Velosipēdisti un gājēju pāreja (zebra)
Kad 10 gadus atpakaļ liku tiesības,noteikumos bija rakstīts,ka riteņbraucēju pāri "zebrai" palaiž tikai tad,ja viņš riteni stumj pie rokas.Tas ir -braucošam ceļu nedod.Tagad skatos,ka šamie tik brauc pāri nenokāpdami,un vairums auto ar pietāti apstājas...
Kādas tad īsti ir tās regulas?
wolands
Tie, kas brauc ar veļļuku, zinās tieši cik grūti ir nokāpt no veļluka pirms gājēju pārejas, sevišķi, ja iepriekš nobraukti padaudz km. Es vienmēr cenšos palaist - man tas maksā pāris sekundes laiku un drusku benzīna...
Bez tam padomājiet - velosipēdam ir tiesības braukt pa vienu joslu kopā ar mašīnām. Cik atceros, tad noteikumos vairs nav rakstīts, ka jābrauc ne tālāk kā 1m no labās malas. Jums tiešām labāk patiktu, ka visi velosipēdisti brauktu kārtīgi pa ielu, lielāko daļu Rīgas ielu nostopējot uz 15 km/h? ;)
GreyAlien
Pirmkārt parasti ar velo braucu pa ielas braucamo daļu, bet ja kādu specifisku maršruta izvēles apstākļu dēļ sanāk pa trotuāru tad :
1) noteikumi ir tikai palīglīdzeklis, tāpat vienmēr jāvērtē visu satiksmes dalībnieku ātrums, virziena trajektorija un potenciālie nodomi
2) ja reiz gājāju pāreja ir ar luksoforu un man deg zaļā gaisma, un ja esmu pārliecinājies ka mašīnas tiešām stājas, tad braucu pāri tādā ātrumā kāds man komfortablākais
3) ja gājēju pāreja neregulējama - tad pirms tās nenokāpjot no veļļuka apstājos (pieķeroties pie kādas ceļazīmes staba) vai vēl labāk - ļoti, ļoti lēni ripoju pārbraucamās ielas virzienā un pagaidu kad mani palaidīs pāri - tad veicīgi pārminos pāri lai nevienu nekavētu - un nevienam nekādu problēmu.
Ivans_neBargais
Kā tur pareizi tam velosipēdistam jāuzvedas pie pārejām neatceros, bet nav jau grūti piebremzēt. Ar viņiem pat ir labāk, viņi pāreju šķērso ātrāk kā gājēji.
Wolandam - Vai Tu esi tik pat labi informēts par to, ko velosipēdisti nedrīkst, kā par to, ko viņi drīkst? Neviens bembists nav spējīgs uz tādiem trikiem, ko daļa velosipēdistu nostrādā Rīgas ielās.
liancite vairāk tracina gājēji, kas pārvietojas 5m no zebras un vēl 10 sek. domā iet vai skriet pāri ielai, velotāji, ja nenēsājas ar izkaptīm, trimeriem un vēl citiem šķēršļiem ir ok...
wolands neBargais - viens vienkāršs likums - Tavs atļautais satiksmes dalībnieka arsenāls ir apgriezti proporcionāls Tava svara un max ātruma reizinājumam. Tobiš - gājējiem ir atļauts viss, jo viņi nevienam tā īsti nespēj kaitēt. Velapēdistiem drusku mazāk, jo kādu gājēju savainot viņi tomēr spētu. Auto nav atļauts NEKAS - viss stingri pēc noteikumiem un pat, ja kāds cits satiksmes dalībnieks ākstās vai nejauši kļūdās - vainīgs ir auto vadītājs. Automobilists riskē ar sarūsējušu dzelžu kaudzi, pārējie liek uz spēles savu dzīvību. Nepatīk mani noteikumi - ej ar kājām ... ;)
Ivans_neBargais Un tas, ka velosipēdists ir mazāk aizsargāts kā autobraucējs, Ir attaisnojums, kas ļauj viņam rupji pārkāpt satiksmes noteikumus? Es pareizi sapratu Tavu domu?
Postremo Es arii braucu ar velosipeedu reizeem, bet paasrsvaraa ar autinnu. Un Tas , kaa uzvedas velosipeedisti uz cella....nu tas ir veerts uzfilmeet, un ielikt youtubaa :)) Idinni, vairaak nekas.Uzvedaas taa, it kaa dziiviibu buutu vinneejussi loto.Ja uz cella, ir josla viinniem, mieriigi min pa otru pusi, pa nakti , bez atstaritaajiem - melns kaa pikkis utt...un strauji pa labi, pa kreisi :((
wolands
neBargais - nu jā, pa lielam :) Mēs jau mēdzam besīties auto arī uz gājējiem, kas slāj kur iepatīkas. Kad kļūstam par gājējiem - daram tāpat. Līdzīgii ir ar velo. Un mopēdiem. Un Harlijiem. Tā ir pilnīgi neproduktīva besīšanās. Jāpierod vienkātrši pie domas, ka brīdī, kad iesēdies smagā un bīstamā pārvietošanās līdzeklī, līdz ar iespēju ātri pārvietoties, Tavas tiesības tiek kardināli ierobežotas un Tava atbildība pieaug graujoši.
Savukārt elementāro drošību (atstarotāji, ķiveres, vēla iebraukšana krustojumā, vārti braucot pa ietvēm) vajadzētu mācīt gan gājējiem, gan velobraucējiem - kontekstā ar tieši kas ar viņiem var notikt pie negadījuma (kas agrāk vai vēlāk parasti notiek) :(
hefny lai kā,-tOMĒR daudzi - gan vello, gan auto, gan gājēji ir bieži kļūvuši daudz daudz pieklājīgāki! un vello tomēr biežāk palaiž!Tomēr-vienmēr der atcerēties,ka vienmēr uzradīsies "varonos",kurš tikai mocī un ratiņkrēslā esotpat ja ir Tev taisnība,- ši apziņa maz ko dos,-tas attiecas arī braucot ar auto, kad kāds mudaks izlec priekšā krustojumā vai pārkāpj ātrumu, vai sadzēries/sanarkojies....tā kā pārvietojos dažādi-esmu ,kā daudzi, gan kājāmgājējs,bērnu ratiņu stūmējs, vello braucējs, gan auto stūrētājs, gan pabijsi ar ierobežitu kustībspēju .......Tiesa vello braucēji,kas iedomājas ,ka ir šosejas ´trumtrasē + tie,kuri brauc bez lampām priekšā un aizmugurē/mirguļojošām/būtu reāli jāsoda, jo,kad brauc ar auto,-tos uz braucamās daļas neredz!krustojumos tie vispār ir kā akmeņi uz ceļa-NEREDZAMI!!!!!un tādu dzēku ir pārāk daudz Rīgas uc ielās,kuriem priekšā/pakaļā nav lampiņas/ ir tikai zem sēdekļa ieslēpts vājš atstarotājs neliels/.Veiksmi mums visiem!!
rudaa_lapsa Vispār būtu jāievieš arī obligāta tiesību likšana arī velosipēdistiem! Un sodīt tos par braukšanu bez tiesībām - tāpat kā autobraucējus! Un nenormāli besī tie "lidoņi" , kas nesas pa GĀJĒJU joslu - apdraudot gājēju drošibu! Kad tie nenormālā ātrumā iznirst no aizmugures, tad gribas vienkārši krāmēt šitādiem, jo savādāk tādus nekas neizmācīs! pa centra ielām nav vairs iespējams normāli pārvietoties pa trotuāru, kas tomēr ir paredzēts KĀJĀM GĀJĒJIEM, nevis visādiem riteņotājiem! Īstenībā šitādi riteņotāji pie intensīvās transporta plūsmas (īpaši centrā, kur ir šauras ielas) ir REĀLS APDRAUDĒJUMS satiksmes drošibai - gan autobraucējiem, gan kājām gājējiem...
garinsh207
:)Rudā lapsa, bet kā ar gajamgajejiem, kuri iet pa veloceliņu un ir pilnigā sasūtumā, kad tur brauc ar velo:) un tadu gajeju ir stipri vairak, kā velobrauceju:)
bet nu labi, mani kā velobrauceju ari tadi netraucē, saprotu, ka mums vēl augt un augt un tapec nepardzivoju, ja kads kaut ko dara neparezi un nenosodu.
pirms 20 gadiem es ari Vacijā uzzinaju, ka nav labi iet pa veloceliņiem, un uzreiz tā bija saprotama lieta, šeit vle ilgi tas cilvekiem neaizies:) bet nu gan jau ar laiku:)
rudaa_lapsa
Gariņš - es runāju konkrēti par pilsētas CENTRU, kur ir šauras ielas, intensīva satiksme, arī gājēju pa trotuāriem (tieši šim nolūkam paredzētajā vietā!) ir daudz... Velosipēds - arī IR transporta līdzeklis un tam tad arī jāpārvietojas pa TRANSPORTA JOSLU, nevis jānesās pa trotuāriem!
Protams, ka ja gājējs iet pa veloceļu, tad vainīgs būs gājējs, jo tad viņš būs tas, kas pārvietojas ne pa savu joslu...
siikaa16 rudaa_lapsa Jūsu, pieminētajā situācijā, velosipēdistam ir jāpārvietojas pa trotuāru, nevis pa transportu joslu.
janisb
*)ja gājēju pāreja regulējama tad var braukt, bet diemžēl nekur nav definēts "gājēju ātrums", tāpēc sadursmes gadījumā paredzami ilgi tiesas darbi
*)ja gājēju pāreju nogrošina tikai ceļazīme un brauktuves krāsojums tad jāstuj pie rokas, šķersojot vairāk kā 2 joslas mērenas satiksmes gadījumā, vai 2 joslas intensīvas satiksmes gadījumā nav prāta darbs to darīt sēžot uz velosipēda
*)uz ietves gājējiem ir priekšroka, bet velosipēdi VAR pārvietoties pa ietvi
*)tie, kas tikai gājēji, visdrīzāk nekad nav lasījuši CSN - ar to jārēķinās
*)pirms pārkāpt likumu, to vismaz būtu jāzin
*) rudā lapsa izskatās vispār nevienu likumu nav izlasījusi
*)braucot ar velo, motorolleri vai moci jārēķinās ar to ka tevi NEREDZ
Saldaa_Brunete
Iesaku visiem izlasīt Rīgas domes Satiksmes departamenta izveidoto e-brošūru "Velosipēdists satiksmē". Arī man tur bija daži atklājumi.
Tur rakstīts: "Neregulējamas gājēju pārejas ar velosipēdu šķērsot braukšus NAV AIZLIEGTS, tomēr drošāk tās šķērsot kā gājējam – nokāpjot no divriteņa un stumjot to, tādā veidā autovadītājs nepārprotami saprot Tavu nodomu, bet Tu vari labāk novērtēt šķērsošanas drošumu. Stumjot velosipēdu, Tu esi gājēja statusā un iegūsti priekšroku, šķērsojot gājēju pāreju."
Es_uzliku_Tev_aci Mēs ar māsu šad un tad izminam kādu treniņu ar sosejniekiem pa Tallinas soseju-tur ir jāfilmē autovadītāju kūltūra-neviens nesaprot,ka pusjosla nav vesela josla un brauc visās sešās rindās stumjot velosipēdistus grāvī.Pirms tam tur bija veca šoseja ar divām joslām,kad uzbūvēja jauno-cerība bija normāli mīties,bet kas tev deva-plānprātīgi soferi ir vairākumā:(
rudaa_lapsa janisb - nē, CSN nelasīju, jo nebraucu ar auto, bet tik daudz, cik ir nepieciešams kājāmgājējam, jau zinu. Un pat ejot pāri ielai, kur ir "zebra", necenšos par visām varītēm likt stāties auto - labāk pagaidu, kad pabrauks garām...
edmunds19692 Kādā valstī N, pilsētā X autobraucēji pieteica neoficiālu karu velosipēdistiem, un vinnēja. Kā tas izpaudās - autovadītāji vnk brauca virsū velosipēdistiem tur/tad, kad tie pārkāpa noteikumus. Pēc sadursmes parasti tika saukta policija, stādīti protokoli utt. Bija arī tiesu procesi, kuros autovadītāju intereses pārstāvēja vietējā autokluba algoti juristi. Kārš norisinājās veselus 4 dadus. Vietējās amatpersonas bija šokā un pūlējās abas puses samierināt, bet nesekmīgi. Karš pieņēma masu raksturu. Velosipēdisti centās atspēlēties, skrāpējot stāvvietās esošas automašīnas vai pārdurot tām riepas. Rezultātā tomēr uzvarēja autovadītāji. Tagad pilsētā X ir miers - velosipēdisti ir "iemācījušies" satiksmes noteikumus. Ir arī jauna zīme ieviesta uz vairākiem, bīstamākiem krustojumiem - "ar velosipēdiem braukt aizliegts".
lazdarr ....njā!...kādam jau nopakaļus jāmet ar piparotāku vārdu- lido vēja ātrumā pāri ar tiem ričukiem. Tad vēl- nezinu, cik atšķirīgi ir prāta spējās Rīgas u.c. citu pilsētu satiksmes organizētāji, bet skaidrs gan- ar kompetenci un vēlmi uzlabot satiksmes plūsmu, šie vīreļi nu nekādi neizceļas. Lietuvā tad prātīgāki sanāk. Lūk piemērs: luksofors pirms RIX- no Mārupes puses sarkans: stāv garu garā rinda, lai šķērsotu...divas joslas...pa labi, taisni un pa kreisi. Tad kāda mārrutka pēc mūsējie SD krēslu trinēji nespēj pievienot tās zaļās bultiņas, kādas ir Lietuvā???...šorīt noskatījos to debīlismu- no lidostas neviena transporta uz zaļās...Kapē nevarētu pa labi brīvi?????Laikam tiešām žirga galvas pie vainas....
Araabs 1 Ja nav naudas un smadzeņu,tad mašīna nesanāk:(( Sanāk velosipēds:(( Ienīstu dauņus uz 2 riteņiem,arī mopēdistus!!
<< iepriekšējās | Atbildes 21 līdz 40 (kopā 40) |