Vadītāja tiesības senioriem - jā jeb tomēr nē

Ik pa laikam medijos parādās ziņa,ka kāds stipri cienījamo gadu seniors ir sabraucis gājēju. Ne tik sen bija gadījums,kad ,Jelgavā uz gājēju pārejas, tika notriekti 3 bērni,kuri devās uz treniņu. Video bija redzams,ka vadītājs pat nesamazināja ātrumu...Kādu laiku atpakaļ Rīgā nāvīgi notrieca meiteni un vēl,un vēl... Šiem vadītājiem bija + - 80. Jautājums - vai ļaut šajā vecumā vadīt automašīnu? Varbūt tomēr likt iet komisiju katru gadu un pie viena arī iziet testu uz reakcijas ātrumu 🤔

av2      Nevajag fantazeet te. Es tomeer nevienu 90 gadiigo, kas "brauc perfekti" nezinu. Ja nu vieniigi ...mums katram ir sava saprassana, ko noziimee tas "brauc prefekti" . Vienam tas ir...daudzmaz traapiit pa celllu, un kur es braucu, tur lai visi citi uzmanaas no manis. Taa ir realitaate, ar ko mees visi saskarsimies.
Taa kaa, tomeer taas mediciiniskas komisijas buutu jaauzlabo. Ir tad aparaati, kas reali nosaka taas...reakcijas aatrumus, redzi paarbauda , un vai...sirds tuliit nenoklapees , diabeets neizslegs filmu , vai krmji kaajaas/rokaas neiemetiisies negaidot utt.
2024-09-27 12:35

arikot      av2, ja konkrēti tu nevienu tādu nezini, tad obligāti safantazēts? :D Šobrīd tas onka jau miris, bet tad, kad viņam bija 91, piedalījās senioru sporta sacensībās; katru rītu vingroja ārā bez krekla, ziema vai vasara, skrēja apm 3 km apli un ar mašīnu brauca tiešām ļoti labi. Bijušais sacīkšu braucējs, vēlākos gados instruktors. Bet tas ir izņēmums. Tāpēc es saku, ka veselības pārbaudēm jākļūst īstām, nevis formālām. 2024-09-27 12:57

Gerbera      Esmu bijusi seniora autovadītāja blakussēdētāja-asistente, vienmēr brīdināju par gājējiem, neapdomīgiem citu vadītāju manevriem, jo vadītājam bija redzes problēma, bet braukšanas iemaņas un reakcija bija ļoti labas. 2024-09-27 13:01

CoCoSan      Esmu pret šoferiem 75+. 2024-09-27 13:10

raina1970      Mans viedoklis-70- 75 gadi būtu tā beidzamā robeža, kad laist senioru pie stūres- un arī tad- tikai pēc patiešām nopietnas veselības pārbaudes.. Iemaņas, prasmes, pieredze, profesionālims- viss ir forši, bet senioram tīri pēc dabas noteiktā- nav tās reakcijas, nav tā ātruma domai, --un ja vēl ir kāda apzināta, vai vēl neapzināta veselības šaize- nu tad ir ļoti liels risks, ari pilnīgi negaidīti un neplānoti- iekulties lielās nepatikšanās.. 2024-09-27 13:23

True      Ir cilvēki kas jau 50 gados ir kā simtsgadīgi penči, bet ir 80 gadīgi cilvēki, kas vēl sporto, ceļo, dzīvo pilnvērtīgu dzīvi.
Pēc 60 vajag biežākas med. komisijas, un nopietnas, bet ne tik naudas iekasēšanai.
2024-09-27 14:04

vikentijs      Aizejiet uz kādu no slimnīcām un paskatieties kāda vecuma cilvēki sēž uz pieņemšanu pie galvas ārsta,pie nervu ārsta, pie sirds ārsta. Nobarojušies kā sivēni, mašīnā galvu nevar pagriezt.Tur lūk ir problēma, turpmākai auto vadīšanai. Ha ha, neļaut vadīt automašīnu kuriem svars pārsniedz 130 kg, un ja līdzbraucējai arī ir 130 kg, auto jāaprīko ar dubultiem amortizatoriem 2024-09-27 14:21

Reds      Perfektajiem braucējiem šeit - nevienā vecumā neviens nebrauc perfekti, visi pielaiž kļudas, ja pasi nepamana, tas ir vēl sliktāk, jo tas nozīmē ka nav nekādu izredžu ka kaut kas uzlabosies, vismaz tajās situācijās, kurās ta kļūda tiek pielaista.

Diskutēt par šādiem jautajumiem, balstoties uz 3 avārijām ir tīrākais populisms - Latvijā vairāk kā 50 avārijas DIENĀ, pāri simtam mirušo gadā.

Tas ko vajadzētu ir skolās būtu jāmāca csn vsmaz riteņbraucēju līmenī un paraugdremonstrējumus par to kas notiek, kad tonna metāla kādam uztriecas virsū. Savādāk - kā jau te minēja, vismazak aizsargātie paši par savu drošību nedomā vispār.
2024-09-27 14:23

elsa      Vispār jau pēc 80mit medicīniskā komisija jāiet katru gadu.
Ziņās bieži tiek informēts arī par to, ka jebkura vecuma vadītāji notriec cilvēkus..varbūt visiem atņemt tiesības? Bet es arī par to, ka no zināma vecuma pie stūres nevajadzētu sēsties, kaut katram tas ir individuāli. Zinu personas, kas ir tikušas pie papīriem, bet braukt tā arī nav iemācījušās. Īpaši atpakaļgaitā.
2024-09-27 14:31

Bellatrixa      Ko nekas neregulē, bet zināmā vecumā vairs arī ar velo nevajadzētu braukt. 2024-09-27 14:45

daris      Pragmātiska pieeja būtu senioriem 1x gadā veikt medicīnisko komisiju . Robeža cik gados ???? Nezinu . Varbūt tiešām 75+ . Tikai ir viens mīnuss = med. komisija maksā NEADEKVĀTU naudu . 2024-09-27 15:10

Sigvarts60      Var jau spriedelēt, līdz cik gadiem būtu jāļauj braukt ar mašīnu, bet ...
Man ir 64 gadi un vēl veselu gadu līdz pensijai man būs jābrauc, vai arī jāiet prom no darba. Ar to vēl nekas nebeigsies, jo ar sagaidāmo pensiju es izdzīvot nevarēšu, tāpēc nāksies vien strādāt un braukt ilgāk par biedinājumu visiem jaunākajiem kolēģiem autobraucējiem un arī kājāmgājējiem.
2024-09-27 15:58

siikaa16      Vieniem - jāpārliecinās, otriem - jāpalaiž. Ar to pārliecību vairāk problēmas, nekā ar vadītāja veselību. Daži lec uz pārejas mašīnas priekšā. Drošāk varbūt kā agrāk, neviens neriskēja iet pāri ja tuvojās mašīna. Jo nevienam nestājās. 2024-09-27 16:58

Muktiana      Amerikā bez mašīnas pat uz veikalu nevarot tikt. Amerikā ir spējīgāki veci cilvēki? Atturos no konkreta viedokļa. Skaidrs, ka ar vecumu daudz kas samazinās. Bet jaunībā piemīt jaunības neprāts. Un neuzmanīgs var but jebkurā vecumā. 2024-09-27 17:14

Neparastaroze      Man patīk šie piemēri un kur paliek piemēri,vai salīdzinājums ar citām vecuma grupām??? Manuprāt vecuma grupa 16-30 taisa visvairāk letālos cietušos! Ko ar viņiem darīt? 2024-09-27 17:25

DanaL      Tieši tā, Neparastaroze. Nez kāda ir statistika par avāriju ar letāliem iznākumiem pa vecuma grupām?
Pēdējā laika traģiskākās avārijas ar daudziem līķiem izraisījuši tieši gados jaunie autovadītāji.
Vai tādā gadījumā (pēc analoģijas) nav nepieciešams arī paaugstināt autovadītāju vecumu?
2024-09-27 19:02

Emma45      Par senioriem ne mēs spriedīsim, bet tādas med.komisijas kā patreiz, ir tikai naudas kāšana. 2024-09-27 19:25

Epifanija      Pirms pāriet gājēju pāreju, visupirms ir jāpaskatās vai tas ir droši un vai tuvumā nav kāda braucoša mašīna, kas virzās uz gājēja pusi, kurš vēlas šķērsot ielu, tai paredzētā vietā un nevis redzu gājēju pāreju un duj pāri! Mans tēvs, kurš vadīja mašīnu arī 91 gadu vecumā teica, ka viņam vieglāk esot braukt ar mašīnu, kā iet ar kājām, protams metu krustus un viss vienmēr beidzās labi, atšķirībā no 4jaunekļiem, kuri nesen braucot ar mašīnu apvijās ap koku un tagad uz mums skatās no mākoņu maliņas, pilnīgi tas nav vainīgs vecums, bet gan iztrūkstošā braukšanas kultūra! 2024-09-27 20:51

car_men      Domāju, ka tuvākajās desmitgadēs, stūres mums atņems pavisam. Ar nostalģiju varēsim saviem mazbērniem stāstīt, ka bija laiks, kad auto pa ceļu ´´tēmējām´´ un stādinājām paši.
Uzdotais jautājums atkritīs pats no sevis, jo senioram pietiks ar spēju izrunāt galamērķa adresi vai iebakstīt ar pirkstu stikliņā pareizajā vietā.
2024-09-27 21:21

Reds      car_men - pirms pāris desmidgadēm tieši tāpat visi domāja ka pāris desmitgažu laikā katram būs lidojošās mašīnas, bet tādos mērogos domājot, esam turpat, kur pirms pāris desmitgadēm. 2024-09-27 21:31

Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu