Kā panākt tādu pat nobraukumu l/100km ar sašķidrināto gāzi kā ar benzīnu?

Saprotu, nedaudz ne par iepazīšanos, precīzāk ieliku šo pašu jautājumu iauto, tur gan esmu cita persona:) Bet nebūtu slikti, tā kā paklausītos automehāniķu domas labprāt!

av2 (2014-10-09 21:10)      daudz, daudz vairaak var ieekanomet braucot "ripinaataaju" rezziimos. Protams tas paareejos satiksmes daliibniekus dzen izmisumaa, jo "ggeenijs" vienkaarssi traucee visiem paareejhiem.Vai arii vienaarssi tik tiessaam ar jaunu, mazu diizeliiti.Ja vari atllauties, arii ar kaadu no hibriidtehnaloggijaam, vai tiiri ar elektriibu. ASV iznaak ap 3x leetaak ar elektriibu, vai pat vispaar par velti, jo uzlaades stacijas liela dalla ir free.
Par konkreeto teemu, piekriitu tiem, kas saka, ka kautkas ir jaajeedz par motoriem mazliet vairaak, lai tiessam buutu juutams rezuultaats. Un to var izdariit tikai nopietnaa ruupniicaa, vai nopietnaa experimentaalaa cehaa, teiksim taa. Nezinu, neesmu intresejies, vai tiessaam neviena no vadossajaam auto firmaam nav izstraadaajusi speciaali vieniigi tikai gaazei motoru? Varbut tad taa vareetu buut, teiksim, gaazes turbiina, kas griezz ggeneraatoru, un tas laadee akumulaatoru, un tas griezz elektromotoru.Tiiri no lietderiibas koificentiem nnemot. Nu mana versija tikai.Teisim, ja vel saaktu izmantot peedejo nano tehnaloggiju akumulaatorus.
Domaaju, ka reeali, lloti reaali ir panbaakt lai videejas klases izmeera autinns teereetu ap 2 litri uz simta.

jollyroger (2014-10-09 21:44)      Ko jūs varat muldēt? (daži) . Benzīnam, vienam litram ir aptuveni 1.3 reizes lielāka siltumspēja kā propānam.

ruupiigais (2014-10-09 22:17)      LPG lielos vilcienos ir propāna un butāna gāzu maisījums, kur vienam oktānskaitlis ir 105, otram 115 (pēc atmiņas rakstu google zinās) vidējais varētu būt apm 110 (ziemas un vasaras gāzei atšķirīgi). Protams var celt kompresijas pakāpi, bet ne visiem motoriem to var izdarīt. Tam pašam BMW jau ir tuvu pie 12, tāpēc arī labi strādā ar gāzi, gan jau ka aizdedzes moments ar ir aizskrējis uz pareizo (agro) galu. Jautājums ir kurš tev to kompresiju pacels, kādam motoram un par kādu naudu. Es savā laikā spēlējos ar vienu vw motoru, kodu neatceros T4 divu litru, tad tā arī mehāniskajā daļā uzkāros... neizdevās virzuļus piemeklēt. Sāc no otra gala, kas par auto tev ir pieejams un ko tā motoram vispār var izdarīt.

estepat (2014-10-09 22:54)      tiger37 teorētiski pilnīgi reāli saprot, cik augstu drīkst celt kompresiju- tā lai uz 98.benzīna arī vajadzības gadījumā varētu braukt bez detonācijas.

jollyroger (2014-10-09 22:57)      Dabasgāzes dzinēji vispār kompresijas pakāpe ir 16. Kāds sakars detonācijas skaitlim ar lietderības koeficientu un degvielas siltumspēju?

ruupiigais (2014-10-10 08:15)      Gāzei, kā pareizi šeit minēja, ir mazāka siltumspēja, t.i vienā litrā gāzes ir tik pat enerģijas cik 0.8 litros benzīna, bet augstāks oktānskaitlis, kas pieļauj to izmantot augstākas kompresijas pakāpes motorā. T.i neko vairāk motorā iekšā tu nedabūsi, tikai vari sadedzināt to pašu gāzes un gaisa porciju lielākā spiedienā, tobīš lietderīgāk.
Galvu var nosēdināt par kādiem 0.8-1mm un tad jau var sākties problēmas, vārsti var satikties ar virzuļiem un skatīties vai siksna nospriegosies kā vajag, bet kompresijas pakāpe izmainīsies tikai par kādām 0,4 vienībām... piem no 10.2 uz 10.6 bet nepavisam ne līdz 12 kā tev gribētos. Bet nu paņem pats un izrēķini, tas nav grūti.... :)

Barss1977 (2014-10-10 13:57)      Man ir 2 autiņi uz gāzes: 02. gada 3,5L amerikānis un 09.gada 3,2L Volvo.
Uz amerikāņa uzlikta nezināmas izcelsmes iekārta (pats neliku -attiecīgi nezinu, nekas pazīstams katrā ziņā nav) uz Volvo - BRC iekārta. Ja neiedziļināmies sīkumos, tad patēriņs ar gāzi ir 10-15% lielāks nekā uz bendžu. Patēriņu protams ietekmē degvielas kvalitāte - ar Vācijas degvielu patēriņs krītas. Vietējā degviela tērējās nedaudz vairāk, bet proporcionālā attiecība protams nemainās...
Pārsvarā lietoju 98 bendžu attiecīgi man ir grūti iedomāties, ka gāze varētu tērēties mazāk nekā analoģiskas kvalitātes bendža.
Ir jāņem vērā, ka tie rādījumi, kuri rādās kompi braucot ar gāzi, nav precīzi, jo kompis domāts oriģinālajai degvielai. Attiecīgi precīzais cipars ir ielietie litri izdalīti uz nobraukto kilometru skaitu...

kaspich (2014-10-10 15:50)      jura kungs. shobriid aktuaalaa ir 6. [sesta] paaudze. ja pat shaadu pamatinfo nespeej internetaa atrast [tas ir pieejams, spriezhot peec trolljoshanas shajaa vortaalaa], tad.. nu, tad nesapnjo te par motoru paarbuuveem. tad meegjini kaut cik kaartibaa uztureet esosho luuzni. par episkajiem apgavojumiem mehaanikas un termodinamikas jomaa vispaar neizteikshos. iauto nodeva ugunjus? zheel, ka neizbanoja no internetiem. tici man, pasaule tikai ieguutu.

usinjsh (2014-10-10 21:17)      kaspich, nu tu piesējies vārdiem. Runa bija par to vai BMW un MB 5 litrīgie motori ir lēn-apgrieziena motori. Teiksim MB500 ar 117 motoru tik tiešām pie lieliem apgriezieniem sūknis slēdzas nost:)) Kā savādāk k-jetronic nomierināsi?:)
Ja jau tik labi velc par gāzes iekārtām, tad varēji mums apmēram pastāstīt ar ko katra paaudze atšķiras. Mums tas varētu būt interesanti un noderīgi.

usinjsh (2014-10-10 21:51)      Re, pats atradu. Jauks apraksts ar zīmējumiem. JurisK netiks pie liela piķa. Te rakstīts ka 5. paaudzē jau šāda mana iepriekš minētā sistēma izdomāta.

https://www.draugiem.lv/group/18408321/?f_tid=4507063

kaspich (2014-10-11 00:58)      uusinj, staasts ir par to, ka BMW KE Jetronic izmantoja iisu briidi kaut kaados M10/30 motoros pirms 30 gadiem, un saakot jau ar gadu 85.paargaaja uz elektronisku sprici. 5litriigie motori jau izmantoja Motronic 3.1 [tb, pa 2 gab. seshkanaalu moduljiem, ko vada kopeejais kontroles bloks] un jaunaakas. attieciigi - par ko mees te runaajam?
nu jaa, redz, vienam te 3 peedejas paaudzes izpalikushas.. vechi, te par juutaam jaarunaa, ne karburatoriem..

usinjsh (2014-10-12 11:59)      Nu re no galvenās tēmas novirzījāmies. Lasi uzmanīgi manis rakstīto. (Teiksim MB500 ar 117 motoru tik tiešām pie lieliem apgriezieniem sūknis slēdzas nost) Šādi modeļi ar k-jetronic līdz pat 1992. g. tika ražoti. Labs W126 vēl tagad labu naudu maksā gan te gan vācijā. 103. dzinēju esmu redzējis vēl 1993. g. gan uz W124. Atzīmēsim ka W126 un W124 vēl tagad pilna Rīga. Redzu ka neslikti par BMW velc!
Bet par gāzi runājot. Vai vari izskaidrot kāpēc 6. paaudze ir tik dārga uzstādīšanai? Cik te palasīju no 3- 4 tūkstoši eiriķu. Ik pēc 20 tūkstoši apkope. Neredzu jēgas tās uzstādīšanai.

janisjarans (2015-03-18 21:02)    1 http://www.autodna.lv/blog/ka-ar-auto-braukt-ekonomiski/

Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu