Degvielas kvalitāte

Padalamies pieredzē ar degvielas kvalitāti latvijas degvielas uzpildes stacijās! Par piemēru, šajās brīvdienās uzpildot pilnu degvielas tvertni Lukoil iekš lv un dodoties uz Warshaw, biju pārsteigts par to cik ātri tā iztukšojās jau Polijas pierobežā, braucot samērā ekonomiski 100-110 km/h..........tāpat vidējais degvielas patēriņš uzrādīja 10 litri/100 km. Kopumā, bija nepieciešama 1,5 bākas posmā Rīga-Warshaw.
Savukārt braucot pa to pašu ceļu atpakaļ, biju patīkami pārsteigts, jo patēriņš uzpildoties Polijas degvielas stacijās ievēromai bija sarucis. Braukšanas stils un ātrums 120-140 km/h, bija straujāks ar nepārtrauktām apdzīšanām un lielākiem apgriezieniem...... teorētiski patēriņam bija jabūt lielākam, bet konstatēju, ka patērēta tika, tikai 1 bāka, tablo tāpat uzrādīja vidējo patēriņu 8,5 litri/100 km.
Manuprāt, tā ir diezgan vērā ņemama atšķirība pie gandrīz vienādas degvielas cenas. Šis stāsts par 95 markas benzīnu Lukoil.
Šoreiz pat nepieminēšu dīzeļdegvielas kvalitates salīdzināšanu Skandināvijā un Latvijā.
Kāda ir Jūsu pieredze. Kādās uzpildes stacijās iesakat un kādās neiesakat uzpildīties?

JurisK  1 2 Laika zinjas - konkreeti veeja virzienu, njeemi veeraa? Piem. braucot uz Ventspili vienmeer gandriiz teeree vairaak degvielas, nekaa no Ventspils uz Riigu. Degviela taa pati, bet veeji lielaakoties puush no rietumpuses.

Ohforf`sake  1   Pa manam nesanāca tīrs eksperiments. Ja mašīnai liels motors, var būt, ka ekonomiskais diapazons ir tieši tajos ātrumos (tūlīt fiziķi mani noliks, bet reālus aprēķinus, kur tas viss tiek ņemts vērā, man tā arī nav izdevies nekur atrast).

Protams, Latvijā likumdošana pieprasa un atļauj 95. papildināt ar biopiedevām, kas arī samazina jaudu/palielina patēriņu. Savulaik, kad vēl bija benzīna "kapsēta", patēriņa starpība starp ar piedevām obligāti uzlaboto 95. un 98., kuram tehnoloģiski neesot iespēju tās piedevas pievienot, bija apmēram 1 litrs!, miniet, kam par labu, plus jauda, un tas pat atstājot vadības datoru ieprogrammētu 95. benzīnam.

Neizbrīnītu arī tas, ka poļos ir cita konkurence, patēriņa apjomi, prasības pret kvalitāti, pircēju tolerance un daudz kas cits, kamdēļ degvielas kvalitāte ir labāka.

Piemēram, biju arī pamanījis, ka pie mums apmēram martā palielinās degvielas patēriņš vismaz par puslitru. Kas mainās? Pēc būtības tikai tas, ka ziema beigusies.

Ja kas, tagad ar ziemas dīzeli patēriņš arī ir mazāks līdzīgos laika apstākļos, kādi bija rudenī ar vasaras dīzeli. Ziemā, smagajos ceļos/aukstumā vidējais patēriņš mazliet uzkāpa, arī momentānais, kamēr mazmotors ar turbīnu nebija kārtīgi iesilis.

Kā to izskaidrot, nezinu.

JurisK    1 Nezinu par tavu mashiinu, bet maneejais 2-litru diizeljbembiks(E90) visekonomiskaak, reekjinot pateerinju uz 100km, brauc pie apm. 120km/st. Braucot ap 90-100 pateerinjsh uz 100km nedaudz lielaaks.

Edg    2 Šis fakts jau sen kā katram pirmziemniekam ir skaidrs, izņemot Nste visi citi LV tirgotāji(ieskaitot arī Sīpolaļļu) degvielu ņem Mažeiķos. Pēc tam pieber savas piedevas ja tādas ir (Statoil). Statoiļa piedevotais ari tērējas stipri mazāk nekā Sīpoleļļas dagviela. Negribu es te neko reklamēt, bet dzīve to ir pierādījusi. Kurš gan pārdos mazāk ja var pārdot vairāk? Būtu labāk ņēmis Nesti vai arī pircis transporta līdzekli ar dīzeli. Pats braucu ikdienā ar dīzeli un piemetu tavu maršrutu. Tad nu man sanāca ka es ar vienu bāku (55 litri) būtu pat gandrīz atpakaļ ticis. Sliktākajā gadījumā pildījies Kauņā vai Paņevēžā atpakaļceļa laikā.
Par dīzeli mazs paskaidrojums, ziemā tas pie mums ir tīrs visiem, vasaras variantā 7% bio ir obligāts to nosaka likumi. Tad nu Ohforf izdari pats secinājumus.

Ohforf`sake    1 Edg, tad jau sanāk, ka vienīgais jēdzīgais risinājums ir kā kādreizs, padomju laikos, garāžā dīzeļa muca, ko piepilda ziemā :D

Paldies par skaidrojumu! Toreiz, kad šito visu ieviesa, dīzelis mani vēl neinteresēja. Tagad zināšu.

Starp citu, benzīnu vienmēr pirku Nestē. Par to, ka 95. ir piedevas, atšķirībā no Statoil viņi skaļi nebļāva, tikai vēlāk atzinās, ka arī šamiem esot.

lazdarr    1 Drīzāk jau tas tavs četrriteņu izpildījums pie vainas. Nesen braucu pa to maršrutu..un d/degv. patēriņš 2.0 l dīzelim(ne pirmā svaiguma) pie ātruma virs 100km/h bija 5.3-5.5 l. Turklāt vēl otrās ziemas ziemas riepas, kas ir skaļākas(berze cita). Garāki braucieni vnm. ir interesanti ar iespēju patestēt auto dažādos režīmos. Tā nejēdzīgā joņošana ar strauju uzsākšanu un ātruma samazināšanu, ko praktizē daudzi "ventīļi"- ir bezjēdzīga. Degvielu pamatā pildu Neste, pa ceļam Lukoil, Vācijā Aral. Starpību nejutu. Iedod to auto-pierādīšu citus skaitļus!

Teo_    1 Kādreiz man bija autiņš, kurš rādīja ciparu, cik bākā benzīna. Tad ievēroju, ka uzpildoties Juglas Statoil 1,2,3,4 sūkni, bija gandrīz precīzi, bet pie tālākajiem sūkņiem jau radās 3-4 litru atšķirība.
Un tā katru reizi. Tātad, ne sakritība.

remboss      Personīga pieredze ar auto, Mazda626 benzīns 2.0. Braucot vienā un tajā pat maršrutā praktiski vienādā ātrumā patēriņš atšķirīgs. Tas pats ar Volvo v70 dīzelis 2.5. Braucot vienā virzienā degvielas patēriņu rāda teiksim 5.5, 5.8. Braucot pretējā virzienā ar to pašu ātrumu patēriņu rāda 5.8, 6.5, 6.8. Pildos Neste, Astarte. Ar Mazda braucot pildījos tikai Lukoil un nebija problēmas vairāku gadu garumā ne reizi. Vienreiz pildījos Statoil un mašīna vienkārši negāja vispār. No tās reizes personīgajā Statoil degvielu neesmu lējis un neleju. Patēriņš izmainās braucot vienu un to pašu ceļu abos virzienos, iespaido vējā virziens, iespaido reljefs. Jebkurā gadījumā braucot vienā virzienā būs it kā kritums ko mēs ar aci neredzam pat bet braucot pretējā būs brauciens nedaudz pret kalnu. Lasīju šadu rakstu kaut kur par degvielas patēriņu vienā posmā uz pretējām pusēm un tas lika pašam paeksperimentēt, izrādījās tīra patiesība. Tas ir šeit braukājot tikai uz vietas, bet ja iznāk uz tāliem gabaliem kā autore raksti, Rīga- Varšava, tad parēķini, viens virziens sanāk it kā no kalna, bet otrā virzienā visu laiku nepārtrauktā pacēlumā. Ja to izproti kā aprakstu tad sapratīsi kāpēc patēriņš ir mainīgs. Par DUS, kurā labāka, kurā slikta nepateikšu, pildos pārsvarā Neste vai Astarte un atšķirības nejūtu. Kad biju Anglijā, tad salīdzinot, degviela tur gan ir labāka jebkurā DUS-ā. dzinējs dzied citu dziesmu un mašīna arī iet kā tai jāiet.

remboss      Runājot par benzīnu, tad 95 pārstāju lietot kad auto no Dobeles līdz Bauskai un mazliet pa pilsētu 2.0 dzinējs Mazda 626 notērēja turpat 10l. Lēju 98 un nobraucu ar tiem pašiem 10l Dobele-Bauska,to pašu mazliet pa pilsētu, Bauska-Tērvete. Atšķirība nav jāpaskaidro.

Marseliina  1 2 Nestē Brīvības ielā (uz Juglas pusi) sūkņi noregulēti tā,ka uz pilnu bāku iepildās par 5-6 litriem mazāk. Imantā tādi joki nenotiek.:)

toldo    1 pag, tos ciparus tu no borta kompja ņēmi, jo sausu bāku diezvai izbrauci? nu "lekšiem" viņš noteikti ir precīzāks, bet savam braucamajam (neminēšu kādam) skatos uz to samērā zobgalīgu skatienu, jo ar absolūto nulli vēl var baigo gabalu nobraukt, un vidējais patēriņš zemāk par 6,5 praktiski nenokrīt, tehniskos datos minēti zemāki cipari (ā nē, šveicē lielu gabalu no kalna braucot reiz gan nokrita uz 5,1)... un arī domāju ka man ir 55litru bāka, bet reiz ielēju 58, un mašīna pirms liešanas vēl gāja...

kvarts      Es gan benzīnu gan dīzeli leju Nestē, problēmu nav bijis...patēriņu īpaši neskatos, cik vajag tik spiežu...

Edg    1 Marselīna ne***s zaļu ja nezini par ko iet runa. Ja tu atlikumu bakā skaties pēc pulksteņa uz paneļa, tad tur var būt =-10 litri no rādījuma. Arī spidometrs pēc būtības nerāda ne ātrumu ne distanci precīzi ja kas. Tur ir pārak daudz lietu kas to ietekmē un tapēc paneļa rādījumi ir reizem tīri subjektīvi. Objektīvāk ir garās distances par ko te iet runa jo no metroloģijas teorijas tad sistemētiskā kļūda tiek izslēgta pēc definīcijas.
Visām tankštellēm litru skaitītāji ir pārbaudīti, kalibrēti valsts varas iestādēs un noplombēti. Tāpat tie aparati ņem vērā arī temperatūru gan degvielas, gan apkārtējās vides savos litru rēķinos. Šodien NEVIENS tirgotājs nav ieinteresēts kautko šmaukties kā tas bija 90-jos. Jo licence uzreiz ir nost un piekar pie lielā zvana. Ej nu pēc tam saviem klientiem un attaisnojies. Tie laiki ir pagājuši. Jā, atšķirības var būt kvalitātē un citos parametros par ko te iet runa bet ne pistoles uzskaitītajos litros. Ja tev liekas ka man nav taisnība un galīgi nav ko darīt, vari pameklēt iestādes un pasūdzēties. Tur tev dos atbildi bij tev vai nebij taisnība.
To ka bākā var ielet vairak nekā papīros rakstīts, tas ir sen zināms. Telpa ir tiek atstāta lai pasargātu ventilācijas filtru no aizliešanas. Jaunam autiņam jau nekas. Bet cik nav dzirdēts ka lietotiem tie ir aizdirsti, jo tās ir sekas liešanai līdz lūpai. Mitrā filtrā ierauj putekļus un tie lēnām ar laiku aiziet ciet.

Marseliina  4   Batonus ausīs savai sievai vari spraust.Ir jau par mani gudrāki cilvēki, kas zina, ko saka.:)

008      Nezinu par kvalitāti šeit, bet Polijā Lukoilā nekad vairs nepildīšu degvielu!

Pirms pāris gadiem sanāca piepildīt pilnu bāku (Renault dīzelis), un braucot varēja skatīties, kā krītas līmenis bākā un sūknis strādāja ar briesmīgi nesmuku troksni. Pēc tam iepildīju degvielu necilā lauku uzpildes stacijā Lietuvā, un auto "aizlidoja" . Sūknim briesmīgais troksnis pazuda!

Nav gan sanācis nekad pamēģināt rietumos tos super dīzeļus (piem. Shell v power), kas parasti maksā līdz 10 eirocenti vairāk par litru, salīdzinot ar parasto! Varbūt kāds par padalīties ar pieredzi!

erucanob    1 Par nesti sen visiem zināms, ka tur noregulēts tā, ka tā atlaide viņiem atmaksājas ar uzviju.

kvarts      >008
Esmu izbraukājis Eiropu krustru šķērsu ar dažādām mašīnām.Polijā degvielu cenšos neliet.Vācijā lielu atšķirību starp degvielām(dīzeļiem) neredzu, ja nu vienīgi igstoši brauc ar superdieseli varbūt ir kādi jūtami labumi, piemēram attīrās degkameras, mazāk sodrēju eļļā,bet gan jau ka ir ari kādi mīnusi. Jebkurā gadījumā lai iegūtu jaudu ir jāsadedzina zināms daudzums degvielas, un patēriņu iespaido gan spiediens riepās, gan braukšanas stils, gan daudzi citi aspekti.

Lucy      esmu vairāk,kā pārliecināta par degvielas kvalitātes atšķirību starp Lukoil-Statoil.
vienu brīdi pirku kreiso krievijas degvielu,pilnīgs mēsls,vajag vairāk,nekā uztankojos Statoil un tas čakars ar kannām!
ja tu būtu braucis 90km st,pateriņš būtu mazāks,bet jau jau tā ar vēju matos,tad ko

Cafe_Noir      ar lukoila degvielu es arī nobraucu mazāk kilometrus kā ar statoila. neesmu pārbaudījusi nesti, esot vēl labāka.
kreisās degvielas neleju - tās derot vien traktoriem, krievu vecajiem traktoriem

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu