Ekonomiska braukšana ar auto
Ir doma, ka vajadzētu pamācīties, kā ekonomiski braukt ar auto. Vai vismaz uzdot savus muļķīgos jautājumus kādam spečukam. Kur tādu ņemt?Maverick 1 Neko īpašu tev tur nepateiks. Doma viena - mazāk gāzē, mazāk bremzē ! Izvairies no asiem manevriem, nekaucini riepas pie luksofora un neatstāj ilgi auto darbojamies tukšgaitā (kaut gan ziemā - labāk tomēr mazliet uzsildīt, nekā uzreiz braukt - tas atkal labāk motoram)
jupe īsāk sakot tā -ekanomiska braukšana tā cilveku valodā nozīmē kad tu brauc laideni ,iekkļaujies braukšanas plūsmā,bet ieteiktu nesākt kautkaus ekanomijas testus ziemas laika apstākļos
IipashaSieviete 1 Tavas nosauktās lietas ir elementārs! galu galā braucu jau 25 gadus...Mani interesē kā to ietekmē pārslēgšana augstākā ātrumā, izņemšana no ātruma pirms luksofora, bremzēšana ar ātrumu utt. ko tērē startēšana?
draboss Iemetot googlē "ekonomiska braukšana" un info būs
morpheus
Jautājums cik jauna mašīna, jaunākām ar elektronisku iešprici vajag ripināt ar ieslēgtu pārnesumu - tad degvielas padeve tiek atslēgta pavisam, ja ieslēdz neitrālajā, tad degviela tiek smidzināta tukšgaitas režīmā.
Uzsākam kā parasti braukt, pārslēdzamies uz augstāku pārnesumu, kad varam, jāzina pie kādiem apgriezieniem velk un pie kādiem sāk sprauslot - par zemu vēl priekš nākamā ātruma.
Pēc iespējas nebremzējam, ripinamies, lai pēc tam mazāk jāgāzē uzsākot braukt, ideāli, ja sanāk noripināt un gaitā uzsākt atkal, bet pilsētā jau tā nepabrauksi, kaitināsi aiz sevis braucošos..
Starts tērē degvielu, bet ja jāstāv ilgāk par 5 minūtēm, tad ir jēga izslēgt, bet tas vasarā, ziemā varbūt lai labāk purpina, jo pie auksta dzinēja tiek smidzināts vairāk degvielas..
Nu kaut kā tā apmēram..
Edg Tieši arī tā ir, ekonomiska braukša ir dažu elementāru lietu ievērošana un nekas vairāk. Ja netici, tad pameklē autoskolās nevis šeit. Šķiet ka DBS ir tādi kursi, un tu atklāsi ka tas viss ir elementāri. Problēma ir galvās un nevis kautkur citur. Ir jādomā līdzi. Vislabāk ja autiņam ir borta kompios, tad to ieslēgt uz momentālā patēriņa rādīšanu un tad vari pati izdarīt secinājumus tālāk.
morpheus
Ideja jau vienkārša, jo zemāki apgriezieni, jo mazāk darba ciklu notiek sekundes laikā, mazāk tiek smidzināta degviela cilindros... Tur jau ir lielāka un jaudīgāka motora priekšrocība, ka viņš var normāli darboties un jaudas pietiek un ir vilkme pie 1000-2000 rpm, kas taupa degvielu un jau var slēgt nākamo ātrumu, tikmēr mazs motors, kas it kā ir ekonomiskāks nevelk un jāgriež uz lielākiem apgriezieniem, kas tērē degvielu.. Tur kaut kur pa vidu ir optimāls variants starp kaut kādu 1,2 - 1,4 motoru un 3,0 motoru.. Daudzi parametri jāņem vērā, svars utt..
Bet principā es labāk ņemu kaut kādu 2.0 motoru nekā 1.6, jo jauda pirmajam būs ar lielāku rezervi un tērēs abi apmēram līdzīgi ņemot vērā iepriekš minēto.
Maverick
Savā laikā salīdzinājam degvielas patēriņu divām līdzīgām mašīnām - BMW 735 un BMW750. Masas - gandrīz vienādas. Rezultātā degvielas patēriņš atšķīrās par 2 litriem.
Morāle - ne jau motora tilpums nosaka degvielas patēriņu, bet gan "galva" - t.b. - braukšanas stils. Ar to pašu 750to varēja braukt tā, ka iztiek ar 9,5 litriem un varēja braukt tā, ka patērē visus 20.
Egils22 galvenā pamatdoma- pēc iespējas nemainīgs braukšanas ātrums. lai to sasniegtu jālūkojas tālu uz priekšu un jāievēro pietiekama distance. ja kādus 100-200m priekšā luksoforā iedegas sarkanais, tad var mierīgi izņemt no roba un ripināties, ļoti iespējams, ka tad, kad degsies zaļais, tu būsi kādus 10-20m no krustojuma ar kādiem 20-30km/h, un šķērsosi krustojumu ātrāk, nekā tie, kas tev aizskrēja garām, kamēr ripinājies. tā pat izmantot ceļa reljefu savā labā, ja ir garš kalns uz leju, var arī ripot, tādejādi vismaz manam auto patēriņu rāda 1l/100 iepriekšējo 3,5 vietā, Piemēram braucot uz valmieras pusi pie gāzes krātuves var likt neitrālajā un nevienam netraucējot ripot kādus 1,5km uz abām pusēm sevišķi nezaudējot ātrumu. ja brauc pa šoseju uz 90 un zini, ka būs jānogriežas, var kādus 700-900m pirms nogriešanās atkal ripot. tad, kad atlaiž gāzi un neizņem no roba, tad itkā patēriņš ir 0, bet noripotais attālums apmēram 2x īsāks. ziemā tomēr labāk neripot, jo negaidītas sānslīdes gadījumā nepietiks laika iemest atpakaļ robā un izlabot situāciju. riepu spiediens arī regulāri jāčeko, sevišķi ziemā, kad te 0, te -20 līdz ar to attiecīgi spiediens uzreiz par 0,2-0,3 mazāks..
Torpedo Cik tad jaabuut ziemaa spiedienam riepaaas? Prieksai un pakalai atskiriigs?
Vucis
Bez visa iepriekš minētā turos pie principa: augstākais iespējamais pārnesums. Daudzi brīnās, bet es jau sasniedzot 50 km/h lieku 5.robā. Protams, baigais rāviens uz priekšu nebūs, bet ripo smuki.
Par to tukšgaitu nezinu kādēļ, bet daudzi neiesaka. Ziemā jo īpaši :P /tā bija ironija, ja kāds nesaprata/
avanti13
bremzēšana ar ātrumu (c)
Kaut kur izlasīju, ka ja grib , lai sajūgs pirms laika nenobirst, tad nevajadzētu ar ātrumu bremzēt. Vai tā ir taisnība?
Ekonomiska braukšana: lieku ātri augstākā pārnesumā, cenšos nevajadzīgas lietas auto līdzi nevadāt (lai atvieglotu svaru), cenšos novērtēt situāciju, lai nav jābremzē, bet ripinu uz luksaforu ....
BET, man braukt ir prieks (un prieks maksā naudu) un tāpēc, ja ir iespēja, tad spiežu gāzi grīdā! :D
Olivia_es ziemā štrunts par sajūgu, tad bremzēt ar ātrumu ir tieši ieteicams :)
kuks10 ekonomika 2 litri un aizmugurējais braucējs sarkanas kā vērsis..un ieekonomēji 2.ls...))) ta knauzeris esi....?! autiņam ,cik vajag rīt -tik arī rīs..labāk jau izmanto sabiedrisko autiņu un būs redzama ekonomika..?!)))
JurisK Dzinējs, degviela, riepas, piekare, virsbūve, svars, laika apstākļi, braucēja prasmes - tik daudz kas jāņem vērā! Var braukt ekonomiski, var braukt jautri, var braukt normāli. Piem. - manam autiņam pats ekonomiskākais režīms ir kaut kur starp 115-120km/st. Ātrs ieskrējiens un kruīzkontrole ekonomiskākajā(pēc rādītājiem) režīmā - tā, pēc manām domām, būtu ekonomiska braukšana. Ja nerēķina sodus!:) Jā, bremzēt , cik iespējams, ar motoru. Muļķības par sajūgu! Ripināšana neitrālajā neko daudz nedodot, kaut kur lasīju tos pētījumus. Pie tam ziemā tas ļoti bīstami, īpaši ar priekšpiedziņu.
JurisK Vēl - par braukšanu augstā pārnesumā ar mazu ātrumu +/-50km/st - to var atļauties tik tie, kuriem pieder autiņi ar samērā jaudīgu motoru, kura jaudas/apgriezienu attiecības līkne ir ar garu max jaudas posmu. Jo reti kurš motors sasniedz jaudu, tuvu maksimālajai, pie 1500-2000 apgr./min. Pārējajiem tāda braukšana būs tīša dzinēja bendēšana, pie tam ļoti neekonomiska. Bija man reiz tāds supervāģis - Mazda626 ar 2.5l, 6cilindru V-veida atmosfērisko motoru. Tieši motors tiem vāģiem ir super!
jollyroger izmēģināju tādu metodi: ātri ar 1,2,3 uzrauju līdz 60, tad lieku 5 un mierīgi ripinu tālāk. Pie 90 jau lieku 6. Rezultāts ir vidēji 6 litri/100 km. 1,9 dīzelis.
Bazhix
1
Vajag noķert fūri un braukt tās aizvējā.. Ja nevienas fūres pa ceļam nav, var mēģināt ķert satiksmes autobusus. Tiem gan ir nelaime - stājas pieturās :) Resp., mazāka gaisa pretestība, mazāks degvielas patēriņš :)
Vēl var arī visas šķirbas aizpūst ar makrofleksu, lai uzlabotu gaisa pretestību. Jāuzmanās, lai nepārkarsētu motoru. Degošas makrofleksa putas ir diezgan toksiskas :D
sleepnis
Kas jūs "gāzi grīdā" neskatījāties? Tur džeki ar lentu bagažnieka un motora pārsega spraugas aizlīmēja un spoguļus nolocīja, lai tikai apsteigtu viens otru :D
Vārdu sakot, starp "ekonomiskāk" un "nūģiskāk" pastāv tieša korelācija.
BTW vislielākā ekonomija iznāk pareizi izplānojot braucienu. Un tādējādi, piemēram 3 braucienu vietā sanāk 2.
av2
2
Pa tukssu cellu jau vari ekanomeet, bet pilseetaa tas ir....:(( Buusi veel viena, kas trauces vissiem paarejiem satiksmes daliibniekiem???? Taa teikt, es ieekanomeessu "395 gramus" za to, un man uzspllaut uz visiem paarejiem satiksmes daliibniekiem ???
Ja gribi taupiit degvielu, nopeerc ekanomisku autinnu . Diizeli, hibriidu, mazinnu lloti utt. Francci pat razzo kautkaadus mazauto, kas iet uz...saspiestu gaisu.( sakccaa bendziintankaa par paaris EU - pietiek 100 km ) Un te jau iepriekss teica, saplaano savus braucienu arii. Uz "bodi aiz stuura" vari ar kaajam aiziet utt.
Nekas nevar buut vairaak kaitinossi, kaa....nu "visas joslas aizbrauca, bet viens ripina" ciitiigi luurot ekanometraa :(
Cita lieta jua biuutu, ja vissi taa dariitu, es jau tikai par buutu:)
MaryClaire nevaru rimties - a man ir divlitru motors, ar kondišku un automātisko ātrumkārbu ... patērēju 10 kā minimums. un ar to lepojos, ka varu apmaksāt sev... nākamās atbildes
Atbildes 1 līdz 20 (kopā 33) | nākamās >> |