Kā panākt tādu pat nobraukumu l/100km ar sašķidrināto gāzi kā ar benzīnu?
Saprotu, nedaudz ne par iepazīšanos, precīzāk ieliku šo pašu jautājumu iauto, tur gan esmu cita persona:) Bet nebūtu slikti, tā kā paklausītos automehāniķu domas labprāt!
slaids (2014-10-09 06:43)
LPG -propāna-vai sašķidrināto gāzi ?
Ar LPG neko neizdarīsi , būs tie apm . 15 % plus kā ar benzīnu !
av2 (2014-10-09 06:49) nesanaaks.
Edg (2014-10-09 06:54) Nekādi tev tas nesanāks, fiziku neapmānīsi. Pēc būtības sāls slēpjas apstāklī kad viena litrā gāzes ir mazāk enerģijas nekā vienā litrā parastās degvielas. Tas ari nosaka dadzumu kas jāpatērē. Dīzeļmotoram ekonomēt vē palīdz ari lielāks lietderības koeficients. Tāpēc gāzei sacensties ar degvielu parasto ir pagrūti.
JurisK (2014-10-09 07:21)
Iespeejams, ka juus maldaties! Taatad - palielinam kompresijas pakaapi un uz priekshu! Gaazei ir augstaaks oktaanskaitlis kaa benziinam. LPG ( Liquefied Petroleum Gas ) is predominantly propane with iso-butane
and n-butane. It has one major advantage over CNG, the tanks do not have
to be high pressure, and the fuel is stored as a liquid. The fuel offers
most of the environmental benefits of CNG, including high octane - which
means higher compression, more efficient, engines can be used. Approximately
20-25% more fuel than gasoline is required, unless the engine is optimised
( CR 12:1 ) for LPG, in which case there is no decrease in power or any
significant increase in fuel consumption [4,5]. Normaalai sadegshanai cikla ietvaros nepiecieshama taa augstaakaa kompresijas pakaape. Ja kompresijas pakaape nepaaugstina, tad gaaze sadeg apm. taa pat kaa 76-tais benziins muusdienu dzineejaa - deg veel izpleshanaas faazes beigaas un caurpluudes saakumaa - liidz ar to arii augsts pateerinjsh.
edmunds (2014-10-09 08:07) ir veel iespeeja izveeleties motoru ar lielu tilpumu un maziem apgriezieniem, piemeeram MB500 vai BMW750. zinu vienu taadu BMW750 kurai gazes paterinjsh ir mazaaks nekaa benzina - ap 12l gaazes uz 100km (benzins ir ap 14-15/100km).
JurisK (2014-10-09 08:54) Ja samazina apgriezienus, tad fizika apmaanaas? Nekaa, tad tieshi arii sanaak, ka gaaze paguust sadegt laiciigi un tiek izmantota visa vinjas energjija. Ja tam bembim palielinaatu kompresiju, buutu veel mazaaks pateerinjsh, visdriizaak!
edmunds (2014-10-09 09:10)
es jau ari par to pashu ka liela tilpuma motoriem gries mopments ir pietikoss arii pie maziem apgriezieniem, un tad gaazes leenaakaa sadegsana nav skjeerslis, un sadegsanas vienmeeriiba un efektivitaate paarspeej benziina tvaiku un gaisa maisiijuma iipasiibas.
cits jautaajums vai 12l/100km ir pienjemams cipars taupiigam braucejam, savukaart BMW750 iipasnieki parasti netaupa, un par gaazi nedomaa :P
patiikams blakusefekts bija motora trosknja un vibraaciju samazinaajums mineetajam BMW750
usinjsh (2014-10-09 09:13)
Vai tad MB vai BMW ir lēnapgriezienu motori? Kaut gan ja tā padomā laikam pie kādiem 6200 apgriezieniem sūknis sāk slēgties nost:)) Neticu ka var izbraukt ar 12l gāzes. Ja nu vienīgais kompis var rādīt šādus mērījumus, reāli diez vai.
Par to kompresijas celšanu. Piekrītu, būs daudz ņiprāks, līdz ar to ekonomiskāks. Bet ko darīsi lai iesildītu motoru un ko kad gāze kādreiz beigsies un būs jābrauc uz benzīna. Protams ja dzinējam gāzu sadales vārpstas maina leņķi, vari mēģināt atrast speciālistu kas pārraksta programmu un uz benzīna pagriezīs nepareizi sadales velves. Tukšgaitā gan tā mašīna ne pārāk smuki strādās. Detonācijas devēji tik vēlu aizdedzi nepagriezīs lai nezvanītu. Atkal benzīnam jāpārveido programma. Gandrīz vai divi vadības bloki vajadzīgi, viens gāzei, otrs benzīnam. Mūs dienās ar tādām lietām neviens vairs negrib čakarēties. Tas vnk nav vajadzīgs.
Bet īstenībā es neticu ka palīdīsi zem benzīna patēriņu. Mēģini ko līdzīgu izdomāt kā VW, Audi FSI dzinējiem ar tiešo iesmidzināšanu izdomāt. Zināmu ekonomiju iegūsi. Un varbūt vēl stāvus bagāts kļūsi:)
usinjsh (2014-10-09 09:24) Tad jau labāk pamēģini paeksperimentēt labāk uz kādu dīzeli kam vēl ir forkamera. Ieliec sūces vadā droseli. Lai dīzelis strādā tikai tukšgaitā un ar droseles vadību sajaucot gāzi ar gaisu pievadi dzinējam (visvienkāršākā 1. paaudzes gāzes sistēma) Tai lietai vajadzētu strādāt. Par cik gāze lētāka par dīzeli vajadzētu zināmai ekonomijai būt.
JurisK (2014-10-09 09:25) Nu, ieksh iauto man nodeva ugunjus!:) Bet tad rodaas secinaajums, ka gaazi ir jeega likt tikai lieliem motoriem, ja neveelies iedziivoties nepatikshanaas, kuras notiks agraak vai veelaak. Jo sanaak apm. tas pats, kas liet 95-to motoram, kas paredzeets darbam ar 76-to. Vai smagi jaapaarbuuvee motors. Bet vai paarslogosies dzineeja detaljas, ja paaugstinaas kompresijas pakaapi, bet griezes momentu atsaas taadu pashu?
White`n`Naughty (2014-10-09 10:02)
Vai šis jautājums tiek uzdots no inženiera skatu punkta, respektīvi vai to vispār var izdarīt vai arī no ´´santīmmīlētāja´´ skatu punkta, kurš vēlas vēl vairāk ietaupīt uz degvielas rēķina?
Pirmajā gadījumā atbilde ir šeit jau dota, ņemot vērā gāzes mazāko energoietilpību, saglabājot tos pašus motora parametrus (jaudu, griezi) ir jāpatērē vairāk gāzes.
Otrajā gadījumā prasās necenzētu vārdu plūdums, kas rezultējas padomā braukt ar velosipēdu, ja nu tik tiešām tas maciņš ir tik plāns ka nevar atļauties neko.
Mavs (2014-10-09 10:12)
Man ir H2 ar V8 6.0 litru motoru.
GM "delikāti" specifikācijās nekur nenorāda, kāds ir benzīna patēriņš, bet reālais pie mana cikla (50% pilsēta / 50% šoseja) ir ap 25-30 litriem benzīna.
Braucot ar gāzi, sanāk tikpat litru gāzes. A izdevīgumu naudā - parēķiniet paši :)
lazdarr (2014-10-09 10:33) 1 Gaisa smirdināšana kā arī galvassāpes vien rādās- gāzes baloni pakaļā, ka maz neliksies sprāgstot, benzīni, oktāni, kompresijas, sveces un to vadi....Kaut kā daudz visa tā. Dīzelītis un uz priekšu...degvielas filtri da eļļas maiņa un esmu turpat kur citi ar lielajiem zupas strēbējiem motoriem. Ganz einfach.
JurisK (2014-10-09 10:40) Ij taa ij taa - bet protams lai ekonomeetu! Tik muljkjis teerees lielu naudu, ja var mazaak. Ar lieliem motoriem autinji, kuri paarvietojaas daudz-maz peec noteikumiem - tur viss skaidrs - dzineejs straadaa principaa pusslodzee. Tas angliski iekopeetais nav no pljaapu lapas - pietiekoshi, uzskatu, ticams resurss. Un tie apgalvo, ka tas ir praktiski izdaraams. Nu varbuut, tikai braucot peec noeteikumiem, ne ar pilnu jaudu. Maksimaalaa mehaaniskaa slodze dzineejam ir pie max griezes momenta, max siltumslodze pie maksimaalaas jaudas. Taatad es paartaisu dzineeju uz augstaaku kompresijas pakaapi, lai miileetu santiimu un visus tos labumus, ko man tas sniegs - bet vai saglabaajot to pashu griezes momentu, dzineejs paarslogosies?
kaspich (2014-10-09 13:23) lasu un vnk.. figeju.. kungi, juus kaa priekshaa te vipendrieties? vienam H2, un kapeika jaaiepish, otrs zin 750, bet motora paaudzi nosaukt nejeedz.. kaada vibracija? ja tas motors ir dziivs, tur nav ne mazaakaas vibraacijas! protams, ja sprauslu adaptaacijas nespeej izvilkt, tad iemetot kaadu vecu suudu [lasi 4.paaudzes gaazi], iespeejams, noadapteesies smukaak ar gaazes sprauslaam. cien. kungi. pirms apspriest sho teemu, ir jaajeedz dzineeju uzbuuves un to vadiibas principi. aftor. jaa, idejiski var sasniegt. ar pilnigi citaam aizdedzes un degvielas karteem, augstspiediena tiesho smidzinaashanu, citu kameras gjeometriju. vai Tu ko paarbuuvesi? protams, nee. ja nav sajeegas, ka shajos ´paarbuuveetajos´ auto vinji patiesiibaa mocaas avaarijas rezhimos, zaudee adaptaacijas [ok., 6.paaudze probleemas ar sho daljeeji risina], biezhi vien sabrauc pat avaarijas reziimos - tad par kaadu mega ekonomiju var runaat? taa ir kapeikjaaklju metode, kapeikjaaklju rezultaats.
kaspich (2014-10-09 13:29) p.s. usinj - kaadi 6200, kaads suuknis sleedzaas nost? tu par ko? wtf? man ljoti patiik, kad par vesela brenda motoriem spriezh taa, ljogko, tjip, speci. kas deforseetos M52/54B25, piemeeram, met vienaa katlaa ar S seerijas motoriem un jaunajiem turbo seerijas N54/55, piemeeram..
tiger37 (2014-10-09 15:11)
Runājot par anglisko tekstu, var tak izvēlēties zelta vidusceļu.
Parastajam 95.tā motorītim paaugstini kompresiju līdz 11:1, uzliec gāzi un turpmāk lieto 98.to benzīnu (kad jāpiedarbina vai līdz gāzes stacijai jātiek).
Visu pārējo laiku pukšķini laimīgs ar gāzi.
Kāpēc uzreiz visu sarežģīt?
tiger37 (2014-10-09 15:13) P.S. Kompresijas paaugstināšanai, iedod kādam specam pieslīpēt sadaleni ar vārstiem un mazliet piesēdini galvu.
rusteze (2014-10-09 15:43) Dārgie autobraucēji-ekonomščiki, nu tiešām domājiet ko lejiet savās bākās, kādus dīzeļus-mī*eļus, vai Jūsu gāzesbaloniem nav pilnīgi nekādu noplūžu, citkārt aiz Jums vispār nav iespējams braukt, un tad brīnās ka cenšos Jūs apdzīt! Vai tiešām Jums pilnīgi vienalga par apkārtējiem, katik ieekonomēt kādu eirocentu?! Un kā būtu ja pirms Jums kāds tāds smirdeklis brauktu?!
marselis (2014-10-09 19:11)
gaze-benzins
.... ,kuras aktivo jaudu nosaka atrums(izlpesanas), uzliesmosana-eksploz., , izplesanas koif (vilna bliv.),dzauli ... uttt.,
1. cik aktiva viela ,
2.oksidesanas-,...skabekla piesaiste (izmanto daz.kat.-temp.saspiesanu,akt.kim.v.)
utt.,utt.,
benz.cel oktanu.
pielef eteri utl.
piejauc pie skab.padeves citas gazes
vielas daudzums samazinas,jauda pieaug
bet motora dilums kolosals
ja vispar neaizlido uz menessi!
pie pareizes gaz.,pad dzin.,
un ar augstu sadeg. .koif.
atskiriba varetu but no 15-25%
kas atkarajas no dzin.konstrukcijas
, kravnesibas,brauksanas manieres
av2(2014-10-09 21:10) daudz, daudz vairaak var ieekanomet braucot "ripinaataaju" rezziimos. Protams tas paareejos satiksmes daliibniekus dzen izmisumaa, jo "ggeenijs" vienkaarssi... nākamās atbildes
Atbildes 1 līdz 20 (kopā 34) | nākamās >> |