - parametri reaalajaa laikaa. Vai taa ir tuksgaita, vai problemaatiskais braukshanas rezhiims - naakoshaa teema. PIem., dzineeja teemaa jaaveertee kaadi 100..200 parametri un to izmainjas. Ir gadiijumi, kad jaaveic testa bloki. Ir gadiijumi, kad jaanjem talkaa multimeri, osciloskopi. Jaa, uzreiz piebildiishu - diilera diagnostika paredz kljudu nolasishanu. Tikai tad, ja ir kaada kljuda, tad shiis probleemas ´´virzienaa´´ veic testa bloku. Rekomendaacija - vnk tupa nedzeest kljuudas, it iipashi - pirms diilera apmekleejuma [ja grib probleeu atrast]. Ir pat niansiites - ir gadiijumi, ka/kad atseviskji testa bloki/parametri ir pieejami tikai tad, ja DME/DDE atminjaa ir konkretaa kljuuda. Tad - reizeem naakas kljudu izprovoceet.
Par benkjiem - tas info nav iisti pareizs. Ir opcijas - tu vari to benkju apsildi u.c. lietas nopirkt permanenti. Piem., benkju apsilde maksaa +200 EUR. Nopeerc un ir. BET. Ja neesi paarliecinaats, vai vajag, vai - ja uzskati, ka leetaak buus ´´aboneet´´, vari aboneet. Nu, piem., ja zini, ka ar auto brauksi 3 gadus [operativaa liizinga laiks] un sedekljus vajag sildiit 2 meeneshus gadaa - varbuut sanaak leetaak. Tb., neviens neprasiis aboneeshanu obligaati - vari ari permanenti nopirkt!
2023-01-03 00:00

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: [email protected] | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Twitter Draugiem Facebook uz e-pastu
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu